Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 oktober 2009, 09:54
mtouw's schermafbeelding
mtouw mtouw is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 23 oktober 2009
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 1
Standaard KPN aansluiting samen met ZIGGO telefonie

Van de week mijn alles in 1 pakket aangesloten voor tv, internet en telefonie.
Nu werkt alles naar behoren behalve het volgende.

In het verleden heb ik altijd mijn KPN aansluiting en nummer behouden naast een aansluiting en nummer voor telefonie bij On-Line.
Dus ik belde (en kon gebeld worden) via mijn internet provider maar ik was ook bereikbaar via het nummer van de KPN. On-Line leverde hier een switch voor die zorgde dat ik altijd via hun belde maar op beide telefoonnummers gebeld kon worden.
Voordeel was dat als er een storing was met de ADSL ik de modem gewoon kon uittrekken en ouderwets via KPN kon bellen. Heb je wel dubbele abbo kosten maar vonden dit toch een prettige oplossing.

Nu wil ik dezelfde oplossing bij ZIGGO maar volgens de helpdesk is het niet ondersteund. Dus kan ik alleen mijn toestel aansluiten op de modem en bellen en gebeld worden via ZIGGO. Ik kan niet meer gebeld worden via KPN op hetzelfde toestel.
Als ik iemand kon vinden die handig was en het kon regelen was het wel toegestaan maar ze wisten niet te vertellen hoe.

Dus als er hier iemand is die “handig” is hoor ik het graag.
  #2  
Oud 23 oktober 2009, 12:40
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

Het principe van bellen via Online werkt heel anders dan bij Ziggo.
Wij hadden ongeveer hetzelfde ( zonder switch) en konden via Online uitbellen maar op beide nummers (online-nummer en kpn-nummer) gebeld worden. Was er een storing inderdaad stekker van modem eruit en je kon via KPN bellen.
Dit was mogelijk omdat adsl via de lijnen van KPN lopen. En dus het modem op deze lijn aangesloten zit.

Wat voor switch had jij van online gekregen? Kun je het merk en type eens noemen en hoe deze bij jou aangesloten zat.

Uit jouw bericht maak ik op dat je van Ziggo een nieuw nummer gekregen hebt.

Een oplossing zou zijn om 2 toestellen te gebruiken, iets wat jij niet wilt vermoed ik.

Er zijn andere oplossingen maar vrij prijzig. Dat is één basisstation waar 2 analoge lijnen op kunnen.
Hier heb je enkele sites voor informatie:
http://www.telec.nl/producten/p54952...duo_exant.html
http://www.westlake.co.uk/disty_base..._line_dect.pdf
__________________
Power is nothing without control !!!
  #3  
Oud 23 oktober 2009, 20:52
spaceshuttle's schermafbeelding
spaceshuttle spaceshuttle is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 augustus 2009
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Ai1 Plus Arris tm702b FritZbox 7390
DTV: humax 5100c
Berichten: 14
Standaard

Het handigste voor jou zou een telefooncentrale zijn een zogenaamde 2-4 centrale dan heb je 2 "buitenlijnen" en 4 binnen lijnen.
Waar je wel goed op moet leten dat je een analoge centrale krijgt en geen isdn want dat werkt niet.
Ik zou als ik jou was eens op marktplaats of zo rondkijken naar een centrale.
En anders zou de KPN hem misschien ook wel hebben..
Anders kun je daar na vraag doen welke je moet hebben.

Groet John
  #4  
Oud 23 oktober 2009, 22:04
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Als je een huiscentrale aansluit moet je er wel rekening mee houden dat Ziggo er geen ondersteuning op biedt. Dus mocht er iets misgaan, dan zal je één toestel rechtstreeks op het modem aan moeten sluiten en dat moeten testen voor je de THD gaat bellen
__________________
Please Google your question before asking.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl