Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2009, 14:17
Eddict's schermafbeelding
Eddict Eddict is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Ziggo Internet: Ziggo Internet/Ubee
DTV: KDL-32V5500 CI+
Berichten: 15
Unhappy 32V5500 'dood' door update

zal nog even mijn ervaring posten mbt tot mijn laatst nieuw aangeschafte CI+ module.

op vrijdag 9 oktober CI+ gekocht, deze eind vd middag in (mijn vrijwel nieuwe KDL-32V5500) tv geplaatst (eerst zonder smartcard) en deze door de hele herkennings/installatieprocedure etc. laten lopen. ik weet niet zeker meer of er ook een update plaats vond of niet. daarna de smartcard er ook ingedaan en alles werkte prima.
nog een paar keer heen en weer gezapt tussen analoog en digitaal om het verschil goed te zien. na tijdje tv uitgezet mbv afstandsbediening om te eten.
na het eten tv weer aangezet op de afstandsbediening, maar helaas niks meer. ledje werd keurig groen, knipperde ook bij indrukken van toesten op de afstandsbediening maar het beeldscherm zelf deed helemaal niks. je hoorde hem ook niet aangaan, zoals ie dat normaal wel deed.

de maandag na het weekend de storing online bij Sony aangemeld en diezelfde dag werd ik nog gebeld door medewerker die wilde weten of dit voorval voor of na 8 oktober plaatsvond ivm met een update die datum van Ziggo.
de meneer vermoedde dat ik mijn tv had uitgezet tijdens een update en dat daardoor de tv het niet meer deed. of ik geen lampjes had zien knipperen op de voorkant tijdens het uizetten...

het vreemde is wel, mede door alle reacties op dit forum, dat ik de 'System Update' functie al anderhalve week hiervoor had uitgezet vóórdat ik m'n tv op de kabel had aangesloten!
volgens de deze meneer wordt deze setting overruled door de module..

de conclusie was iig dat mijn moederbord nu onbruikbaar was en een nieuwe zou besteld worden, zou zo'n 3 werkdagen duren.
vrijdag even gebeld en moederbord was er, dus afspraak gemaakt voor monteur.
gister 21 oktober was de monteur er en de vervanging was zo gebeurd. hulde!
daarna heeft ie de software geupdate mbv zn laptop en daarna werkte alles weer.
de monteur vond het eerste verhaal ook wat vreemd en volgens hem was er gewoon een update gedownload die corrupt was en die is toch geinstalleerd waarna de tv het niet meer deed.

toch een vreemd verhaal niet?!
en hoe zit het dan met die 'System Update' functie? 'Off' is 'Off' toch??
  #2  
Oud 22 oktober 2009, 19:55
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddict Bekijk bericht
zal nog even mijn ervaring posten mbt tot mijn laatst nieuw aangeschafte CI+ module.

op vrijdag 9 oktober CI+ gekocht, deze eind vd middag in (mijn vrijwel nieuwe KDL-32V5500) tv geplaatst (eerst zonder smartcard) en deze door de hele herkennings/installatieprocedure etc. laten lopen. ik weet niet zeker meer of er ook een update plaats vond of niet. daarna de smartcard er ook ingedaan en alles werkte prima.
nog een paar keer heen en weer gezapt tussen analoog en digitaal om het verschil goed te zien. na tijdje tv uitgezet mbv afstandsbediening om te eten.
na het eten tv weer aangezet op de afstandsbediening, maar helaas niks meer. ledje werd keurig groen, knipperde ook bij indrukken van toesten op de afstandsbediening maar het beeldscherm zelf deed helemaal niks. je hoorde hem ook niet aangaan, zoals ie dat normaal wel deed.

de maandag na het weekend de storing online bij Sony aangemeld en diezelfde dag werd ik nog gebeld door medewerker die wilde weten of dit voorval voor of na 8 oktober plaatsvond ivm met een update die datum van Ziggo.
de meneer vermoedde dat ik mijn tv had uitgezet tijdens een update en dat daardoor de tv het niet meer deed. of ik geen lampjes had zien knipperen op de voorkant tijdens het uizetten...

het vreemde is wel, mede door alle reacties op dit forum, dat ik de 'System Update' functie al anderhalve week hiervoor had uitgezet vóórdat ik m'n tv op de kabel had aangesloten!
volgens de deze meneer wordt deze setting overruled door de module..

de conclusie was iig dat mijn moederbord nu onbruikbaar was en een nieuwe zou besteld worden, zou zo'n 3 werkdagen duren.
vrijdag even gebeld en moederbord was er, dus afspraak gemaakt voor monteur.
gister 21 oktober was de monteur er en de vervanging was zo gebeurd. hulde!
daarna heeft ie de software geupdate mbv zn laptop en daarna werkte alles weer.
de monteur vond het eerste verhaal ook wat vreemd en volgens hem was er gewoon een update gedownload die corrupt was en die is toch geinstalleerd waarna de tv het niet meer deed.

toch een vreemd verhaal niet?!
en hoe zit het dan met die 'System Update' functie? 'Off' is 'Off' toch??

Er is in oktober zeker geen software op het netwerk gezet. In juli is een test versie gebruikt, die eind juli weer verwijdert is. Daarna is er geen software meer op het netwerk geplaatst. De eerste versie die weer op het netwerk gezet zal worden is versie 1.610 (of > 1.600) die voorzien is van de sorteerfunctie. Ik weet wel van Sony dat ze enkele vergelijkbare incidenten hebben gehad. De CAM module kan de software update setting v/d TV niet beinvloeden.
  #3  
Oud 22 oktober 2009, 20:36
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Locatie: Mijdrecht / ex-Casema
Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Berichten: 5.464
Standaard

Heel bizar !

Als ik de reactie van sony :
Citaat:
diezelfde dag werd ik nog gebeld door medewerker die wilde weten of dit voorval voor of na 8 oktober plaatsvond ivm met een update die datum van Ziggo.
en die van Anoniem lees, dan spreken ze elkaar tegen.
Een van beiden is de waarheid ... (ik geloof anoniem eerder).

Overigens zijn er dacht ik 2 instellingen die je af moet zetten om geen updates te ontvangen. Lees ff dit forum er op na. Ik weet het niet meer precies (heb ze zelf wel afgezet en zit nog op 1.303ea).
  #4  
Oud 22 oktober 2009, 21:04
Eddict's schermafbeelding
Eddict Eddict is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Ziggo Internet: Ziggo Internet/Ubee
DTV: KDL-32V5500 CI+
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er is in oktober zeker geen software op het netwerk gezet. In juli is een test versie gebruikt, die eind juli weer verwijdert is. Daarna is er geen software meer op het netwerk geplaatst. De eerste versie die weer op het netwerk gezet zal worden is versie 1.610 (of > 1.600) die voorzien is van de sorteerfunctie. Ik weet wel van Sony dat ze enkele vergelijkbare incidenten hebben gehad. De CAM module kan de software update setting v/d TV niet beinvloeden.
vind je die 2e optie (corrupte update) wel plausibel?
  #5  
Oud 22 oktober 2009, 21:53
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddict Bekijk bericht
vind je die 2e optie (corrupte update) wel plausibel?
nee, zou niet mogen, want de download applicatie zou dit moeten detecteren middels een aantal controle berekeningen op de nieuwe image. Bij onjuiste data, b.v. afkomst / gemanipuleerd / of corrupte wordt de image normaal geweigerd.
  #6  
Oud 23 oktober 2009, 00:08
huisvrouw's schermafbeelding
huisvrouw huisvrouw is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Locatie: #
Berichten: 7
Standaard

Komt mij bekent voor, op 1 oktober heeft die van mij (KDL-40W5500) het begeven. En mij wisten ze ook te vertellen dat het door de update van ziggo komt. Ze hebben bij mij ook de reparatie uitgevoerd zo als je beschrijft. Het blijkt dus vaker voor te komen, dat zet je wel aan het denken , wie veroorzaakt het probleem ?
  #7  
Oud 23 oktober 2009, 10:21
Eddict's schermafbeelding
Eddict Eddict is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Ziggo Internet: Ziggo Internet/Ubee
DTV: KDL-32V5500 CI+
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
nee, zou niet mogen, want de download applicatie zou dit moeten detecteren middels een aantal controle berekeningen op de nieuwe image. Bij onjuiste data, b.v. afkomst / gemanipuleerd / of corrupte wordt de image normaal geweigerd.
er zal inderdaad een CRC check opzitten oid, dus dit zou alleen mis kunnen gaan als de image van origine al 'corrupt' of gewoon verkeerd was en dus gewoon keurig door die check(s) heen komt..


overigens moet ik mbt mijn verhaal nog even het volgende 'rechtzetten'; de reparatie voor Sony tv's wordt uitgevoerd door FRS en dus de opmerkingen van de 'medewerker' en die van de monteur zijn gedaan door FRS en niet Sony zelf.
  #8  
Oud 23 oktober 2009, 10:22
Eddict's schermafbeelding
Eddict Eddict is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Ziggo Internet: Ziggo Internet/Ubee
DTV: KDL-32V5500 CI+
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huisvrouw Bekijk bericht
Komt mij bekent voor, op 1 oktober heeft die van mij (KDL-40W5500) het begeven. En mij wisten ze ook te vertellen dat het door de update van ziggo komt. Ze hebben bij mij ook de reparatie uitgevoerd zo als je beschrijft. Het blijkt dus vaker voor te komen, dat zet je wel aan het denken , wie veroorzaakt het probleem ?
weet je toevallig of je de 'System Update' functie aan of uit hebt staan?
  #9  
Oud 23 oktober 2009, 13:29
huisvrouw's schermafbeelding
huisvrouw huisvrouw is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 maart 2009
Locatie: #
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddict Bekijk bericht
weet je toevallig of je de 'System Update' functie aan of uit hebt staan?
deze stond UIT!
  #10  
Oud 23 oktober 2009, 16:15
Eddict's schermafbeelding
Eddict Eddict is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Locatie: Utrecht/Casema
Ziggo Internet: Ziggo Internet/Ubee
DTV: KDL-32V5500 CI+
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddict Bekijk bericht
het vreemde is wel, mede door alle reacties op dit forum, dat ik de 'System Update' functie al anderhalve week hiervoor had uitgezet vóórdat ik m'n tv op de kabel had aangesloten!
volgens de deze meneer wordt deze setting overruled door de module..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De CAM module kan de software update setting v/d TV niet beinvloeden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huisvrouw Bekijk bericht
deze stond UIT!
wie kan mij nu nog uitleggen hoe het dan toch mogelijk is dat zowel mijn tv als die van huisvrouw kaduuk zijn geraakt?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl