Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2009, 09:11
pexxx's schermafbeelding
pexxx pexxx is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1, Tv Extra
DTV: Samsung H360R, Samsung SMT-C7140, Cisco 8455DVB, Cisco 8485DVB
Standaard Geluid valt weg tijdens zappen

Ik heb gemiddeld 1 x per week wel het probleem dat tijdens het zappen het geluid weg valt. (stb via hdmi naar de versterker aangesloten). Het enige dat ik kan doen om het geluid weer terug te krijgen is de stekker er uit en er weer in.

Hebben hier meer mensen last van?
Is er een makkelijkere manier om het geluid weer terug te krijgen?
Oud 22 oktober 2009, 09:34
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Dit probleem treedt waarschijnlijk op wanneer je van een een zender met DolbyD overschakeld naar een stereo-uitzending. Dit probleem heb ik ook al tijden. Je kunt het geluid ook weer terugkrijgen door terug te schakelen naar de zender met DolbyD en dan nog eens naar een andere zender. Meestal werkt dit weer. Scheelt een hele actie van ergernis in elk geval.

Ik heb ''gelukkig'' een andere ontvanger gekocht en in gebruik genomen (Humax 5000c) totdat de Cisco middels een firmware update te gebruiken is. Want dat herstarten e.d. zorgt er voor dat je kijkplezier met factor 100 naar beneden gehaald wordt. Vooral het 'thuisfront' werd gestoord van deze handelingen.

Ik kijk nu zonder één probleem en dat is wel zo lekker. Gewoon aanzetten en alles werkt, al weken lang.

Het euvel heeft kennelijk wel te maken met het aansluiten van de STB op een receiver en dus niet rechtstreeks op de TV, maar met de Humax heb ik totaal geen last ook al staat deze gewoon op m'n receiver aangesloten. Conclusie...het ligt absoluut aan de Cisco-configuratie waarvan ik hoop dat deze eind november net zo goed zal werken, anders weet ik het ook niet meer. Ondertussen staat de Cisco bij mij al bijna 2 maanden in de doos te wachten op de nieuwe firmware en daar is hij niet voor bedoeld.

Laatst gewijzigd door ronvm; 22 oktober 2009 om 09:39
Oud 22 oktober 2009, 10:43
Jam's schermafbeelding
Jam Jam is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra Ubee [nieuwe type]
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

ik was de problemen met die cisco zat, contract laten ontbinden en terug gestuurd, de abbo kosten worden gecrediteerd.

ik doe mijn Itv wel via newsgroepen.... beter aanbod en het werkt altijd!
het is ook goedkoper en ik hoef niet iedere maand de helpdesk 2x te bellen voor storingen of verkeerde facturen.

ik hoop dat er snel nieuwe en goede aanbieders bij komen op de kabel, normale communicatie en oplossen van problemen is een onmogelijkheid bij ziggo.
iedereen werkt daar langs elkaar heen, en beloftes komt men zelden na.
gemaakte afspraken en beloftes worden door de helpdesk niet schriftelijk bevestigd, ook niet als je daar om vraagt.

iets wat toch heel normaal zou moeten zijn, en bedrijven volgens mij toch ook verplicht zijn als een klant daar om vraagt.
Oud 22 oktober 2009, 10:50
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jam Bekijk bericht
ik was de problemen met die cisco zat, contract laten ontbinden en terug gestuurd, de abbo kosten worden gecrediteerd.

ik doe mijn Itv wel via newsgroepen.... beter aanbod en het werkt altijd!
het is ook goedkoper en ik hoef niet iedere maand de helpdesk 2x te bellen voor storingen of verkeerde facturen.

ik hoop dat er snel nieuwe en goede aanbieders bij komen op de kabel, normale communicatie en oplossen van problemen is een onmogelijkheid bij ziggo.
iedereen werkt daar langs elkaar heen, en beloftes komt men zelden na.
gemaakte afspraken en beloftes worden door de helpdesk niet schriftelijk bevestigd, ook niet als je daar om vraagt.

iets wat toch heel normaal zou moeten zijn, en bedrijven volgens mij toch ook verplicht zijn als een klant daar om vraagt.
Wat ik me afvraag, wordt volledig gecrediteerd (dus ook de aanschafkosten van de Cisco, € 130,= bij een 3 jarig abonnement of niet) of heb je een schadepost waardoor je een dergelijke dienst niet meer snel zal nemen?
Oud 22 oktober 2009, 11:14
Jam's schermafbeelding
Jam Jam is offline
Banned User

Ziggo Internet: alles in 1 extra Ubee [nieuwe type]
DTV: Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
Wat ik me afvraag, wordt volledig gecrediteerd (dus ook de aanschafkosten van de Cisco, € 130,= bij een 3 jarig abonnement of niet) of heb je een schadepost waardoor je een dergelijke dienst niet meer snel zal nemen?

ja ook de aanschaf kosten van de cisco worden mij gecrediteerd.
ik ga nu sparen voor de humax 5050c.
ik las hier ergens dat er zelfs iemand een humax pvr ter compensatie had gekregen voor de ellende die was ondervonden, ook dat lijkt dus een zeer selectief gebeuren, ik zit al heel lang met diverse ellende die maar niet opgelost word, daar komt dat Itv gezeur dan ook nog eens bij.

men belooft van alles, maar komt niets na...
Oud 22 oktober 2009, 20:00
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard humax rules the waves ...

Mijn cisco werkt nu wel perfect ........nu hij stand by staat . Ik was het gedoe zat en heb er een humax 5050 bij gekocht en die werkt nagenoeg perfect . Er zijn altijd wat dingetjes die beter kunnen bij de humax , maar geen problemen zoals steeds de stekker eruit moeten trekken om de boel aan de gang te houden zoals bij die .... cisco hoeft niet . Ik heb hem pas een paar dagen maar tot nu toe geen grote problemen .Ik had wat problemen met de auto beeld formaat instelling maar nu hij op beeld vullend staat geen problemen meer . Alle zenders staan op mijn volgorde , het menu werkt snel wat bij de cisco niet altijd het geval is .
Het opstarten duurt iets langer dan bij de cisco , ook het wissen van programma´s .Maar alle poorten werken , usb en netwerk . Er is eventueel een andere grotere harde schijf in te bouwen van bv een Tbite , maar dat doe ik nog niet ivm garantie . De harde schijf van de humax is 2 maal zo groot als op de cisco ,320 gb .En als je wat programma´s wil bewaren kan je het op een externe harde schijf via usb over zetten . Of op je computer opslaan via een netwerk ..

Oftwel , zoals het op de cisco ook zou moeten zijn en was tot ziggo de software aan ging passen .
De humax staat achter de cisco ivm het interactieve circus van dit apparaat .En terwijl de cisco een bijna 100 % signaal nodig heeft en aangeeft bij mij , staat de signaal sterkte van de humax maar op 30 % en werkt toch perfect............ erg vreemd . Gaat het signaal zo erg naar beneden na de cisco , terwijl hij dit antenne signaal on veranderd zou door moeten geven ...........

Oh ja , het geluid is goed en valt niet weg .
En ziggo maar zeggen in hun preview programma , dat de cisco hun parade paardje is , tja,,,,,,,,.

Geen interactief gedoe op de humax maar daar heb ik de cisco voor . Gewoon tv kijken doe ik met de humax , veel beter
Oud 22 oktober 2009, 20:59
lintweaker's schermafbeelding
lintweaker lintweaker is offline
Junior Member

DTV: Cisco
Unhappy

Hmm, helaas herkenbaar probleem. SInds kort heb ik een nieuwe versterker met HDMI en nu heb ook ook last dat het geluid wegvalt. Zender met dolby doen het nog wel (na selecteren 2 audio kanaal). Het ligt waarschijnlijk niet aan de versterkers...
Oud 23 oktober 2009, 08:32
pexxx's schermafbeelding
pexxx pexxx is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lintweaker Bekijk bericht
Hmm, helaas herkenbaar probleem. SInds kort heb ik een nieuwe versterker met HDMI en nu heb ook ook last dat het geluid wegvalt. Zender met dolby doen het nog wel (na selecteren 2 audio kanaal). Het ligt waarschijnlijk niet aan de versterkers...
Ik heb bij de audio-instelling het digitale geluid op stereo gezet. Ik weet niet of deze ook voor de hdmi uitgang gelden, aan de opbouw van userinterface denk je van niet. Vervolgens een rondje gezapped, nog steeds geluid. Gewoon maar een tijdje proberen of dit de (tijdelijke) oplossing is.
Oud 23 oktober 2009, 09:25
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pexxx Bekijk bericht
Ik heb bij de audio-instelling het digitale geluid op stereo gezet. Ik weet niet of deze ook voor de hdmi uitgang gelden, aan de opbouw van userinterface denk je van niet. Vervolgens een rondje gezapped, nog steeds geluid. Gewoon maar een tijdje proberen of dit de (tijdelijke) oplossing is.
Dat is inderdaad de oplossing maar of het nou dé oplossing is? Wanneer je naar Discovery HD kijkt, heb je alleen maar Dolby D volgens mij dus heb je dan geen keus.
Oud 2 november 2009, 15:30
pexxx's schermafbeelding
pexxx pexxx is offline
Member

Standaard Probleem doet zich nog steeds voor

Het op stereo zetten was geen oplossing, gaat nog steeds fout.
Ik denk dat ik maar even moet wachten op de update van eind november:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=21275
Hierin worden wat hdmi problemen opgelost.

Hopen dat deze er bij zit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Labels
geluid valt weg

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten