Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)

Mededelingen

Samsung DCB-P850R (PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung twintuner PVR

Bekijk resultaten enquête: Klok ongelijk/'gliches' in beeld en geluid?
Mijn klok loopt gelijk en ik heb geen 'gliches' 1 7,69%
Mijn klok loopt gelijk maar ik heb wel 'gliches' 0 0%
Mijn klok loopt ongelijk maar ik heb geen 'gliches' 7 53,85%
Mijn klok loopt ongelijk en ik heb inderdaad ook 'gliches' 5 38,46%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 oktober 2009, 11:59
hankooiman's schermafbeelding
hankooiman hankooiman is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus; Motorola SBV 5120 E
DTV: Samsung DCB P 850RS, Humax 5200
Standaard Klok loopt voor; beelden worden overgeslagen

Bij een uur kijken komt het regelmatig voor dat er 'glitches' zijn in beeld en geluid; er worden een paar beelden 'ingeslikt'. Ik vermoed dat er een verband is met de interne klok van de recorder, die na verloop van tijd altijd een beetje voorloopt. Dit probleem is al vaker aan de orde geweest in dit forum, maar het is kennelijk nog niet opgelost. Om de klok weer gelijk te laten lopen is het mogelijk om de recorder te resetten door hem een poosje van de stroom te halen. Maar dat stopt het 'glitchen' helaas niet. Hebben jullie daar geen last van?
Oud 16 oktober 2009, 12:40
Leetje65's schermafbeelding
Leetje65 Leetje65 is offline
Senior Member

DTV: samsung DCB P850R
Standaard

Heb ik eigenlijk nog niet op gelet hoe de klok loopt.
Op welke zender is het dan het beste na te kijken ?

En ja soms schiet het beeld wel eens door ongeacht of het gewoon live kijken of een opgenomen program betreft en ook ongeacht de zender.

Gister een uitzondering was heel erg.
Maar hadden meer mensen last van.
Oud 16 oktober 2009, 18:46
@home2Ziggo's schermafbeelding
@home2Ziggo @home2Ziggo is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: SMT-C7140/DCB-B270R
Standaard

Controle van de tijd: Zet hem in standby, kijk op de klok en check het display.

Of.... zet hem in standby, check en onthoud de tijd in display. Zet de PVR uit ( schakelaar achterzijde ) voor 10 sec. oid, zet hem weer aan en check dan weer de tijd op display... Is het nu "vroeger" dan liep je tijd voor dus.......

Maar meestal doe ik wel eens per maand een uit/aan actie..... dus dan komt het wel weer goed !
Oud 16 oktober 2009, 21:23
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Hier oa een topic over het ongelijk lopen van de klok.
Systeemklok loopt 6 minuten voor

Ik heb geen last van die glitchen (nog nooit van dat woord gehoord).
Maar wat zou de relatie zijn tussen het ongelijk lopen van de klok en dat glitchen?
Het enige probleem wat bij mij het foutief lopen van de klok veroorzaakt is dat je je timers moet bijstellen om niet het einde van een programma te missen.
Oud 18 oktober 2009, 11:12
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Maar wat zou de relatie zijn tussen het ongelijk lopen van de klok en dat glitchen?
Geen verband tussen de tijd en de glitches, althans lijkt me vrij sterk !
Dat de tijd voorloopt en niet automatisch wordt ge-update is een enorme bug... waarom alleen de tijd syncen bij opstarten en niet vaker ? Tenzij je natuurlijk intern een nauwkeurig lopende real time clock hebt...

Maar ik hoop dat samsung deze issue nog wel oppakt en een nieuwe release uitbrengt van de firmware... er zijn nog wel enige wensen en bugs dacht ik zo.

Vooralsnog, gewoon de timers goed instellen en eens per maand ff de PVR rebooten...

En misschien een keer een HDD format uitvoeren ? Zou dat helpen om glitches te voorkomen ??
Oud 19 oktober 2009, 19:05
mik1977's schermafbeelding
mik1977 mik1977 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: basis samsung
DTV: 850
Standaard klok loopt voor

Hallo

Sinds kort loopt bij ons ook de tijd voor een minuut of 7 is erg storend.
Over de weg vallen van het beeld is mij op gevallen dat het kan zijn dat der een slecht signaal is of dat je twee dingen tegelijk laat doen dus een opnemen en andere kijken of twee kanalen opnemen dan komt dit vaker voor.
Over slecht signaal: had hier een slechte kabel tussen zitten en heb daar een tijdje over gedaan om hier achter te komen. Op forum zeiden ze dat je het apparaat uitelkaar kon draaien en dan de stekker van tv kabel schoon moest maken enzo... Weet niet of hier iemand verstand van heeft maar de tuners zijn in serie aan gesloten zou het niet beter zijn als deze parallel zouden zijn aangesloten??

graag reactie's hier over

mvg
Oud 19 oktober 2009, 20:51
Member

Standaard

In de tuners zitten splitters, zodat je kan doorlussen.
Dus; of je nu doorlust via de splitter in de tuner of een externe splitter pakt, verlies heb je toch.
Als je absolute signaal niveau maar voldoende is, dan verlies je niets (weinig) aan kwaliteit ( signaal/ruis niveau ). De splitters dempen feitelijk alleen het absolute niveau.

Of zoals de informatie van de PVR:
Absolute niveau = Signaal sterkte
Signaal/ruis niveau = Signaalkwaliteit
Oud 28 oktober 2009, 15:28
hankooiman's schermafbeelding
hankooiman hankooiman is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus; Motorola SBV 5120 E
DTV: Samsung DCB P 850RS, Humax 5200
Standaard Klok loopt voor; beelden worden overgelagen

Citaat: Ik heb geen last van die glitchen (nog nooit van dat woord gehoord). Maar wat zou de relatie zijn tussen het ongelijk lopen van de klok en dat glitchen?

Antwoord:
Ik herken het verschijnsel uit mijn ervaring met professionele film- en videoproductie. Daarbij worden beeld en geluid soms los van elkaar en op verschillende apparaten opgenomen. Beide apparaten worden dan gestuurd door een (kwartsgestuurde) tijdcode. Als er verschil optreedt tussen die tijdcodes, ontstaat er een hikje in beeld en geluid. Er worden dan een paar beelden of een stukje geluid ingeslikt. Om dit te voorkomen, moeten beide klokken (tijdcodes) regelmatig worden gelijk gezet, in de praktijk na een paar uur, bijvoorbeeld na de lunch. Dat is de verantwoording van de camera-assistent of de geluidsman in die productie.

Als de klok van de Samsung voorloopt op de werkelijke tijd, speelt hij de beelden dus net iets sneller af dan ze binnenkomen. Op een gegeven moment is dan de buffer leeg, en dan moet die eerst moet opnieuw gevuld worden. Dat veroorzaakt een hikje in beeld en geluid. Dat is zo ongeveer wat er m.i. gebeurt.

De sterkte en de kwaliteit van het signaal zijn bij mij thuis gecontroleerd door een hulpvaardige monteur van Ziggo. Ik heb zelfs een paar dagen een Cisco decoder (HD) mogen aansluiten om één en ander te controleren. Die decoder geeft signaalsterktes en kwaliteit aan van 100% tot 75%. (De Samsung geeft met hetzelfde signaal getallen van 48% en 85%.) Met de Cisco decoder ben ik ook geen glitches tegengekomen, en dat bevestigt mijn vermoeden.

Oplossing: wachten op een software-update die ervoor zorgt dat de klok regelmatig automatisch wordt gelijk gezet.

Wat wel grappig is om hier te vermelden: bij de overgang van zomer- naar wintertijd werd de klok wél automatisch gelijk gezet! Gek genoeg werden ook de voorgeprogrammeerde opnametijden 'aangepast', maar dan wel op de verkeerde manier: ze zaten er nu allemaal een uur naast! Het valt ook allemaal niet mee, kennelijk.

Ik kan met mijn Samsung overigens heel goed twee programma's opnemen en daarbij ook nog naar een ander (reeds opgenomen) programma kijken. Dat levert geen problemen op; ik heb dan niet meer glitches dan wanneer het apparaat het minder 'druk' heeft.

Laatst gewijzigd door hankooiman; 28 oktober 2009 om 15:50 Reden: spelling
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-P850R (PVR)

Labels
glitch, klok

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten