Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2009, 22:33
kentgens's schermafbeelding
kentgens kentgens is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Nieuwstadt
Ziggo Internet: Alles in een plus
Berichten: 3
Standaard Netwerkadapter schakelt niet om

Hallo,
Ik heb sinds kort het alles in een plus pakket van ziggo, dus 20 MB downloaden. In de praktijk haal ik echter hooguit 6 MB.
Ik test dit met speedtest.net
Na contact met ziggo blijkt dat mijn netwerkadapter het probleem is!!??
Deze zou niet omschakelen van 10MB naar 100MB.
Ik heb 'n nieuwe Acer aspire x1700 met 'n Nvidia gForce 10/100/1000mb
Ik heb bij eigenschappen deze handmatig omgezet met als resultaat dat het systeem aangeeft dat de kabel niet meer verbonden is.
Ik snap d'r niks meer van. Mijn leverancier geeft aan om het systeem volledig te recoveren. Ja daaaaag, dat is 't laatste waar ik aan ga beginnen.
Wie heeft hier ervaring mee??

Jo
  #2  
Oud 19 oktober 2009, 22:38
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

ik neem aan dat die netwerkkaart gewoon auto-sensing is, wat betekent dat hij automatisch de snelste en stabielste snelheid aanneemt die mogelijk is. Heb je een 100Mbit connectie, dan zal dit automatisch in een 100Mbit/s verbinding resulteren. Mits je natuurlijk een goede netwerkkabel gebruikt.

Als je je netwerkkaart op auto zet, geeft hij dan ook nog steeds aan dat er geen netwerkkabel is aangesloten?

Als ik jou was zou ik eerst een andere netwerkkabel proberen.
  #3  
Oud 20 oktober 2009, 21:50
kentgens's schermafbeelding
kentgens kentgens is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Nieuwstadt
Ziggo Internet: Alles in een plus
Berichten: 3
Standaard Internet verbinding

hallo,
Ik heb sinds de aansluiting op de kabel van Ziggo een nieuwe UTP-kabel genomen. Deze is ± 15 lang doch dat zou geen probleem geven.
Als ik bij de eigenschappen van de netwerkadapter bij 'speed & duplex setting' kijk dan staat de snelheid op autonegotiate for 10HD. Deze zou eigenlijk automatisch op autonegotiate for 100HD moeten staan doch dat gebeurd niet. Al ik hem handmatig op 100HD zet dan wordt de verbinding verbroken en zegt 't systeem dat de kabel niet is aangesloten. Zet ik 'm terug op 10HD dan herstelt de verbinding zich.
Ik vind 't erg vreemd. Hoe kan ik nou controleren of 't aan de aangeboden snelheid van Ziggo ligt of aan mijn netwerkadapter Nvidia gForce.

Ik zie 'n reactie graag tegemoet.
Groet
joke
  #4  
Oud 20 oktober 2009, 21:55
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Heb je een andere computer met een andere netwerkkaart? Dan zou je die eens kunnen testen, kijken of die wel de juiste instellingen heeft en de goede snelheid haalt.
Als ik dit zo lees lijkt het probleem me bij de netwerkkaart te liggen overigens.
__________________
Please Google your question before asking.
  #5  
Oud 20 oktober 2009, 22:30
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

heb je er een router tussenzitten?
zo ja, haal deze er dan eens tussen uit. Blijf je het probleem houden? Probeer dan, als de mogelijkheid er is, een andere computer of andere netwerkkaart aan te sluiten.
Opgelost? Dan is er iets mis met je netwerkkaart. Misschien een simpel driver probleem. Heb je vaker iets op de lan-poort van je laptop aangesloten gehad? werkte het toen wel goed?
Anders is misschien de LAN-aansluiting van het modem aan het klieren?
  #6  
Oud 21 oktober 2009, 00:58
prodix's schermafbeelding
prodix prodix is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2009
Locatie: Veenhuizen (Dr) @Home| (oud) Ziggo
Ziggo Internet: AI1 Extra + TV Extra / Ubee (wachtend op alternatief)
DTV: EU40B6000 met Neotion / EU37Fxxx met Smit / Humax 5300C / Anysee / iR-FOX
Berichten: 834
Standaard

Heb je toevallig deze optie's bij je instellingen

Full autonegotiation --> Deze zou je moeten hebben indien aanwezig
Force 1000 Half Duplex
Force 1000 Full Duplex --> Deze als bovenstaande niet werkt
Force 100 Half Duplex --> Is je netwerk 100Mbit? neem deze als die bovenaan niet werkt
Force 100 Full Duplex
Force 10 Half Duplex
Force 10 Full Duplex
Autonegotiate for 10HD

Qua chipset bedoel je denk ik nForce, voor de nieuwste driver ervoor zou je hier kunnen kijken KLIK bij Nvidia. Je kan evt kiezen voor autodetectie,
maar de kans is dat dit niet werkt raadpleeg voor de goede even je boekje van je pc.
Officiele drivers van je acer vind je hier KLIK of de oude pagina hier KLIK

Suc6!
__________________
Off al the things i've lost, i miss my mind the most!
  #7  
Oud 21 oktober 2009, 03:43
Timbo25's schermafbeelding
Timbo25 Timbo25 is offline
Member
 
Geregistreerd: 10 oktober 2009
Locatie: Elsloo
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kentgens Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb sinds kort het alles in een plus pakket van ziggo, dus 20 MB downloaden. In de praktijk haal ik echter hooguit 6 MB.
Ik test dit met speedtest.net
Na contact met ziggo blijkt dat mijn netwerkadapter het probleem is!!??
Deze zou niet omschakelen van 10MB naar 100MB.
Ik heb 'n nieuwe Acer aspire x1700 met 'n Nvidia gForce 10/100/1000mb
Ik heb bij eigenschappen deze handmatig omgezet met als resultaat dat het systeem aangeeft dat de kabel niet meer verbonden is.
Ik snap d'r niks meer van. Mijn leverancier geeft aan om het systeem volledig te recoveren. Ja daaaaag, dat is 't laatste waar ik aan ga beginnen.
Wie heeft hier ervaring mee??

Jo
Ik vraag me af hoe de helpdesk medewerker tot die conclusie is gekomen?
  #8  
Oud 21 oktober 2009, 16:31
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

De kabel die je in gebruik hebt, wat voor UTP kabel is dat precies, en is dat een kant-en-klare kabel geweest, of een waar je zelf connectoren op hebt gezet?
__________________

  #9  
Oud 23 oktober 2009, 16:05
kentgens's schermafbeelding
kentgens kentgens is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Nieuwstadt
Ziggo Internet: Alles in een plus
Berichten: 3
Standaard Netwerkadapter

De keuze die ik moet maken is autonegotiate for 10HD. De overige mogelijkheden leiden niet tot een connectie.

Deze UTP heb ik zelf gemaakt en gecontroleerd. De aansluitingen waren alle 8 goed. Ik heb de kabel op m'n vorige PC aangesloten met als resultaat dat er geen verbinding tot stand komt. Of dit aan de eerdere ADSL aansluiting ligt weet ik niet. Ik gebruik zoals gezegd nu de Coax-kabel van Ziggo. Ik moet de installatievoorschriften 'ns doornemen.
Ik wil 'n tweede PC op deze kabel aansluiten. Volstaat hier 'n zg HUB(splitter) of moet ik echt 'n router er tussen zetten?

Wie heeft hier ervaring mee.
  #10  
Oud 23 oktober 2009, 16:21
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Je hebt het probleem dus ook met een andere pc?
Ik krijg de indruk dat er mogelijk toch niets niet helemaal in de haak is met deze kabel. Probeer eens een kant-en-klare kabel tussen je pc en het modem, en of de verbinding van wel op 100Mbit tot stand wil komen.
__________________

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl