Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Windows Media Center oplossingen

Mededelingen

Windows Media Center oplossingen Nieuwtjes, vragen, opmerkingen en discussies over TV ontvangst met een Windows Mediacenter of Media-Portal bij Ziggo.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 oktober 2009, 22:11
theo_p's schermafbeelding
theo_p theo_p is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: humax
Standaard Playstation 3 als mediacenter

Ik overweeg een sony playstation 3 aan te schaffen, omdat deze ook op het internet aan te sluiten is en als mediacenter kan fungeren.
Mijn vraag is: Kun je de decoder voor digitale TV (HUMAX, geleverd door Ziggo) aansluiten op een PS3, om zo TV beelden op te nemen?

Zijn er nog andere suggesties om TV beelden op te nemen via de PS3?
Alvast dank voor de input
Oud 26 oktober 2009, 06:40
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo_p Bekijk bericht
Ik overweeg een sony playstation 3 aan te schaffen, omdat deze ook op het internet aan te sluiten is en als mediacenter kan fungeren.
Mijn vraag is: Kun je de decoder voor digitale TV (HUMAX, geleverd door Ziggo) aansluiten op een PS3, om zo TV beelden op te nemen?

Zijn er nog andere suggesties om TV beelden op te nemen via de PS3?
Alvast dank voor de input
Je kunt GEEN beelden opnemen met de PS3. Daar zul je toch echt iets anders voor moeten kopen.
Bijvoorbeeld de Humax 5050 PVR, daarmee kun je de opnames wel weer naar je PC overzetten om ze met je PS3 terug te kunnen kijken. Geen goedkope oplossing alleen.

Mocht je desondanks toch een PS3 kopen kan ik je absoluut de software PS3 Media Server aanraden. Out-of-the box is de PS3 als mediaserver nml watr beperkt in ondersteunde formaten en kan hij geen ondertitels afspelen. Met PS3 Media Server speelt de PS3 echt alles, inclusief subtitels.
Oud 26 oktober 2009, 18:29
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Ik kan me geheel bij Xahmol aansluiten.
Wil je voor "eenvoud" gaan is een goede keus om een (HD) PVR te kopen.

Mbt tot de PS3 als media server check zeker ook even de volgende links:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
http://tweakers.net/meuktracker/1935...erver-103.html
Je moet in PS3 Media server wel een aantal instellingen goed zetten zodat alles werkt maar het is absoluut de moeite waard.
Mocht je er niet uitkomen horen/lezen we het wel. Kunnen we je zeker helpen.
Oud 28 oktober 2009, 20:46
theo_p's schermafbeelding
theo_p theo_p is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: humax
Standaard

dank voor de info. Ik begrijp dat de PS3 niet het optimale apparaat is voor een mediacenter.

Ik ben op zoek naar de een oplossing met de volgende functionaliteiten:
- draadloos (Bij voorkeur met EEE 802.11g of IEEE 802.11n standaard)
- streaming met harde schijf
- TV-opnames
- afspelen van DVD's (en evt blu ray)

Wie heeft een goede tip hiervoor?
Oud 28 oktober 2009, 21:34
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
dank voor de info. Ik begrijp dat de PS3 niet het optimale apparaat is voor een mediacenter.

- TV-opnames

Tja, voor wat jij wilt voldoet eigenlijk alleen een Home Theater PC. En die zijn ietjes duurder dan een PS3.

De Q-Motion DVB-C 500i Vista is bv erg mooi en heeft ook BluRay.
Zie http://www.qmotion.nl/mediacenter (directe link naar apparaat werkt helaas niet goed)

Kost alleen wel een paar centen. Een combo van een Humax 5050C en een Network Media Tank als de Popcorn Hour is natuurlijk stukken voordeliger. Doe er een PS3 bij voor de BluRay en je bent nog steeds goedkoper uit als een HTPC.

Wel heeft een HTPC natuurlijk wel weer het voordeel dat het een volledige PC dus erg flexibel is.
Overigens heeft digitaal opnemen met een HTPC nogal wat voeten in de aarde want niet officieel gesupport door Ziggo.

Kijk eens op een site als degroeneknop.nl of zo.

Gebruik zelf al vier jaar naar volle tevredenheid een HTPC.

Laatst gewijzigd door xahmol; 28 oktober 2009 om 22:57
Oud 28 oktober 2009, 22:57
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:

- TV-opnames

Je mag de PS3 niet vergelijken met een volwaardige Mediacenter. Maar je moet je afvragen wat je exact wilt en hoeveel geld je daaraan uit wilt geven.
Dat de PS3 via PS3 Mediaserver streaming etc ondersteunt is een erg leuke optie. Maar is dat het hoofd doel van de PS3?
Zo zijn er ook discussies dat de Humax 5050 geen mediacenter is en weinig aan deze functies ondersteunt.

De PS3 heeft zowel draadloos als bedraad netwerk. Geen N.
Streaming kan hij doen via PS3 Media server.
TV-opnames niet. Wel opnames die op je PC staan en deze streamen naar de PS3 via Media server.
Afspelen van DVD en Blu-ray kan hij.

Kijk goed rond en laat je goed informeren en zet op een rijtje wat je wensen zijn.
Oud 28 oktober 2009, 22:59
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Je stopt gewoon een bluray drive in je Popcornhour, dat scheelt weer een PS3 a 300 euro.
Oud 28 oktober 2009, 23:05
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Je stopt gewoon een bluray drive in je Popcornhour, dat scheelt weer een PS3 a 300 euro.
Maar die Bluray drive is a) niet gratis dus scheelt het toch echt iets minder dan 300 euro b) gaat ten koste van de ruimte voor een harddisk die ik dan liever zou hebben c) de PS3 kan natuurlijk nog wel iets meer dan BluRay spelen ;-) Gamen gaat op de Popcorn wat lastig.

Zou zelf op dit moment de combo PS3/Popcorn/Humax 5050C ideaal vinden. De Q-Motion is erg lekker maar extreem duur voor een apparaat wat niet door Ziggo gesupport wordt.

Overigens is mijn huidige HTPC een iets bescheidener model: 4 jaar oud en alleen analoog opnemen ipv digitaal. Maar gebruik hem desondanks dagelijks. Reden dat ik een Popcorn overweeg is dat mijn HTPC processor van 4 jaar oud moeite met HD heeft.
Oud 28 oktober 2009, 23:13
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb DCB360 voor HD tv, PS3 icm Linux file/download/ps3mediaerver. Dat is ook erg fijn
Eigenlijk hoef ik niets van Nederlandse TV terug te zien, hooguit soms op uitzending gemist. HD content uit Amerika wordt nu ook automatisch gedownload en klaargezet voor de PS3.
Oud 29 oktober 2009, 06:52
Plantje's schermafbeelding
Plantje Plantje is offline
Senior Member

Standaard

Hangt er ook een beetje vanaf of ze bij QMotion nog steeds met Digital Everywhere kaarten (en dus Alphacrypt CI CAM) werken.
Nu Digital Everywhere er mee opgehouden is zullen ze ook wel over moeten op iets anders. Aan de andere kant heb ik niet het idee, dat hun media centers de winkels uit vliegen. Dus ze zullen vast nog wel een stapeltje op basis van Digital Everywhere kaarten hebben staan. (Ben benieuwd hoe ze dat denken te gaan supporten, maar dat is een andere discussie.)

Ik heb nog niets van Ziggo gehoord over het wel of niet ondersteunen van een media center op basis van een Anysee tuner. Ze hebben altijd aangegeven geen Alphacrypt CI CAMs te ondersteunen.
Uiteraard kun je niet verwachten de Ziggo helpdesk te kunnen bellen als je media center problemen geeft.

Persoonlijk kan ik in ieder geval wel zeggen dat een media center verreweg ideaal is! Je kunt er alles op! En ze hoeven helemaal niet zo duur te zijn als de QMotion media centers. Mocht je in die richting zoeken kijk dan inderdaad even op www.degroeneknop.nl.
Nadeel aan de groene knop vind ik een beetje, dat er een tekort is aan een basis omschrijving van een media center. Dus: "wat is het nu eigenlijk?" dat is wat moeilijk te vinden. Daarvoor zou ik gewoon even googelen. Bekijk dan gewoon de Microsoft sites erover.

Succes!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > Windows Media Center oplossingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten