Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 oktober 2009, 22:59
satriani's schermafbeelding
satriani satriani is offline
Junior Member

Ziggo Internet: nvt
DTV: nvt
Standaard Complete NOOB vraag LE37A456C2D

Hi Allemaal,

Ik ben een totale newbie die met behulp van internet (google, tweakers etc) probeert inzicht te krijgen in alle CI, CI+ AlphaCrypt en DVB-T DVB-C materie... Om nu te zeggen dat ik het allemaal snap, is volledig niet waar: ik begrijp er zelfs steeds minder van.

Ik heb een tijd geleden een Samsung LE37A456C2D gekocht, en ben eigenlijk nog niet aan vervanging toe.
In deze TV zit aan de zijkant een slot voor een module. Geen idee welk type (CI, CI+, Alphacrypt, ???) dit is. de TV is geschikt voor DVB-T, dus evt digitenne.
Nu vroeg ik mij af of ik met dit slot wellicht toch ziggo digitaal kan ontvangen? Of is dit echt volledig kansloos? Ik heb nu zon externe humax kast, maar als het in de tv zit zou wel helemaal super zijn!

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzicht in deze lastige digitale jungle van info...
Oud 19 oktober 2009, 23:28
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Ik heb een tijd geleden een Samsung LE37A456C2D gekocht, en ben eigenlijk nog niet aan vervanging toe.
In deze TV zit aan de zijkant een slot voor een module. Geen idee welk type (CI, CI+, Alphacrypt, ???) dit is. de TV is geschikt voor DVB-T, dus evt digitenne.
Nu vroeg ik mij af of ik met dit slot wellicht toch ziggo digitaal kan ontvangen? Of is dit echt volledig kansloos? Ik heb nu zon externe humax kast, maar als het in de tv zit zou wel helemaal super zijn!
In de handleiding vind je de specificaties van je TV. Als die handleiding aangeeft dat er een Common Interface (CI) slot in zit dan is dat geen Common Interface Plus (CI+) slot. Als je handleiding aangeeft dat er alleen een DVB-T tuner in zit dat is die TV dus alleen geschikt voor digitale TV via Digitenne van KPN. Voor digitale TV via de kabel heb je namelijk een DVB-C tuner nodig. Via het CI of CI+ slot is de TV niet geschikt te maken voor een ander type digitale TV ontvangst, dat wordt volledig bepaald door de digitale tuner die in de TV zit.
Oud 19 oktober 2009, 23:43
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satriani Bekijk bericht
Hi Allemaal,

Ik ben een totale newbie die met behulp van internet (google, tweakers etc) probeert inzicht te krijgen in alle CI, CI+ AlphaCrypt en DVB-T DVB-C materie... Om nu te zeggen dat ik het allemaal snap, is volledig niet waar: ik begrijp er zelfs steeds minder van.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inzicht in deze lastige digitale jungle van info...
Lees wat ArChie hierboven zegt. Verder kun je meteen stoppen met je het hoofd te breken over allerlei technologie waar je toch geen inzicht in hebt. Jouw TV bevat uitsluitend een DVB-T tuner en is dus sowieso ongeschikt om Ziggo digitale televisie mee te ontvangen zonder losse decoder erbij. Einde verhaal.
Oud 20 oktober 2009, 18:58
satriani's schermafbeelding
satriani satriani is offline
Junior Member

Ziggo Internet: nvt
DTV: nvt
Thumbs up

thanks, dat werpt licht op de duisternis... baluh dat het nie kan, maar wel bedankt voor jullie antwoorden! Tis af en toe echt ondoorzichtige materie, ik begin het steeds meer te snappen, maarja, op sommige punten zal ik het wel nooit begrijpen.....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten