Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 november 2009, 19:46
jankalab's schermafbeelding
jankalab jankalab is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra (Arris Touchstone)
DTV: Humax/Samsung
Standaard

Mensen,

Ik deed zojuist de volgende constatering op kieskeurig.nl: Er zijn verschillende versies van de LE32B650 in de omloop, degene die ik heb is een 'W'-type en juist de 'P'-type ondersteunt Ziggo CI+.

Het zure van het hele verhaal is dat ik juist deze tv gekocht heb met het oog op CI+ en de mogelijkheid in de nabije toekomst van Ziggo CI+ gebruik te gaan maken.

Is hier jullie wat over bekend? Moet ik met mijn TV CI+ vergeten of is er bijv. een workaround?

Bij voorbaat dank voor de geboden hulp.

Jankalab
Oud 3 november 2009, 20:09
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Hierachter kun je hierachter al lezen dat er geen workaround is.
Je hebt helaas het verkeerde type gekocht. Probeer hem om te ruilen of koop een Alphacrypt classic cam.
Oud 3 november 2009, 20:18
Junior Member

Standaard

Bedankt voor het snelle antwoord. Gelukkig zelf nog niet zo'n ding gekocht maar ja voel me toch wel licht genaaid. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt dat een apparaat die het technisch gezien moet kunnen niet kan ondersteunen...
Oud 3 november 2009, 20:45
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jankalab Bekijk bericht
Bedankt voor het snelle antwoord. Gelukkig zelf nog niet zo'n ding gekocht maar ja voel me toch wel licht genaaid. Onbegrijpelijk als je het mij vraagt dat een apparaat die het technisch gezien moet kunnen niet kan ondersteunen...
Het is allemaal niet zo onbegrijpelijk.De hardware van een CI+ slot verschilt van die van een CI slot door de toegevoegde beveiligingsmaatregelen (een volledig versleuteld signaalpad en de mogelijkheid van de module om allerlei restricties op te leggen aan de functionaliteit van de host). Geen wonder dus dat je een CI slot niet met een firmware update kunt opwaarderen naar een CI+ slot.

In feite naait Samsung zijn klanten nog het hardst door typenummers te gebruiken die zoveel op elkaar lijken dat het zowel voor de klant als de retailer (?) niet duidelijk is dat het om verschillende toesteltypen gaat. Maar ik denk dat hier ook een doelbewuste misleiding achter zit zowel van de zijde van Samsung als van de zijde van de retailers. Beiden willen namelijk niets liever dan van hun oude voorraden afkomen. En er zijn altijd slachtoffers genoeg te vinden die happen, dit forum staat er vol mee.

Laatst gewijzigd door Riparius; 3 november 2009 om 21:14
Oud 4 november 2009, 11:38
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Het is allemaal niet zo onbegrijpelijk.De hardware van een CI+ slot verschilt van die van een CI slot door de toegevoegde beveiligingsmaatregelen (een volledig versleuteld signaalpad en de mogelijkheid van de module om allerlei restricties op te leggen aan de functionaliteit van de host). Geen wonder dus dat je een CI slot niet met een firmware update kunt opwaarderen naar een CI+ slot.

In feite naait Samsung zijn klanten nog het hardst door typenummers te gebruiken die zoveel op elkaar lijken dat het zowel voor de klant als de retailer (?) niet duidelijk is dat het om verschillende toesteltypen gaat. Maar ik denk dat hier ook een doelbewuste misleiding achter zit zowel van de zijde van Samsung als van de zijde van de retailers. Beiden willen namelijk niets liever dan van hun oude voorraden afkomen. En er zijn altijd slachtoffers genoeg te vinden die happen, dit forum staat er vol mee.
Het laatste kan ik in komen en is opzich begrijpelijk, daar ligt dan ook een soort van verantwoordelijkheid voor de consument zelf om ervoor te zorgen dat je het juiste toestel koopt (en stel dat je expliciet vraagt dat ci+ werkt op dat toestel aan de verkoper en hij zegt ja en dat blijkt later niet te kunnen kun je er volgens mij gewoon onderuit later).

Maar wat ik dus begrijp uit de eerste alinea van je reactie. De oudere le32b650's hebben een CI poort en geen CI+? Klopt dit wat ik zeg? (dan snap ik ook zeker dat het niet met een firmware update op te lossen is)
Oud 7 november 2009, 12:07
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jankalab Bekijk bericht
De oudere le32b650's hebben een CI poort en geen CI+? Klopt dit wat ik zeg? (dan snap ik ook zeker dat het niet met een firmware update op te lossen is)
Dat klopt
Oud 16 november 2009, 22:32
margrith's schermafbeelding
margrith margrith is offline
Junior Member

Standaard Hoe de update (firmware voor module)op de tv te zetten?

Ik heb de Samsung UE40B8000 VPXXN LED tv. Dus geschikt/gecertificeerd voor de Ziggo CI module.
Nu blijkt daar softwareversie T-CHUCIPDEUC 2001.0 op te zitten.
(TV 2 maanden in bezit, maar ja)
Er is een hogere versie nodig om de module te laten werken.
Deze gedownload versie 2006. bij Samsung. op usb stick gezet en dan moet die versie op de tv. In USB poort en dan ?????
Er gebeurt niets automatisch en via source USB zie ik alleen foto, film en muziek en overige, maar geeft aan dat er geen bestanden zijn gevonden.
Er staat in ieder geval wat op de stick, want als je de stick in de laptop doet, wordt er gevraagd: programma installeren?
Wie kan mij verder helpen.???
Oud 17 november 2009, 07:17
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margrith Bekijk bericht
Ik heb de Samsung UE40B8000 VPXXN LED tv. Dus geschikt/gecertificeerd voor de Ziggo CI module.
Deze gedownload versie 2006. bij Samsung. op usb stick gezet en dan moet die versie op de tv. In USB poort en dan ?????
Er gebeurt niets automatisch en via source USB zie ik alleen foto, film en muziek en overige, maar geeft aan dat er geen bestanden zijn gevonden.
Er staat in ieder geval wat op de stick, want als je de stick in de laptop doet, wordt er gevraagd: programma installeren?
In het menu instellingen zit een optie software upgrade.
Dan geeft de tv de melding dat hij gaat zoeken,dat kan dan 30 seconden duren ( het duurt langer) waarna er vanzelf wat meldingen komen.
Er zit dus een aparte optie om software ( firmware ) te updaten in de menu's maar niet bij het usb deel.
Oud 17 november 2009, 08:57
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door margrith Bekijk bericht
Je moet het bestand niet kopiëren naar de stick maar uitpakken.
Dubbelklik op het bestand en dan vraagt hij waar hij deze moet uitpakken. Geeft nu alleen je driveletter (bijvoorbeeld G:\ ) van je USB stick op en dan wordt er een map aangemaakt op de usb stick. Daarin staat de update.

Stick in TV doen en dan de stappen van G.bruiker volgen om deze te installeren.
Oud 17 november 2009, 09:25
EA Junk's schermafbeelding
EA Junk EA Junk is offline
Member

DTV: CI+
Standaard

Precies, bestand is waarschijnlijke een rar file. Eerst even Winrar downloaden om file uit te kunnen pakken. Daarna pas kopiëren naar je usb-stick en installeren op tv.

Have fun.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten