Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Mededelingen

Digitale TV - Zenders Alles over het zenderaanbod van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 oktober 2009, 07:14   #11
Eduard08
Senior Member

Eduard08's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
met dit voorstel hebben klantraden ook geen nut. de kabelaars kunnen er van afwijken wanneer ze maar willen.
En dat hoeft op zich nog geen probleem te zijn als de smartcard maar gratis was en geen melkkoe. Dat zijn de 2e en 3e smartcard namelijk wel, alleen de eerste is per saldo gratis.
Eduard08 is offline  
Oud 23 oktober 2009, 07:51   #12
CarloC
Member

CarloC's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Als ik het artikel goed snap, moet het digitale basispakket ongecodeerd worden??

Dat zou echt geweldig zijn !!!!
Dat zou niets anders dan normaal zijn.... Ziggo gebruikte het eenmaal alleen al melkkoe, een technische reden is er volgens mij niet.

Volgens mij heb je niet bij alle kabelaars een smartcard nodig voor het basis pakket.

Laatst gewijzigd door CarloC; 23 oktober 2009 om 07:52 Reden: typefout
CarloC is offline  
Oud 23 oktober 2009, 09:11   #13
thomas999
Senior Member

thomas999's schermafbeelding
Standaard

Ziggo wil gewoon weten hoeveel mensen er digitaal kijken. Vandaar die benodigde kaart. Omdat als een melkkoe te beschouwen gaat IMHO wat ver. Zo kost een kaart bij Ziggo 30 euro en bij CanalDigitaal ca. 80 euro
Verder is het zo dat bij Ziggo Nederland 1-2-3 en Eurosport HD niet in een apart betaald HD pakket zitten, i.t.t. bv. bij UPC. Zo heeft iedere provider wel wat.
Overigens denk ik dat het voorstel van Plasterk een "van de regen in de drup" geval wordt.
thomas999 is offline  
Oud 23 oktober 2009, 09:23   #14
ArChie
Senior Member

ArChie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas999 Bekijk bericht
Zo kost een kaart bij Ziggo 30 euro en bij CanalDigitaal ca. 80 euro
Wat die smartcard bij andere providers moet kosten is niet relevant aangezien we hier klant zijn bij Ziggo. Als ik klant zou zijn bij CanalDigitaal dan zou ik ook een mening hebben over de veel te hoge prijs van de smartcard van CanalDigitaal. Zo'n smartcard kost inkoop hooguit een paar euro, zeker met de aantallen die Ziggo inkoopt. Zelfs meer geavanceerde smartcards met magneet strip en RFID hardware naast de contact chip kosten hooguit een paar euro. Ziggo verdient dus dik aan het willen kunnen tellen van het aantal digitale abonnees. Ze zouden dan ook die smartcard kunnen verstrekken tegen kostprijs. En bij Caiway is er ook geen noodzaak om de abonnees te tellen die alleen een abonnement hebben op het analoge en digitale basispakket, dus waarom zou er bij Ziggo wel een dergelijk noodzaak bestaan. Het is een leuke melkkoe voor Ziggo. Klanten extra laten betalen om te mogen kijken naar kanalen die ze al betalen via het standaard tarief voor de kabel.
ArChie is offline  
Oud 23 oktober 2009, 09:32   #15
CarloC
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas999 Bekijk bericht
Ziggo wil gewoon weten hoeveel mensen er digitaal kijken. Vandaar die benodigde kaart. Omdat als een melkkoe te beschouwen gaat IMHO wat ver. Zo kost een kaart bij Ziggo 30 euro en bij CanalDigitaal ca. 80 euro
Verder is het zo dat bij Ziggo Nederland 1-2-3 en Eurosport HD niet in een apart betaald HD pakket zitten, i.t.t. bv. bij UPC. Zo heeft iedere provider wel wat.
Overigens denk ik dat het voorstel van Plasterk een "van de regen in de drup" geval wordt.
Deze kaarten worden bij personaliseer bedrijven gemaakt voor circa 1 tot 1,25 per stuk., dus 30 euro is geen melkkoe ?
Dat is dus 25x boven de productiekosten. als het geen melkkoe is weet ik het niet.
CarloC is offline  
Oud 28 oktober 2009, 13:12   #16
AW78
Senior Member

AW78's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ze zouden dan ook die smartcard kunnen verstrekken tegen kostprijs.
Echt waar? En wat zouden mensen met een abbonnement op bijv. Film1 en Sport1 dan doen? Gewoon opzeggen en elke maand een nieuwe smartcard kopen voor een paar euro. Dus die 30 euro is natuurlijk inclusief de preview periode die je hebt van alle zenders.
AW78 is offline  
Oud 28 oktober 2009, 14:07   #17
ArChie
Senior Member

ArChie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Echt waar? En wat zouden mensen met een abbonnement op bijv. Film1 en Sport1 dan doen? Gewoon opzeggen en elke maand een nieuwe smartcard kopen voor een paar euro. Dus die 30 euro is natuurlijk inclusief de preview periode die je hebt van alle zenders.
Dan laat je dat soort kanalen uit het preview pakket, of zoek je oplossingen die men nu ook toepast waarbij je eerst een kaart moet activeren via een een telefoonverbinding of webpagina voordat de preview werkt zodat men kan controleren hoevaak er geactiveerd wordt. Of Ziggo verstrekt zelf de smartcard i.p.v. via winkels en webshops. Er zijn voldoende oplossingen te bedenken waarbij de smartcard geen 30 euro hoeft te kosten. En anders tellen ze maar niet en halen de encryptie van het basis kanalen pakket zodat er helemaal geen smartcard aangeschaft hoeft te worden.
ArChie is offline  
Oud 28 oktober 2009, 14:09   #18
CarloC
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Dat is geen enkel probleem, de preview periode is geprogrammeerd in de kaart. Als je naar de standaard zenders digitaal kijkt zou je hiervoor helemaal GEEN smartcard nodig moeten hebben.
Een aantal kabelboeren geven het standaard pakket gewoon ongecodeerd door ! ZIGGO NIET, als een van de weinige !

Je betaald al voor deze zenders, je krijgt ze al, maar je zou "aansluitkosten" (in de vorm van een kaart) moeten betalen omdat je digitaal wilt kijken ? Dit terwijl er niets wordt aangeloten of gedaan moet worden om u/jou/mij digitaal te laten kijken.
Voor ziggo (en ook de klanten) is het alleen maar beter dat zoveel mogelijk mensen afstappen van analoog kijken, en dat bereik je door de drempel zo laag mogelijk te houden.
Twee systemen in stand houden KOST geld, 'e'e'n schrappen levert geld op, nog maar niet te spreken over het overschot van bandbreedte !

Als zij dit standaard pakket ongecodeerd doorsturen kost digitaal kijken alleen een digitale tuner. (welke tegenwoordig in iedere goede tv al is ingebouwd)
Indien je dan gecodeerde zenders wilt kijken dan zal je wel een smartcard moeten kopen, waarop dus wel een preview geldt voor een bepaalde tijd.

Volgens mij hoopt Ziggo hiermee te bereiken dat ze toch extra pakketten verkopen. Deze commerciele aanpak remt mijn inziens hun eigen digitale ontwikkelingen. Ze zeggen dat bijvoorbeeld al 70% digitaal kijkt, maar dat is volgens mij niet waar, hoeveel klanten kijken op al hun tv's digitaal ?

Ik heb er drie staan, alleen die in de huiskamer is voorzien van een digitale decoder (CAM), de rest zal mij een worst wezen.
hoe groot percentage van die 70% heeft decoders (en die smartcards) op al hun tv's ? gokje 10 tot 25% ? en dan ben ik nog positief denk ik.

Grappig dat ik mij nu bedenk dat ik in het zolder hok nog een SD decoder heb liggen, die ik in de slaapkamer kan gebruiken, alleen ik haat die plastic afstandbediening, de extra kaart heb ik nooit gekocht, en die decoder aan de muur ophangen onder mijn tv is alleen helemaal geen optie.
Voor dat kleine tv-tje op mijn werkkamer heb ik al helemaal geen smartkaart voor over!

IK ZOU ZIGGO ADVISEREN DE STANDAARD TV KANALEN ONGECODEERD DOOR TE STUREN.

Dan heb je tenminste iets naar de klanten en de programmaraden.
en geef je ook een duidelijk bericht dat zij digitaal willen en de klanten digitaal kunnen kijken zonder rare drempels.
Leg de beperkingen op analoog kijken, maar maak digitaal beter, eenvoudiger en toegankelijker ! Adoptie is dan verzekerd.

Op de termijn wordt daar iedereen beter van.
CarloC is offline  
Oud 28 oktober 2009, 14:35   #19
G038
Senior Member

G038's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarloC Bekijk bericht
Volgens mij hoopt Ziggo hiermee te bereiken dat ze toch extra pakketten verkopen. Deze commerciele aanpak remt mijn inziens hun eigen digitale ontwikkelingen.
Dit is zeker zo. Gradus Vos (woordvoerder Ziggo) heeft dit zelf een keer toegegeven (in het interview bij hardwareinfo.tv). Door iedereen die digitaal wil kijken te dwingen om een decoder of CAM en een smartcard aan te schaffen denkt Ziggo de drempel om ook aanvullende pakketten af te nemen lager te maken. Dat is dan nog slechts een kwestie van een telefoontje naar Ziggo of een extra kruisje op de aanmeldingskaart...

En aan de aanvullende pakketten kan Ziggo goed verdienen.
G038 is offline  
Oud 28 oktober 2009, 17:52   #20
Eduard08
Senior Member

Eduard08's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G038 Bekijk bericht
En aan de aanvullende pakketten kan Ziggo goed verdienen.
Ja, vooral aan het pakket dat gevuld is met FTA-satellietkanalen en themakanalen die vrij via de website zijn te ontvangen.
Eduard08 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten