Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 oktober 2009, 09:46
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard Arris modem of router probleem?

Hallo,


Ik zit in Hoofddorp en heb het volgende probleem (naast fluctuaties in snelheid maar dat terzijde).

Regelmatig stopt van het ene moment op het andere moment mijn internet. Deze problemen zijn ontstaan enige tijd na ontvangst van de nieuwe Arris modem. In het begin leek dit een kwestie van een keer in de week te zijn, nu heb ik al drie dagen achter elkaar gehad.
Ik heb drie verschillende routers geprobeerd (Belkin, Sitecom en Linksys) om de router uit te sluiten. Met elke router heb ik het zelfde probleem het lijkt dan ook voor de hand te liggen dat het aan de modem ligt. Elke keer als dit gebeurt heb ik wel mijn interne netwerk werkend. Ik kan ook keurig bij mijn router en als ik die via de web-interface herstart heb ik weer internet.
Volgens mij moet het dus aan de modem liggen of ben ik te voorbarig. Het lijkt erop dat de Arris modem telkens vanzelf herstart of nieuw ip-adres geeft of zo waardoor dus de router ook moet worden herstart om weer nieuwe verbinding te krijgen.

Zijn er mensen met dit soort klachten over de Arris-modem? Hoe kan ik zeker weten dat het ligt aan de Arris-modem, kan ik ergens een log uitlezen (ik kan de modem niet benaderen en als ik de coax-kabel eruit trek en opnieuw opstart kan ik het wel uitlezen maar de log van de arris webinterface ging bv niet veel verder dan 12 oktober vreemd genoeg). Elke keer als ik Ziggo bel doet de modem gewoon zijn werk en is er dus "geen probleem".

john
  #2  
Oud 25 oktober 2009, 10:16
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Locatie: Rijswijk
Berichten: 598
Standaard

Ik heb dat probleem ook. Modem-lampjes branden allemaal zoals het hoort, maar internet en telefoonverbinding zijn weg. Het modem dient dan herstart te worden en alles werkt weer als vanouds.
Vorige week maandag een monteur langs gehad en die heeft de wandaansluiting vernieuwd/veranderd. Daarna had ik dinsdag en woensdagmorgen weer geen verbinding.
Woensdag weer Ziggo gebeld en een afspraak voor weer een monteur gemaakt. En wat schetst de verbazing, sinds woensdag totaal geen uitval.
Zal ik nu de monteur die morgenavond komt afzeggen of gewoon laten komen en de boel eens goed doorlaten meten?
Ben er bang voor dat als ik afbel, daarna de problemen spontaan weer beginnen.
  #3  
Oud 25 oktober 2009, 10:33
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Gizmo,


Mijn probleem is mogelijk tot wat anders: ik hoef mijn modem helemaal niet te restarten. Op het moment dat ik het ontdek (en dat is helaas nooit op hetlfde moment als het gebeurt) blijkt dat mijn modem gewoon verbinding heeft. Ik heb zelfs een keer terwijl in mijn interne netwerk geen internet meer was gewoon een laptop direct op de modem aangesloten en zonder herstart o.i.d. had de laptop direct verbinding. Wanneer ik daarna de router herstart heb ik ook weer overal verder in huist verbinding. Aangezien ik dit probleem met drie verschillende routers heb denk ik wel dat het aan de modem moet liggen.

john
  #4  
Oud 25 oktober 2009, 11:21
mennog's schermafbeelding
mennog mennog is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Locatie: Schagen
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco Modem
DTV: Horizon / Humax 5200 / Samsung / panasonic
Berichten: 262
Standaard

Gebruikje ook elke keer hetzelfde mac adres?

Hier is de arris nog al gevoelig voor.

Ik had dit probleem ook.
Helaas dus andere mac geclooned en probleem was weg (ook ander ip uiteraard)
  #5  
Oud 25 oktober 2009, 11:40
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Mennog.


Kun je me misschien wat verder op weg helpen: wat bedoel je met mac-adres klonen. Moet ik dan in de setup van mijn router een mac-adres klonen en zoja welke, die van de Arris modem? Nu staat mijn huidige router (een linksys wrt610) met een uitgeschakelde mac adres klonen.


john
  #6  
Oud 25 oktober 2009, 11:52
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Als een mac adres wilt klonen, wat volgens mij niet veel nut heeft, dan zou de router het mac adres van de pc moeten krijgen. Als je de PC namelijk rechtstreeks op de Arris aansluit dan ziet de Arris het mac adres van je PC en de DHPC server van Ziggo kent dan een publiek IP adres op basis van dat mac adres toe aan de netwerk interface van je PC. Als je de linksys nu het mac adres van je pc geeft, dan denkt de Arris en DHPC server van Ziggo dat hij met hetzelfde apparaat praat en zal dan hetzelfde IP adres toekennen (als de lease nog niet is verstreken). De linksys moet wel in staat zijn om er 2 mac adressen op na te houden. 1 mac adres wat hij aan de Arris laat 'zien' en een aan de andere kant wat door de PC wordt 'gezien'. Ik ken de linksys helaas niet, maar als je in staat ben om bij de WAN interface een mac adres te klonen zal dat wel goed komen. Overigens blijf ik van mening dat dit weinig nut heeft, maar proberen kan geen kwaad.
  #7  
Oud 25 oktober 2009, 12:32
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Okay,


Geprobeerd met klonen maar dat biedt geen soelaas. Geen enkele internet-verbinding. Daarna alles weer teruggezet (mac klonen uitgeschakeld) en internet doet het weer gewoon.


john
  #8  
Oud 25 oktober 2009, 12:56
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Als je het mac adres gekloned hebt, moet je wel het modem uit en aan zetten. Hij zou het sowieso moeten doen.
  #9  
Oud 25 oktober 2009, 13:19
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Ja inderdaad, stom van me.

Vergeten de modem ook te restarten.

Inmiddels gedaan en alles werkt, nu maar kijken of niet meer dezelfde problemen gaan ontstaan.

Betekent dit overigens de pc waarvan het mac adres is gekloond altijd aan moet staan. Of werkt het ook als die pc uit is (misschien wel een stomme vraag maar ik weet weinig van mac klonen, vandaar).

john
  #10  
Oud 25 oktober 2009, 13:41
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Nee, het betekent alleen dat de router (linksys) zich aan het modem bekent maakt met het mac adres van de PC. Een mac adres is een fysieke identificatie van een apparaat en zou altijd uniek moeten zijn. Switches en routers (ook interne) houden tabellen bij met mac-adressen en ip-adressen. Zo weten ze naar welk apparaat een pakketje met een bepaald IP naar toe gestuurd moet worden. Als je pc uitstaat, heeft de linksys nog steeds het mac adres van je pc ten opzichte van het arris modem. Dus de IP pakketjes worden dan nog steeds naar de linksys gestuurd. Die kan ze dan echter niet meer kwijt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl