Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2009, 17:48
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exroosje Bekijk bericht
Wel bevestig je dat het teletekst meenemen door een SVHS recorder niets zegt dat het dan ook makkelijk zou moeten zijn met een digitale opnemer. Digitaal gaat teletekst gewoon heel anders als analoog. Bij analoog is het juist heel lastig om het niet op te nemen, omdat het daar in het beeld zit.

In geval van DVB moet je bij opnemen uit een stream alle relevante zaken halen en deze als stream weer opslaan. De amerikanen hebben daarbij gewoon nooit aan teletekst gedacht. Maar dat zou best voor meerdere streamtypes kunnen gelden.
Het is echt niet zo lastig om de alle componenten van een kanaal op de slaan aangezien de Service Information exact aangeeft welke packet ID's de ontvanger allemaal uit de Transport Stream moet halen voor opslag. Iedere component heeft zijn eigen packet ID. Het probleem is echter dat de Cisco helemaal geen teletext ondertiteling ondersteuning heeft waarbij het niet uitmaakt of het nu wel of niet om opgenomen programma's gaat.
Oud 30 oktober 2009, 21:06
aku1410's schermafbeelding
aku1410 aku1410 is offline
Junior Member

DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongentje Bekijk bericht
Ik vroeg me af of Ziggo niet aan de zenders (of eventueel zelf?) naast de teletekst ondertiteling, de DVB ondertiteling aan kan zetten.

Dan is:
1. Het probleem opgelost dat de cisco niet met teletekst ondertitels overweg kan omdat het beeld dan zwart wordt.
2. Je ondertitels automatisch opneemt en je deze bij afspelen weer op kunt roepen wat natuurlijk erg handig is.
Lijkt mij ideaal. Maar helaas kan de Cisco niet overweg met die DVB subs: als je ze (van bijv BBC) aanzet dan blijven ze meestal hangen. En bij opgenomen programma's crasht mijn Cisco als ik de subs aanzet. En dat terwijl mijn stokoude Samsung decoder er wel mee overweg kon. Wie zij dat nieuw ook beter is?
Oud 2 november 2009, 09:44
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Bij mij werken DVB subs prima. Gebruik ze altijd van Discovery science e.d.
Oud 3 november 2009, 14:01
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Wat mij gisteravond opviel is dat bij Ned1 t/m Ned3 HD je de teletekst ondertitels met het groene knopje kunt oproepen. Alleen blijft dan de eerste ondertitel onderin beeld staan en wordt deze niet ververst. Betekend dit dat Ziggo er toch mee bezig is???
Oud 3 november 2009, 14:02
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Wat mij gisteravond opviel is dat bij Ned1 t/m Ned3 HD je de teletekst ondertitels met het groene knopje kunt oproepen. Alleen blijft dan de eerste ondertitel onderin beeld staan en wordt deze niet ververst. Betekend dit dat Ziggo er toch mee bezig is???
Maar de teletekst op Ned 1 t/m Ned3 HD was ver te zoeken. Die deed het dus niet meer.
Oud 12 november 2009, 01:05
pjutr's schermafbeelding
pjutr pjutr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PDL7906 Cisco8455 Samsung SMT-C7140A
Standaard

Citaat:
Bij mij werken DVB subs prima. Gebruik ze altijd van Discovery science e.d.

De DVB-subs van de BBC zijn anders van opbouw dan de door Ziggo gegenereerde subs van de Discoverychannels etc. Die van de BBC zijn op teletekst gebaseerd en door de BBC zelf meegezonden. Daar heb ik dus ook (en ik ben zeker niet de enige) tot mijn grote ergernis gigacrashes mee. (allemaal relatief, want voor het overige heb ik nauwelijks tot geen vastlopers met de Cisco) Ook ontstaan er luide digitale geluidstoringen als je de ondertiteling van een BBC opname aanzet.

Er moet een complete rebuild komen van het registreren van TT.
Oud 12 november 2009, 09:43
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjutr Bekijk bericht
De DVB-subs van de BBC zijn anders van opbouw dan de door Ziggo gegenereerde subs van de Discoverychannels etc. Die van de BBC zijn op teletekst gebaseerd en door de BBC zelf meegezonden. Daar heb ik dus ook (en ik ben zeker niet de enige) tot mijn grote ergernis gigacrashes mee. (allemaal relatief, want voor het overige heb ik nauwelijks tot geen vastlopers met de Cisco) Ook ontstaan er luide digitale geluidstoringen als je de ondertiteling van een BBC opname aanzet.
Hoewel het misschien lijkt dat de DVB ondertiteling van de BBC gebaseerd is op teletext is die alleen uiterlijke schijn. In tegenstelling tot ondertiteling via teletext kan de zender bij DVB ondertiteling namelijk zelf voor het font kiezen en de BBC heeft gekozen voor een font dat lijkt op het font dat veelal door ontvangers/TV's gebruikt wordt om teletext ondertiteling weer te geven inclusief de zwarte achtergrond en de kleuren om verschillende sprekers aan te duiden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten