Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Mededelingen

Digitale TV - DVB-C en CI+ Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 oktober 2009, 19:08   #81
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misfit_nl Bekijk bericht
Ik ook had het genoegen om de nieuwe firmware te testen (nogmaals bedankt anoniem).

..The Bad:
- Volgens mij geen EPG voor zender boven nummer 70, tenminste hij springt dan niet automatisch naar de zender.
...
.
Heb je een her-installatie uitgevoerd?
Alle kanalen zouden moeten voorkomen in de EPG. Maximum is 170+10.
anoniem is offline  
Oud 20 oktober 2009, 20:03   #82
misfit_nl
Junior Member

misfit_nl's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Heb je een her-installatie uitgevoerd?
Alle kanalen zouden moeten voorkomen in de EPG. Maximum is 170+10.
Inderdaad na herinstallatie van de zenders ook EPG boven de 70 !
misfit_nl is offline  
Oud 20 oktober 2009, 21:13   #83
marchelh
Member

marchelh's schermafbeelding
Standaard

Vandaag om 16:30u ineens een aantal problemen met de authenticatie.
Vanmiddag wilde hij het authenticatie scherm weer niet sluiten maar nu werkte ook het drukken op de rode toets niet meer.
Het in stand-by zetten van de TV loste het probleem wel op.

Dan vanavond 21:15u wilde hij geen enkel gecodeerd kanaal meer weergeven.
Deze gaven allemaal het bekende witte "Gecodeerd kanaal" balkje.
Ook het zwarte scherm van CI+ bleef uit. Ik denk dus dat de CI+ helemaal niet gestart was en dus niet draaide op de achtergrond.
Het in stand-by zetten hielp niet pas na het helemaal uit zetten en weer aanzetten loste het probleem op.
marchelh is offline  
Oud 20 oktober 2009, 21:31   #84
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Beste testers

Naast dat er veel punten (bugs / beperkingen) gemeld zijn, stellen we het zeer op prijs indien jullie de apecten met betrekking tot (in)stabilteit / gecodeerd beeld / issues in combinatie met de CI+ CAM e.d. blijven melden. Mede aan de hand van jullie ervaringen / terugkoppeling willen we volgende week een besluit nemen v.w.b. de certificering.
anoniem is offline  
Oud 20 oktober 2009, 21:41   #85
nlrb
Senior Member

nlrb's schermafbeelding
Standaard Geen geluid

Net bij het overschakelen van 6 naar 7 wel beeld maar geen geluid. Via selecteren van audiotaal pas weer geluid. Dus dit issue staat ook nog open.
nlrb is offline  
Oud 21 oktober 2009, 12:29   #86
Claude
Member

Claude's schermafbeelding
Standaard epg op philips TV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
2e software release

Overzicht bevindigen:
  1. crash > reboot
  2. Now/Next balk nog steeds niet zichtbaar ( wordt niet meer ondersteund door Philips)
  3. melding "undefined" / OSD nog steeds "Undefined
  4. epg, extra informatie opvragen duurt erg lang
Philips wil de volgende punten handhaven (niet aanpassen):

2, 4, (...)

Andere punten zijn in onderzoek.
Over de reden van het niet aanpassen van de punten 2 en 4 kunnen we alleen maar speculeren.
Meest voor de hand liggende reden lijkt het beslag op resources van de TV (geheugen/processor).

Daarom deze afweging:

als we zouden moeten kiezen tussen twee "kwaden":

1. handhaving van de now/next banner bij wisseling van zender, maar beperking van EPG tot de eerste 50 zenders

OF

2. EPG op 170+ zenders, maar verlies van de now/next banner,

waarvoor zouden dan de meeste gebruikers kiezen?

Volgens mij voor keuze 1. Dat sluit m.i. nog het meeste aan bij het gebruik door het merendeel van de consument.

Philips heeft nu keuze 2 gemaakt. Zou dat nog om te buigen zijn?

Natuurlijk tenzij... Ziggo voor de Ziggo-certificering eist, dat er meer dan 50 zenders zijn met epg informatie. (Ik weet niet hoe dat zit met dat onderdeel van de certificatie, misschien kan Anoniem daarover wat zeggen.)

Als dat laatste het geval is (en het is niet bespreekbaar) dan heeft Philips geen keuze en gaan ze koste wat kost voor het certificaat en nemen ze featureverlies op de koop toe.
Claude is offline  
Oud 21 oktober 2009, 12:45   #87
Rowwan
Senior Member

Rowwan's schermafbeelding
Standaard

Ik hoop niet dat ze hun keuze nog gaan veranderen. Geen now/next kan nik nog mee leven, dan druk ik wel een keertje op "opties". Geen EPG vindt ik veel storender, dan weet ik helemaal niet wat er op al die extra kanalen komt waar je je helemaal scheel voor betaald
Rowwan is offline  
Oud 21 oktober 2009, 12:48   #88
nlrb
Senior Member

nlrb's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Claude Bekijk bericht
Over de reden van het niet aanpassen van de punten 2 en 4 kunnen we alleen maar speculeren.
Meest voor de hand liggende reden lijkt het beslag op resources van de TV (geheugen/processor).
Laten we hier niet over speculeren aangezien het een complexe zaak is waarbij snel verkeerde aannames worden gemaakt/conclusies getrokken. Dus laten we gewoon bij de constateringen en feiten blijven.
nlrb is offline  
Oud 21 oktober 2009, 13:55   #89
rowdy
Senior Member

rowdy's schermafbeelding
Standaard

Volgens mij moeten jullie wel dit in het achterhoofd houden:

In de andere series dan 9000, is de Now/Next banner met de vorige (officiele) firmware weer teruggekomen.
Daarnaast was en is er in die series geen mogelijkheid om de Now/Next banner handmatig (nogmaals) te laten verschijnen, drukken op INFO of Options heeft een heel ander effect op deze series dan in de 9000 serie.
rowdy is offline  
Oud 21 oktober 2009, 17:44   #90
guidovdb
Member

guidovdb's schermafbeelding
Standaard

Vanmiddag weer diverse kanalen 'gecodeerd programma' (NLD3, NickJunior, TMF). TV uit en aan en probleem weer weg.

Edit: Testversie Q5492-0.26.65.0

Laatst gewijzigd door guidovdb; 21 oktober 2009 om 22:02 Reden: versie toegevoegd
guidovdb is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten