• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (2)

Status
Not open for further replies.

anoniem

Cable Expert
Messages
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digital TV
  1. Ziggo
2e software release

Philips gebruikers.


Met Philips zijn we in de laatste fase belandt van de fieldtesten voor de defintieve goedkeuring van de software / product.

Vandaag is er weer een nieuwe versie uitgekomen.

In overleg met Philips is besloten om deze software aan een beperkte groep aan te bieden om daarmee een nog beter beeld te vormen van de resultaten.

Het meedoen is uiteraard geheel op eigen risico.

Zowel Ziggo als Philips zullen de resultaten nauwgezet volgen en de bevindingen meenemen.

Degenen die mee willen doen met testen (alleen voor de 9000 serie) kunnen mij een PM sturen.

Release notes:

Stabilty improvements:

- Zapping between digital scrambled HD channels.
- Zapping between Nettv and scrambled HD channels (eg 4 times NetTV On/Off crash with the consequence of the message).
- Zapping between DLNA/Content browser content and scrambled HD channels.
- EPG – standby crashes.




Het aantal testers zal beperkt worden.



Overzicht bevindigen:

  1. crash > reboot
  2. Now/Next balk nog steeds niet zichtbaar tijdens zappen ( wordt niet meer ondersteund door Philips, alleen nog via i)
  3. melding "undefined" / OSD nog steeds "Undefined
  4. epg, extra informatie opvragen duurt erg lang
  5. ned1 HD naar Ned2 HD via P+ geen beeld,
  6. ondertiteling verdwijnt circa 10 sec na instellen volume
  7. hidden zender alleen via herinstallatie weer terug te halen
  8. Klok en ondertiteling samen in beeld werkt ook niet
  9. authenticatie verdwijnt niet vanzelf
  10. ere divisie live 1/2/3/4 geven continu blokstrepen
  11. achter de EPG zit geen geluid van het kanaal
  12. geen datum in EPG scherm (zit in achtergrondscherm verwerkt)
  13. Als ik op nettv klik en dan binnen 2 sec weer hierop klik wordt de zender zwart en krijg ik de melding gecodeerd programma
  14. geen ttx pagina cache
  15. boottime
  16. preview verlopen
  17. soms kortstondig pincode ingeven (niet geconfigureerd)
-p45

Philips wil de volgende punten handhaven (niet aanpassen):

2, 4, 8, 11, 14, 15.

Andere punten zijn in onderzoek.
 
Last edited by a moderator:
Philips firmware Q5492-0.26.65.0, test

Het heeft even geduurd, maar het lijkt erop dat deze firmware de bekende fouten heeft opgelost.

Ik ben zo'n beetje door alle functies van de tv gegaan en geen rare dingen tegen gekomen. Zaken zoals teletekst, ondertiteling en EPG werken oké.

Tot nu toe (bij welke overgang dan ook) geen crashes gehad.:frons:

Anoniem en andere die geprobeerd hebben een positieve bijdrage te leveren aan dit onderwerp op het forum, bedankt :applause::applause:
 
Ook bij mij zie ik nog geen vreemde dingen.
Ik heb wel het idee dat het een stuk trager in de menu's gaat.
Ook de initiële kanaal installatie ging niet helemaal vlekkeloos.
Hij crashte daar en gaf de bekende reboot.
Daarna ging het wel ok alleen zeeeeeeeeeeer traag door de verschillende schermen voor de kanalen installatie.
Alles lijkt te werken zoals teletext, nettv, hdmi enz enz

Ik hou jullie op de hoogte van eventuele problemen.

Hellaas nog geen now next in deze versie!
 
Hierbij mijn eerste test resultaten.

-Na het uit en aanzetten lijkt het Authenticatie scherm niet meer zichtbaar, waardoor bediening (volume of zappen) na het aanzetten sneller gaat.
-Teletekst werkt op gecodeeerd zenders.
-Zappen lijkt sneller (maar duurt met HD nog steeds wel een beetje lang)
-Now/Next balk nog steeds niet zichtbaar
-Ik heb na de voorgeschreven herinstallatie nog steeds de melding "undefined" terwijl in de zender lijst en de EPG de zendernaam wel staat.
-Ondertiteling moet ik wel handmatig aanzetten (met de samsung DVBC tuner ging dit automatisch)
-Menu's scrollen lijkt niet veranderd
-EPG is uitgebreid naar bijna alle zenders (170 volgens de release note)
-4x net tv toets veroorzaakt reboot, geprobeerd, maar niet opgetreden. (ook 8 keer drukken geeft geen probleem)

Er lijken dus een aantal problemen te zijn opgelost.:pompom:

Wil iemand iets getest hebben, laat het even weten.

Anoniem bedankt voor het beschikbaar stellen van de software.:thankyou:

Guido
 
Ik heb na de voorgeschreven herinstallatie nog steeds de melding "undefined" terwijl in de zender lijst en de EPG de zendernaam wel staat.

Waar heb jij die undefined dan staan?
Ik heb dat nergens, ook niet in de voorgaande versies.

Wat ik wel heb gezien dat de EPG nog steeds maar 4 dagen is.
Maar daar zal wel niets aan gebeuren omdat ze al hebben gezegd dat zij maar maximaal 4 dagen gaan ondersteunen.

Extra informatie in de EPG duurt erg lang soms wel meer dan een minut.
uiteindelijk komt het wel.

En idd, Anoniem bedankt voor het beschikbaar maken van deze software zodat we een beter gevoel krijgen wat er allemaal gebeurd.:pompom:
 
Waar heb jij die undefined dan staan?
Ik heb dat nergens, ook niet in de voorgaande versies.

Wat ik wel heb gezien dat de EPG nog steeds maar 4 dagen is.
Maar daar zal wel niets aan gebeuren omdat ze al hebben gezegd dat zij maar maximaal 4 dagen gaan ondersteunen.

Extra informatie in de EPG duurt erg lang soms wel meer dan een minut.
uiteindelijk komt het wel.

En idd, Anoniem bedankt voor het beschikbaar maken van deze software zodat we een beter gevoel krijgen wat er allemaal gebeurd.:pompom:

Als ik van nederland 1 hd naar nederland 2 hd zap (P +/- toets) dan krijg ik niets te zien, kies ik direct op de afstandsbediening een nummer bijvoorbeeld 4 voor RTL4 dan krijg ik wel de boodschap "undefined"

Groeten

Guido
 
De ondertiteling is na het gebruiken van de volume toets bij digitale (hd) kanalen (MGM, Discovery HD) ca 10 seconden verdwenen.
Door eerdere problemen was dit niet zichtbaar, ik weet niet of dit een probleem is, of een "heb geduld" kwestie.
 
Last edited by a moderator:
Als ik van nederland 1 hd naar nederland 2 hd zap (P +/- toets) dan krijg ik niets te zien, kies ik direct op de afstandsbediening een nummer bijvoorbeeld 4 voor RTL4 dan krijg ik wel de boodschap "undefined"

Groeten

Guido

Als ik op de P +/- druk van 1 HD naar 2 HD krijg ik eerst een 2 in het scherm en dan in grote letters 2 Nederland 2 HD (de zender naam).
Het is eigenlijk ook zoals het schakelen met de nummer toetsen. ik heb de 32pfl9604h/12 dus lijkt mij het zelfde logic board in te zitten.

Gr,
Marchel.
 
Q5492-0.26.065.0

Testresultaten t.o.v. versie 0.26.058.005:

:)
- Firmware upgrade zonder problemen. Kleine melding, wegklikken, daarna geen last meer van gehad
- Digitale balken/ruis/storing in zenders: nog niet tegen gekomen
- teletekst op alle zenders. teletekst 2.5 UIT werkt bij mij tot nu toe sneller
- Ondertiteling op zenders als SCIFI en 13th Street zonder problemen (duurt ca. 1 seconde voor de ondertiteling verschijnt bij deze zenders. sneller en stabieler dan op mijn Samsung STB)
- EPG Informatie via info knop van actieve zender is snel
- EPG lijst is uitgebreid en heeft bij herinstallatie van de kanalen standaard alle DTV Kanalen. Niet de Digitale Radio kanalen. Kanalen kunnen via voorkeurkanalen weer verwijderd worden uit de EPG Programmagids. ( kan later weer toegevoegd worden op zelfde manier)
- Voor diegenen die bang waren dat het niet meer zou kunnen: herordenen van TV kanalen kan nog steeds.
- Zappen tussen kanalen gaat sneller
- NETTV komt uit geheugen in het scherm en dus sneller.


:sad:
- Now-Next balk bij zappen nog niet aanwezig
- EPG programmalijst, meer info via info knop, dan duurt het nog steeds heel lang voordat de informatie verschijnt


:grin:
T.o.v de vorige test versie ...064.0 ook nu stabiliteit t.a.v. WiFi gebruik.
 
Last edited by a moderator:
Als ik op de P +/- druk van 1 HD naar 2 HD krijg ik eerst een 2 in het scherm en dan in grote letters 2 Nederland 2 HD (de zender naam).
Het is eigenlijk ook zoals het schakelen met de nummer toetsen. ik heb de 32pfl9604h/12 dus lijkt mij het zelfde logic board in te zitten.

Gr,
Marchel.

Ik met een 37PFL9604, bij NL HD1,2 en 3 , pg + of -: nummer + omschrijving in beeld , dit verdwijnt na een seconde en dan verschijnt het beeld.

Bij zenders als scifi en 13th street verschijnt de beeld 2x zo snel, waarbij nummer en naam uit fade, maar ondertiteling verschijnt pas na fading.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top