Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2009, 21:12
pvinders's schermafbeelding
pvinders pvinders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: kerkrade, @home
Ziggo Internet: z1
Berichten: 4
Standaard Verbinding via LAN ipv USB ethernet

Hallo,

kun je de utp kabel ook direct in de lan ingang van de computer pluggen ipv via de usb connector? Hoe ziet de configuratie dan uit?

gr.
Paul
  #2  
Oud 15 oktober 2009, 21:19
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

natuurlijk is dit mogelijk.

Indien u alleen een modem gebruikt:
modem--->netwerkkabel--->Netwerkingang computer.

I.c.m. router alsvolgt:
modem--->router--->netwerkkabel--->Netwerkingang computer.

Vrij eenvoudig dus. Het is overigens veel verstandiger om alles direct op de pc aan te sluiten. In dit geval de USB-poort vermijden.
  #3  
Oud 16 oktober 2009, 06:55
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Locatie: Utrecht (oud Casema)
Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Berichten: 4.974
Standaard

Zal wel iets missen, maar hoe krijg je het nu weer voor elkaar om überhaupt een UTP kabel in een USB poort te stoppen.... Vreemde vraag van topicstarter. Natuurlijk moet een UTP kabel in de ethernetpoort van je PC.

De meeste modems hebben idd ook een USB uitgang waarmee je via USB kan internetten, maar dat is bepaald niet aan te raden vanwege lage performance.
  #4  
Oud 16 oktober 2009, 09:22
pvinders's schermafbeelding
pvinders pvinders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: kerkrade, @home
Ziggo Internet: z1
Berichten: 4
Standaard

Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding. Moet ik geen netwerkverbinding definieren?

gr.
Paul
  #5  
Oud 16 oktober 2009, 10:07
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Zal wel iets missen, maar hoe krijg je het nu weer voor elkaar om überhaupt een UTP kabel in een USB poort te stoppen.... Vreemde vraag van topicstarter. Natuurlijk moet een UTP kabel in de ethernetpoort van je PC.

De meeste modems hebben idd ook een USB uitgang waarmee je via USB kan internetten, maar dat is bepaald niet aan te raden vanwege lage performance.
een beetje in de gedachtengang van de topicstarter meedenken

Citaat:
Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding. Moet ik geen netwerkverbinding definieren?

gr.
Paul
Als het goed is moet de verbinding wel werken nu. Anders is de Netwerkkaart mogelijk niet geinstalleerd? Kunt u bij apparaatbeheer eens controleren of de netwerkkaart weer gegeven wordt? U vindt dan bij netwerkadapters iets van : 10/100 Networking Controller of Gbit Network Interface. Draai anders de Driver CD van de computer nog eens
  #6  
Oud 16 oktober 2009, 13:48
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Locatie: Hoofddorp
Ziggo Internet: nee
DTV: nee
Berichten: 3.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvinders Bekijk bericht
Ik heb tot nu toe de utp-kabel via een usb-ethernet-connector aangesloten, maar wil de utp-kabel direct aan de pc aansluiten. Heb ik gisteren geprobeerd, maar kreeg ik geen verbinding.
Toch niet vergeten de modem te resetten, anders geen nieuw adres uitgedeeld.
  #7  
Oud 17 oktober 2009, 15:27
pvinders's schermafbeelding
pvinders pvinders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: kerkrade, @home
Ziggo Internet: z1
Berichten: 4
Standaard

Hallo,

de drivers zijn ok, modem gereset maar nog steeds geen verbinding... Wat nu?

Paul
  #8  
Oud 25 oktober 2009, 17:18
Adejong's schermafbeelding
Adejong Adejong is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 juni 2004
Locatie: Alkmaar / UPC
Ziggo Internet: Abbo: Alles-in-1-Basis
DTV: UPC Mediabox, Sony KDL-37EX720, Sony KDL-48W605B
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvinders Bekijk bericht
Hallo,

de drivers zijn ok, modem gereset maar nog steeds geen verbinding... Wat nu?

Paul
Zodra je de kabel direct op je netwerkkaart hebt aangesloten, vervolgens het modem gereset. Zou je dan eens de IP gegevens als volgt willen opvragen en hier plaatsen? Zorg overigens dat de USB->Ethernet adapter niet is aangesloten.
Opvragen van de IP gegevens gaat als volgt:
Klik Start=>uitvoeren
(Indien vista en geen 'uitvoeren' te zien : druk dan Windows toets+R)
typ in: cmd (klik op OK)
typ in : ipconfig /all

Het gaat om de gegevens van de LAN verbinding, Vaak genoemd als "Ethernet adapter voor LAN Verbinding".
__________________
<=There's no place like 127.0.0.1=>

<= Linux is like a wigwam - no windows, no gates, and an apache inside=>
  #9  
Oud 26 oktober 2009, 10:50
pvinders's schermafbeelding
pvinders pvinders is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: kerkrade, @home
Ziggo Internet: z1
Berichten: 4
Standaard

Na enkele keren resetten is het gelukt!!!!! Ik had de eerste keren waarschijnlijk niet lang genoeg gewacht, maar nu werkt het prima. Hartelijk dank voor de goede en bruikbare informate.

groetjes
Paul
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Favorieten/bladwijzers



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl