Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2009, 17:02
sacajawea's schermafbeelding
sacajawea sacajawea is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Locatie: franeker
Ziggo Internet: ziggo 3
Berichten: 17
Standaard Steeds uitval internet

Hallo

Sinds een aantal maanden heb ik een paar keer per dag dat mijn internet uitvalt.
Wanneer ik op een website ben en ik wil een nieuwe pagina openen, dan blijft ie blanco, ik probeer dan nog een paar pagina's te openen zoals in onderstaand voorbeeld en pas na een minuut of wat (soms langer) heb ik weer een normale pagina.
Dit gebeurt zowel in Explorer als in Firefox.
Heb al eens Ziggo gebeld, maar zij zeggen niets verkeerd te zien in de connectie.
Ook het resetten of de stekker eruit halen heeft geen zin, dat is allemaal al tog keren geprobeert.
Ik wordt er eigenlijk een beetje gestoort van.
Het maakt ook niets uit of de stekker wel of niet in de router zit of rechtstreeks in de pc.
Zijn er meer mensen met dit euvel?

Sacajawea

  #2  
Oud 25 oktober 2009, 17:06
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

heb je al eens een andere pc geprobeerd? bijv. laptop. Heeft deze hetzelfde probleem? Zo ja, dan zit er misschien iets niet goed in het modem. Mits de kabel natuurlijk goed is.

Ik denk dat een bepaalde virusscanner/firewall etc. brokken maakt? heb je deze al uitgeschakeld?
  #3  
Oud 25 oktober 2009, 17:29
sacajawea's schermafbeelding
sacajawea sacajawea is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Locatie: franeker
Ziggo Internet: ziggo 3
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
heb je al eens een andere pc geprobeerd? bijv. laptop. Heeft deze hetzelfde probleem? Zo ja, dan zit er misschien iets niet goed in het modem. Mits de kabel natuurlijk goed is.

Ik denk dat een bepaalde virusscanner/firewall etc. brokken maakt? heb je deze al uitgeschakeld?
Ik heb geen laptop, ik kan het dus niet testen op een andere computer.
Ik heb alleen de Windows firewall aanstaan en verder gebruik ik AVG virusscan.
Mijn router is een E-Tech Router RTBRO3 (oud beestje) die vervangen zou moeten worden door een andere.
Alleen nog geen idee welke.
Heb als abo een ziggo allen in 1 extra die bij lange na niet geeft wat ie zou moeten leveren (euvel router ?)
Er staan twee computers op de router, die van en van mijn zoon met een kabel naar boven.
We hebben in augustus de nieuwe modem gekregen, maar voor die tijd had ik dit euvel ook al.
  #4  
Oud 25 oktober 2009, 17:55
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard

Als je Avg of een ander antivirus programma gebruiktZ: Windows firewall uitzetten.
probeer eens je pc op de modem aan te sluiten en draai dan de http://speedtest.ziggo.nl
en daarna weer de test via de router: verschil?
rechtstreeks zou deze circa 47/48 Mb download moeten zijn. dit natuurlijk afhankelijk van de hardware van je pc.
Meer info vindt je hier, onder handleiding verbeter internet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sacajawea Bekijk bericht
Ik heb geen laptop, ik kan het dus niet testen op een andere computer.
Ik heb alleen de Windows firewall aanstaan en verder gebruik ik AVG virusscan.
Mijn router is een E-Tech Router RTBRO3 (oud beestje) die vervangen zou moeten worden door een andere.
Alleen nog geen idee welke.
Heb als abo een ziggo allen in 1 extra die bij lange na niet geeft wat ie zou moeten leveren (euvel router ?)
Er staan twee computers op de router, die van en van mijn zoon met een kabel naar boven.
We hebben in augustus de nieuwe modem gekregen, maar voor die tijd had ik dit euvel ook al.
  #5  
Oud 25 oktober 2009, 18:11
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

je doet er overigens sowieso goed aan een andere router te kope voor dit abonnement. Deze E-tech heb ik ook gehad, 5 routers geleden haha Inderdaad een oud beestje. Een nieuwe D-link/Netgear/Linksys zou de snelheid al een stuk op kunnen krikken voor gebruik i.c.m. router
  #6  
Oud 26 oktober 2009, 22:27
VIPMember's schermafbeelding
VIPMember VIPMember is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 10 oktober 2009
Locatie: Ziggo
Ziggo Internet: Ziggo Extra
Berichten: 7
Standaard

Laat me raden, heb je een Ubee modem gekregen van Ziggo ?
Als dat zo is, zoek daar maar eens op in dit forum.
  #7  
Oud 27 oktober 2009, 14:47
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

probeer eerst maar rechtstreeks op modem zonder router. Als dat goed gaat dan weet je dat het aan je router ligt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #8  
Oud 27 oktober 2009, 14:50
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
probeer eerst maar rechtstreeks op modem zonder router. Als dat goed gaat dan weet je dat het aan je router ligt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
heeft ie al gedaan
  #9  
Oud 30 oktober 2009, 17:37
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member
 
Geregistreerd: 25 augustus 2009
Locatie: utrecht - ziggo
Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Berichten: 30
Standaard

ik heb ook de ubee...valt minimaal 4 keer dag uit

moet alles hard resetten, wordt er gek van
  #10  
Oud 30 oktober 2009, 18:00
opaben's schermafbeelding
opaben opaben is offline
Member
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Locatie: Anna Paulowna multikabel
Ziggo Internet: All in One plus
Berichten: 62
Standaard

misschien een rare vraag maar heb je misschien Kapersky internet Security? die had ik ook en het gebeurde regelmatig dat ik een minuut moest wachten voor IE zich opende, ik heb van ellende Kaspersky eraf gegooid en AVAST free er opgezet en nu is het probleem dus voorbij.
groet,
Ben
__________________
Soms zit het mee, vaak zit het tegen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Favorieten/bladwijzers



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl