Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 oktober 2009, 07:39
kasteleman's schermafbeelding
kasteleman kasteleman is offline
Junior Member

Standaard

Knar:

probleem wat je aangeeft met geen beeld voor NEd 1 t/m 3 in HD had ik ook. Bleek een combinatie te zijn van slechte kabel, niet juiste splitter en een versterker ertussen. Heb de kabels vervangen en prof. versterker ertussen gezet (eentje die retourgeschikt is. Koste 40 euro). Vervolgens de installatie helemaal opnieuw gedaan. Dus niet bijgewerkt en heb sindsdien goed beeld op NED 1t/m3 in HD. Let wel bij een versterker kan ook de versterkingsgraad invloed hebben. Ik moest hem nl een beetje terugdraaien om blokjesvorming te voorkomen.
Oud 27 oktober 2009, 08:54
knar's schermafbeelding
knar knar is offline
Junior Member

Ziggo Internet: HDTV
DTV: CI+ (Smith)
Standaard

Dat ga ik proberen. Ik heb nu een (professionele) éénrichting versterker.
Bedankt.
Waarom is eigenlijk een versterker met retour nodig?

Laatst gewijzigd door knar; 27 oktober 2009 om 11:24
Oud 27 oktober 2009, 12:33
pprinssen's schermafbeelding
pprinssen pprinssen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Speedtouch
Standaard

Sinds een paar dagen draai ik op de beta software en heb nog geen echte problemen kunnen vast stellen, echter heb ik dan ook nog niet alles uitgeprobeerd. kijk niet zo veel tv.

snel uitbrengen zeg ik die versie!
Oud 27 oktober 2009, 14:46
kasteleman's schermafbeelding
kasteleman kasteleman is offline
Junior Member

Standaard

Knar:

Wellicht eerst even zonder versterker testen en direct aansluiten. Dat bracht mij nl ook een stap verder. Vervolgens had ik een splitter ertussen geplaatst (dus zonder versterker) welke niet retourgeschikt was. En weer geen beeld dus. Denk dat het dus ook te maken heeft met het frequentiegebied. Succes ermee en zoek maar eens in de andere forums aangaande CI+. Daar heb ik mijn ervaring ook neergezet en ook aangegeven welke versterker ik heb gebruikt.
Oud 27 oktober 2009, 18:24
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kasteleman Bekijk bericht
Knar:

Wellicht eerst even zonder versterker testen en direct aansluiten. Dat bracht mij nl ook een stap verder. Vervolgens had ik een splitter ertussen geplaatst (dus zonder versterker) welke niet retourgeschikt was. En weer geen beeld dus. Denk dat het dus ook te maken heeft met het frequentiegebied. Succes ermee en zoek maar eens in de andere forums aangaande CI+. Daar heb ik mijn ervaring ook neergezet en ook aangegeven welke versterker ik heb gebruikt.
Ik heb een 6-poorts versterker (kwaliteit zilver) van de bouwmarkt, ik dacht Praxis, deze werkt als een tierelier. Op slaapkamers met Samsung STB 100% sterkte op meeste zenders; in de woonkamer op de Philips 9604 met CI+ module, kwaliteit goed en geen probleem met ontvangst .
Deze versterker is waarschijnlijk niet retourgeschikt is, want op de 2-poorts (kwaliteit goud) , stond de retourgeschiktheid er met nadruk op en op deze stond niets hierover vermeld.

NettV gaat via internet, WiFi. Dit gaat bij mij in split voor de tv-signaal versterker naar de modem.
Als je internet wil versterken heb je wel echt een retourgeschikte versterker nodig.
Ook voor interactieve tv willen hebben, bv via de CISCO die nu wordt aangeboden in de actie, heb je retourgeschikte versterkers nodig mocht het signaal niet sterk genoeg zijn.
Oud 28 oktober 2009, 08:23
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Heb gister weer een spontane reboot gehad. Ik was gewoon "De Wereld Draait Door" aan het kijken op NL 3 HD toen opeens weer het bekende geluid te horen was en de TV rebootte. Wederom geen idee waarom, want ik was al een kwartiertje aan het kijken en heb al die tijd de afstandbediening niet aangeraakt...Ik heb de TV nu 3 maanden en heb in totaal ongeveer een reboot of 5 gehad...
Oud 28 oktober 2009, 09:19
sanderanders's schermafbeelding
sanderanders sanderanders is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Televisie Basis
DTV: Samsung DCB H360R
Standaard

@Anoniem: Kan je misschien een schatting maken wanneer er iets soortgelijks (of zelfs een officiele upgrade) ter beschikking komt voor mijn 37PFL8404/12?

Verder ziet het er positief en veelbelovend uit, mijn Samsung decoder de deur uit?
Oud 28 oktober 2009, 10:18
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
Als je internet wil versterken heb je wel echt een retourgeschikte versterker nodig.
Ook voor interactieve tv willen hebben, bv via de CISCO die nu wordt aangeboden in de actie, heb je retourgeschikte versterkers nodig mocht het signaal niet sterk genoeg zijn.
Je versterkt internet niet,als je geen retourgeschikte versterker hebt kun je simpelweg geen signalen terug sturen.
Als je dus alles achter een versterker gaat hangen,kun je als deze niet retourgeschikt is,dus simpelweg niet internetten want hetgeen wat je pc of nettv aan signalen stuurt,komt niet aan.
Je moet dus of een retour geschikte versterker hebben, of een splitter voor een gewone versterker zetten ( levert al gelijk een verzwakking op) waarvan je de ene uitgang met je modem verbind en de andere naar je versterker zet.
Tenzij je de tratec datasplitter gebruikt (dat driehoekige ding met dubbelzijdig kleefband/klittenband die je in je AOP steekt) en waar dan weer het tv uit stekkertje wordt gebruikt.
Hier wordt internet al gesplitst en kan je een gewone versterker gebruiken.
Oud 28 oktober 2009, 15:09
ecytuke14's schermafbeelding
ecytuke14 ecytuke14 is offline
Junior Member

DTV: 32PFL9604H + neotion cam
Standaard firmware Q5492-0.26.65.0

Sinds 3 maanden in bezit van een 32PFL9604 met serienummer: V1N1C0922011224.
Sinds 1 week in bezit van een Neotion CAM.

De laatste officiële firmware geïnstalleerd en meteen werken, echter wel met de bekende issues.
Daarna via Anoniem de testversie erop gezet met de volgende resultaten.

1. Teletext werkt op alle zenders, maar zet het pas in het geheugen als je teletext activeert, daarna werkt het dus supersnel.
2. Ondertiteling werkt nu ook op de digitale kanalen waar het eerst leeg
bleef.
3. Geen hinderlijke "blokstrepen" meer.
4. Bij aanzetten krijg je na het PHILIPS logo eerst zwart beeld ( ong. 20 seconden), zal waarschijnlijk de authenticatie zijn.
Dit was trouwens ook bij de vorige firmware.
5. EPG werkt nu op alle zenders (170 heb ik me laten vertellen) maar moest wel eerst een herinstallatie doen.
6. Bij overschakelen naar andere zender, geen kanaal en zenderaanduiding.
Hooguit "undefined".
Wellicht dat hier een oplossing voor is.

Voor de rest nog geen uitval of reboot gehad.

Ik vind dit al met al een flinke verbetering en als het met die zenderaanduiding ook nog goed komt, ben ik een zeer tevreden mens en mag het wat mij betreft goed gekeurd worden.

Anoniem uiteraard bedankt voor het beschikbaar stellen van deze testversie.

Groetjes, John
Oud 28 oktober 2009, 20:28
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderanders Bekijk bericht
@Anoniem: Kan je misschien een schatting maken wanneer er iets soortgelijks (of zelfs een officiele upgrade) ter beschikking komt voor mijn 37PFL8404/12?

Verder ziet het er positief en veelbelovend uit, mijn Samsung decoder de deur uit?
ik heb vrd een meeting met Philips, dan hoor ik meer.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten