Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Mededelingen

Overige onderwerpen Discussies over onderwerpen die niet specifiek iets met Ziggo te maken hebben

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 oktober 2009, 21:22
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard DVD-Audio?

Tot vandaag had ik nog nooit gehoord van DVD-Audio. Blijkbaar worden dan bestaande muziek-CD's geremixt in allerlei Dolby-varianten.

Op Wikipedia staat bijvoorbeeld een lijstje met zulke geremixte albums.

Ik heb 2 vragen:
- Waarom staat dit dan op een DVD en niet op een gewone CD? Ik meen me te herinneren dat een live-album van Eric Claptop op een gewone CD stond maar dan wel in Dolby Surround.
- Wat klinkt beter? Gewone stereo of toch in Dolby-varianten.
Oud 18 oktober 2009, 22:33
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

De dolby varianten, heb je DTS dan is het echt genieten
Bijna vergeten het antwoord op je eerste vraag: De betere audio files zijn groter van omvang vandaar dat een dvd word gebruikt.
Oud 18 oktober 2009, 23:10
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

@Manolito,

Ik heb hier nog geen DTS. (Er staat nog zoveel op m'n verlanglijstje ).
Ik moet het hier 'nog doen' met Pro Logic. Ik heb ook geen idee waar ik nog meer speakers zou moeten laten.

Heb je misschien enkele DVD-Audio aanraders?
Op Usenet staat bijvoorbeeld 'Metallica - The Black Album' in DVD-Audio. Vandaar dit draadje.
Oud 19 oktober 2009, 00:00
Dutchman01's schermafbeelding
Dutchman01 Dutchman01 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max - Technicolor TC7210 / Asus Router
DTV: CI+ in TV
Standaard

3 Aanraders heb ik zeker,

Metallica - The Black Album, DVD-Audio ( Helaas niet meer nieuw te koop)
The Beatles - Love, DVD-AUDIO
The Crystal Method - Legion of Boom, DVD-AUDIO

DVD-Audio en het SACD formaat is een waar genot om naar te luisteren en een stuk beter dan cd.

op SACD heb ik ook een aanrader en ook gemixt in 5.1

dat is de SACD van de Dire Straits - Brothers In Arms

Ik heb de gewone CD en LP weggegeven na dat ik de eerste x naar de SACD luisterde.

Pfffff zo mooi maar zo verdomde jammer dat er te weinig Artiesten wat mee doen.

Zou cool zijn als bijv. DJ Tiesto ook eens een DVD-Audio uitbracht in 5.1 formaat afgemixt.

Daar kan 2 channel CD echt niet meer tegen op.
Oud 19 oktober 2009, 08:25
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

je zegt meer speakers. Hoeveel heb je er nu ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 19 oktober 2009, 09:07
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

@Trash,

Ik heb nu slechts 5 speakers.
(2 voor, 2 achter en een centre-speaker. Geen subwoofer).

Ik verkeerde overigens in de veronderstelling dat je voor DTS 7 speakers nodig zou hebben, maar dat is dus niet zo.
M'n overige veronderstelling (Dat DTS-receivers vrij duur zijn) klopt wel
Oud 19 oktober 2009, 12:18
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

voor dts heb je 5.1 nodig. Dts reciever duur hoeft niet maar is afhankelijk van je eisen. Maar je dvd speler moet het ook ondersteunen
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 19 oktober 2009, 23:56
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Standaard

Zelf heb ik de logitech z 5500, die heeft niet een hdmi aansluiting, maar die mis ik momenteel dan ook niet.
Wel een optische en coaxiale voor het digitale gedeelte
Qua muziek ben ik een C&W en Nederlands talig liefhebber, alhoewel de Dire Straits er ook mogen zijn qua gitaar spel.

Het dts gedeelte komt hier echt tot zijn recht met een film.....btw tijdens het gamen is het net of de handgranaat die gegooid word achter je burostoel valt, een aanrader van nog slechts een goede €250 voor het meer gestyleerde setje (niet van dit merk) ben je een fractie meer kwijt.

De set hangt momenteel aan de dvd, digitale settopbox en de pc
Oud 20 oktober 2009, 00:29
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Tot vandaag had ik nog nooit gehoord van DVD-Audio. Blijkbaar worden dan bestaande muziek-CD's geremixt in allerlei Dolby-varianten.

Op Wikipedia staat bijvoorbeeld een lijstje met zulke geremixte albums.

Ik heb 2 vragen:
- Waarom staat dit dan op een DVD en niet op een gewone CD? Ik meen me te herinneren dat een live-album van Eric Claptop op een gewone CD stond maar dan wel in Dolby Surround.
Je herinnering klopt niet, of het was een fake CD. Probeer een verwijzing te vinden op internet. Audio van hoge resolutie kan niet op gewone audio CD's worden uitgebracht omdat deze aan de zogeheten Red Book specificatie moeten voldoen omdat ze anders niet zijn af te spelen op een normale audio CD speler. Audio CD werkt met 2-kanaals (stereo) geluid dat als lineaire PCM is opgeslagen met een resolutie van 16 bits en een samplefrequentie van 44,1 kHz. Deze parameters liggen muurvast sinds audio CD's in 1983 op de markt kwamen en kunnen niet worden veranderd zonder de compatibiliteit op te geven.
Citaat:
- Wat klinkt beter? Gewone stereo of toch in Dolby-varianten.
Zo kun je die vraag niet stellen. Of beter gezegd, je kunt de vraag wel stellen, maar er is geen antwoord op te geven. Veel audiofielen zweren bij 2-kanaals audio, 'gewone' stereo dus. In principe is dat ook voldoende om alle ruimtelijke informatie over te brengen. We hebben namelijk nog steeds maar twee oren. Dat twee kanalen inderdaad toereikend zijn wordt op treffende wijze bewezen door zogeheten kunsthoofdstereo opnamen. Deze opnamen worden gemaakt met een kunsthoofd, waarbij in elk van de oren een microfoon zit. Dergelijke opnamen kun je alleen goed beluisteren met een hoofdtelefoon, maar dan ervaar je ook een buitengewoon realistische ruimte-weergave.

Dolby varianten klinken zeker niet beter dan lineaire PCM, omdat daarbij (DD en DTS) gebruik wordt gemaakt van lossy compressie. Dat is vanuit een audiofiel standpunt uit den boze. Overigens kan DVD-A meerkanaals lineaire PCM audio bevatten, met hogere samplerates en hogere bitdieptes dan de conventionele audio CD. Echter, bij gebruik van de hoogst beschikbare samplefrequentie van 192 kHz en 24 bits resolutie is de ruimte op een DVD ontoereikend voor meerkanaals audio en is alleen stereo mogelijk.

Er is jaren lang een 'format war' geweest tussen DVD-A en SACD, en zoals het er nu naar uitziet heeft deze strijd alleen maar verliezers opgeleverd, geen van beide systemen is echt doorgebroken. De belofte voor de toekomst heet Blu-ray audio. Hiervoor is echter nog geen eenduidige standaard vastgelegd. Vast staat wel dat de capaciteit van Blu-ray toereikend is voor meerkanaals audio in hoge resolutie zonder lossy compressie.
Oud 24 oktober 2009, 20:57
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

- Ik heb de CD van Eric Clapton - Unplugged er ff bijgepakt. Is inderdaad geen Dolby Surround en op Internet heb ik hier ook niets over terug kunnen vinden.
Blijkbaar was ik in de war met de DVD-uitvoering hiervan.

- Ik heb inmiddels de DVD-Audio van Metallica - The Black Album gedownload van Usenet. Dit is een Iso-bestand van 6 Gb, dus hoe ik deze ooit op een single layer DVD krijg?

Ik laat dit DVD-A avontuur maar voor wat het is.
Inderdaad maar ff afwachten wat Blu Ray ons brengt.

Bedankt voor jullie reacties.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo-Gebruikers.nl > Overige onderwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten