Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2009, 10:44
anneke_m83's schermafbeelding
anneke_m83 anneke_m83 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 oktober 2009
Locatie: ommen
Ziggo Internet: alles in 1 plus, motorola modem
Berichten: 2
Question Zwart beeld?

Hallo!

Wij hebben het alles-in-1-plus abonnement van Ziggo en net onze digitale ontvanger aangesloten.

Werkt allemaal prima, alleen krijgen we bij sommige zenders (o.a Net5, Discovery, National Geographic ) alleen een zwart beeld te zien (wel programma informatie onderin beeld), zonder foutcode. Bij o.a eurosport, animal planet, mtv en tmf ook geen beeld, maar de foutcode E48, geen signaal. Die foutcode zou betekenen dat het aan de installatie ligt, maar als dat zo zou zijn, zouden we alle andere zenders toch ook niet moeten kunnen zien?
We hebben alles al nagelopen maar kunnen niks ontdekken waar het aan zou kunnen liggen. Alles rechtstreeks aangesloten op het punt waar de kabel het huis binnenkomt, netjes volgens de handleiding en met de geleverde apparatuur van Ziggo.

(Voordat we de digitale ontvanger geinstalleerd hebben, hebben we eerst de tv een tijdje alleen op de kabel aangesloten gehad, dus zonder digitale ontvanger ertussen, en toen deed Net5 het wel.......)

(klantenservice geprobeert te bellen: 8 min wachttijd)

Iemand hier een idee?

Bedankt!

Groeten,

Anneke
  #2  
Oud 25 oktober 2009, 11:16
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Locatie: Ziggo
DTV: Allemaal
Berichten: 1.048
Standaard

Welke netwerk code/ID gebruikt u?


In ommen moet dit 7900 zijn, als andere netwerkcode/ID gebruikt in ommen dan werken er bij u enkele zenders niet.
  #3  
Oud 26 oktober 2009, 10:32
Filmgek's schermafbeelding
Filmgek Filmgek is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Locatie: Utrecht Casema
DTV: Humax 5200, Humax 9200C
Berichten: 23
Standaard

Dit probleem klinkt mij bekend in de oren...
Heb zelf nu bijna 2 jaar vrijwel probleemloos met een Humax 9200 digitale TV kunnen kijken. Echter.... sinds een paar dagen heb ook ik een zwart beeld ( melding E 48-32 ?) bij bepaalde zenders. Kanaal 140 ( 101 TV) doet het soms prima, soms ook totaal niet en geeft dan deze foutmelding. RTL lounge geeft continu bovenstaande melding, evenals een aantal andere kanalen. Aangezien ik nu op mijn werk zit, kan ik niet specificeren welke andere kanalen dit zijn.
BER waarde tijdens het zwarte beeld gaan over de 2000 heen....

De meeste andere zenders zijn prima te bekijken. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
  #4  
Oud 3 november 2009, 12:23
anneke_m83's schermafbeelding
anneke_m83 anneke_m83 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 25 oktober 2009
Locatie: ommen
Ziggo Internet: alles in 1 plus, motorola modem
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Welke netwerk code/ID gebruikt u?


In ommen moet dit 7900 zijn, als andere netwerkcode/ID gebruikt in ommen dan werken er bij u enkele zenders niet.

Bedankt voor het antwoord! We hadden het inmiddels zelf al aangepast naar 7900, en dat heeft het probleem inderdaad opgelost. Blijkbaar is het dus bekend dat het 7900 moet zijn ipv 7800. Misschien een idee om dat ook in de handleiding etc aan te passen?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl