Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 oktober 2009, 17:47
marchelh's schermafbeelding
marchelh marchelh is offline
Member

DTV: 32PFL9604H/12 CI+ SW000.026.075.000/Cisco ITV/NETGEAR WNDR3700/AI1 20Mb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TNG Bekijk bericht
Zojuist mijn TV vanuit standby aangezet, krijg de melding 'gecodeerd programma' en paar seconden later krijg ik beeld. Lijkt dus niks aan het handje, maar nog geen 2 minuten later *pof* dikke crash (met hard geluid) en een reboot....Geen idee waarom.
Welke versie van de software heb je er op staan?

[Edit]
Ok sorry zie nu dat je ook de laatste versie hebt staan

Tja ik heb met deze versie ook al een crash gehad maar nog niet bij het aan zetten. Wordt de TV vlak voor de crash ook enorm traag als je in de menu?

Laatst gewijzigd door marchelh; 17 oktober 2009 om 18:37
Oud 17 oktober 2009, 18:14
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Zojuist mijn TV vanuit standby aangezet, krijg de melding 'gecodeerd programma' en paar seconden later krijg ik beeld. Lijkt dus niks aan het handje, maar nog geen 2 minuten later *pof* dikke crash (met hard geluid) en een reboot....Geen idee waarom.
dit is ook door één van onze eigen testers geconstateerd.
Oud 17 oktober 2009, 18:16
Sarrod's schermafbeelding
Sarrod Sarrod is offline
Junior Member

Standaard

Ik kan maandag mijn CAM ophalen en heb een 32" 9604.

Anoniem> je PM box zit vol, daarom kan ik je geen PM sturen.
Is de limiet van aantal testers al bereikt?
Oud 17 oktober 2009, 18:25
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sarrod Bekijk bericht
Ik kan maandag mijn CAM ophalen en heb een 32" 9604.

Anoniem> je PM box zit vol, daarom kan ik je geen PM sturen.
Is de limiet van aantal testers al bereikt?
ja dat klopt, ik zal weer wat ruimte maken.
Oud 17 oktober 2009, 18:48
guidovdb's schermafbeelding
guidovdb guidovdb is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra
DTV: Philips 37PFL9604H12-SMIT CAM - humax 5050 humax 5200
Standaard

Citaat:

Heb ik een aantal weken geleden ook eens gehad met een andere (officiele) software release, was 1 keer, daarna geen last meer van gehad.
Oud 17 oktober 2009, 18:57
ZGFhenk's schermafbeelding
ZGFhenk ZGFhenk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: standaard digitaal+HD; CI+
DTV: 42PFL9664H12
Standaard Software updates

Ik heb op mijn 42-9664 nog een software staan Q5492-0.26.38.13 (de oorspronkelijke van 10 juli 2009); wat kan ik aan veranderingen verwachten met de allernieuwste versie? of toch maar de oude staan laten? (TV icm smit CI+ op Ziggo)
Oud 17 oktober 2009, 22:13
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZGFhenk Bekijk bericht
Ik heb op mijn 42-9664 nog een software staan Q5492-0.26.38.13 (de oorspronkelijke van 10 juli 2009); wat kan ik aan veranderingen verwachten met de allernieuwste versie? of toch maar de oude staan laten? (TV icm smit CI+ op Ziggo)

Behalve de toevoeging van scenea, een soort fotolijst funktie zijn er onder andere verbeteringen aangebracht ter verbetering van de samen werking van de TV icm de Ziggo CI+ kaart. Wel is de now/next balk verdwenen bij overschakelen tussen digitale zenders (de balk die laat zien welk programma er is en wat het volgende programma is, ik heb overigens geen idee of dit bewust eruitgehaald is of een bug).

Als je geen problemen ondervind zoals terug te lezen in deze en diverse andere topics, dan zou ik de televisie op deze versie laten draaien en wachten op een definitieve versie. De versie waarover hier gesproken wordt is een testversie, die door ziggo (en uiteraard Philips) beschibaar gesteld is aan een aantal mensen.

Ook ik wil bij deze Anoniem/Ziggo en Philips bedanken dat ze op deze manier de software ter test beschikbaar stellen.

Guido

Laatst gewijzigd door guidovdb; 17 oktober 2009 om 23:35 Reden: typo
Oud 17 oktober 2009, 23:09
ggoorden's schermafbeelding
ggoorden ggoorden is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus Cisco EPC3925
DTV: Humax iRHD5100c & Smit CI+ cam in Philips 32PFL9604
Standaard Ervaringen nieuwe software

Setup:
TV: 32PFL9604H
CI+CAM : SMIT
Smartcard: zit nog in de preview periode.
Internet verbinding via Ethernet kabel

Algemene indruk na foutloze upgrade via USB is erg goed. Nog geen enkele crash gehad.

EPG
- Na software upgrade waren er nog steeds maar 50 zenders in de EPG te zien, na het opnieuw instellen van de zenders waren ze allemaal te zien. Lijkt me voor de gemiddelde consument wat moeilijker.
- Een eerdere tester melde dat er nog steeds geen datum in de EPG zit, die is er wel degelijk: heel donker verwerkt in de achtergrond. Het ziet er wel artistiek uit, maar niet echt handig in gebruik. Dus 1 regel extra met de datum boven de lijst maakt het wel zo duidelijk.

Blokjes in midden van het beeld
- Die heb ik nog niet gezien op 1 moment na, maar dat kan toeval zijn. Het is in ieder geval veel minder dan met de oude software

NET-TV
- Geen problemen met veel in en uitschakelen van NetTV op HD kanalen
- Met de oude software ben ik een paar keer de Net TV instellingen kwijt geweest, die daarna weer spontaan terugkwamen. Met de nieuwe software nog niet meegemaakt.
- wordt snel opgebouwd via de NetTV knop op de afstandsbediening, via het hoofdmenu meestal veel tragere opbouw.
- Het geanimeerder slot dat dichtgaat bij het opbouwen van een Net-TV pagina, is nu veel kleiner, een hele verbetering ten opzichte van de vorige gigantische versie. Maar ik weet nog steeds niet wat dat slotje nu eigenlijk wil zeggen. Iemand een idee?

Algemeen
- Zappen tussen gecodeerde HD zenders wat langer dan tussen SD kanalen, maar niet storend, was volgens mij in het verleden ook zo.
- Bij het opstarten reageert de TV niet op afstandsbediening de eerste seconden nadat beeld en geluid al hoor- en zichtbaar zijn en de lightguide LED nog knippert. Erg vervelend als het volume te hard staat. Dit was overigens ook al met de oude software.
- Erg mooi dat de Signaal sterkte en kwaliteit (Bit error rate) nu in de status pagina per zender zijn te zien.
- Snelheid van het scrollen in de menu's is niet groter geworden, maar ook niet kleiner, al heb ik geen tijdmetingen vooraf gedaan om het te kwantificeren.
- Bij het opstarten komt af en toe het authenticatie succesvol bericht van de CAM module voor een paar seconden voorbij. Dit is voor mij volstrekt overbodig: pas als ik actie moet ondernemen wil ik iets zien, niet als alles goed gaat. (was ook zo in oude software)

Mocht ik de komende dagen nog tegen meer dingen oplopen laat ik het wel weten. Voor mij is dit een goed werkbare versie.

Anoniem in ieder geval erg bedankt voor de gelegenheid om dit te testen.

Als er nog specifieke zaken getest moeten worden hoor ik het graag.

Gerard

edit: typos

Laatst gewijzigd door ggoorden; 19 oktober 2009 om 23:23
Oud 17 oktober 2009, 23:46
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggoorden Bekijk bericht
EPG

- Het geanimeerder slot dat dichtgaat bij het opbouwen van een Net-TV pagina, is nu veel kleiner, een hele verbetering ten opzichte van de vorige gigantische versie. Maar ik weet nog steeds niet wat dat slotje nu eigenlijk wil zeggen. Iemand een idee?

Gerard
Ik heb niet uitgezocht (mijn vrouw zit andere dingen te kijken) maar zou het slotje een httpS kunnen betekenen, de begin pagina is een https, bright bijvoorbeeld is http.
Oud 18 oktober 2009, 00:11
Member

Standaard

@anoniem

Met betrekking tot je samenvatting:
  1. crash > reboot Niet ondervonden
  2. Now/Next balk nog steeds niet zichtbaar Klopt
  3. melding "undefined" / OSD nog steeds "Undefined klopt of helemaal geen melding
  4. epg, extra informatie opvragen duurt erg lang Klopt, bij drukken info op de zender gaat het wel snel
  5. ned1 HD naar Ned2 HD via P+ geen beeld, Niet ervaren werkt bij mij prima
  6. ondertiteling verdwijnt circa 10 sec na instellen volume Klopt, bij de optie volume balk uit komt de ondertiteling niet meer terug totdat je bijvoorbeeld een teletekst pagina opent, 2 keer op mute drukt oid.
  7. hidden zender alleen via herinstallatie weer terug te halen Geen idee, niet getest
  8. Klok en ondertiteling samen in beeld werkt ook niet , Klopt
  9. authenticatie verdwijnt niet vanzelf (bij mij wel, zie het minder en verdwijnt sneller dan voorheen).
  10. ere divisie live 1/2/3/4 geven continu blokstrepen Bij mij geeft geen enkel kanaal deze problemen
  11. achter de EPG zit geen geluid van het kanaal Klopt
  12. geen datum in EPG scherm Staat vandaag of dag van de week. (ma/di enz)
  13. Als ik op nettv klik en dan binnen 2 sec weer hierop klik wordt de zender zwart en krijg ik de melding gecodeerd programma Klopt na een paar seconden wel gewoon beeld
  14. geen ttx pagina cache cache start pas bij het drukken van de teletekst knop.
  15. boottime erg traag

Laatst gewijzigd door guidovdb; 18 oktober 2009 om 00:11 Reden: typo
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten