Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2009, 10:18
seger's schermafbeelding
seger seger is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Groningen - @Home
Berichten: 6
Exclamation Na opstarten laptop en desktop ligt internetverbinding eruit

Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zondag problemen met mijn internetverbinding. Al een aantal keren met de Ziggo helpdesk gebeld, maar ze kunnen me niet helpen.

Ik heb een Motorola modem en een Netgear WGR614 v7 wireless router. Ik heb draadloos internet op mijn laptop en via de kabel op mijn (werk)desktop. Op beide computers werk ik met Windows Vista.

Tot voor kort had ik nooit problemen, maar als ik nu mijn computer uit doe en hem daarna weer aanzet, is mijn internetverbinding eruit. Zowel op mijn desktop als mijn laptop. Als ik de stekker van de router er dan uit trek en hem er weer in doe is mijn verbinding op mijn desktop (die dus aan de kabel zit) terug. Maar om dat nou iedere opchtend te moeten doen om op internet te komen...

Maar mijn laptop kan vervolgens niet op mijn draadloze netwerk. Al zegt ie in het netwerkcentrum wel dat ie een uitstekend signaal heeft en lijkt ie mijn netwerk te herkennen. Maar hij heeft dan geen IP adres. Soms, als ik de stekker van de router er nog een keer uithaal en terug stop doet ie het wel. Meestal ook niet.

Ik heb mijn router ook al eens gereset, maar het probleem blijft bestaan. Ook heb ik de router er al eens tussenuit gehaald en gekeken of mijn desktop het dan wel doet aan de kabel, maar ook dan hapert ie.

Om het verhaal af te maken. Als ik nu sporadisch wel verbinding kan maken met internet, dan is de verbinding een stuk trager dan voorheen.

Een lang verhaal, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Hopelijk herkent iemand het probleem of kan iemand me helpen. De Ziggo helpdesk kan dat namelijk niet

Laatst gewijzigd door seger; 15 oktober 2009 om 10:35
  #2  
Oud 15 oktober 2009, 11:36
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Probeer eens een andere netwerkkabel tussen modem en pc (laat die router er maar even tussenuit). Werkt het dan wel gewoon goed, dan is het opgelost en kan je weer gaan lopen vogelen met je router. Werkt het dan nog niet goed, dan zal je toch de HD weer moeten bellen, het duidelijk uitleggen, vermelden dat je een andere kabel hebt geprobeerd en hen duidelijk maken dat ze beter moeten kijken en hun oogjes open moeten doen.
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 15 oktober 2009, 11:52
edriessen's schermafbeelding
edriessen edriessen is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Leiden Casema
Berichten: 1
Standaard

Ik heb sinds gisteravond vergelijkbare problemen.
Gisteravond terug van vakantie gekomen, modem en router weer ingeschakeld. Werkte voorheen redelijk goed.

Nu krijgt mijn router geen verbinding meer. Internet werkt wel als ik computer direct aansluit op het (Motorola) modem.

Als ik een andere router (Apple time capsule) aansluit, krijg ik vaak een paar minuten internetverbinding, en daarna enkel als ik het modem reset. Dat laatste is geen garantie trouwens.

Aan de berichten op dit forum te zien, hebben meer mensen problemen met hun router sinds gisteravond.

Iemand al een oplossing gevonden?
  #4  
Oud 15 oktober 2009, 13:27
seger's schermafbeelding
seger seger is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Groningen - @Home
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Probeer eens een andere netwerkkabel tussen modem en pc (laat die router er maar even tussenuit). Werkt het dan wel gewoon goed, dan is het opgelost en kan je weer gaan lopen vogelen met je router. Werkt het dan nog niet goed, dan zal je toch de HD weer moeten bellen, het duidelijk uitleggen, vermelden dat je een andere kabel hebt geprobeerd en hen duidelijk maken dat ze beter moeten kijken en hun oogjes open moeten doen.
Dank je wel voor je tip, maar het helpt helaas niet.

Zou het kunnen helpen als ik mijn router 'Revert to Factory Default Settings'?
  #5  
Oud 15 oktober 2009, 14:10
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seger Bekijk bericht
Dank je wel voor je tip, maar het helpt helaas niet.

Zou het kunnen helpen als ik mijn router 'Revert to Factory Default Settings'?
Je gaf aan dat je het probleem ook hebt als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit en dat je het ook hebt als je een andere router aansluit. Dus eigenlijk heb je al uitgesloten dat het aan de router ligt. Je hebt nu ook uitgesloten dat het aan de kabel ligt; het probleem ligt dus niet bij je huisinstallatie. Fabrieksinstellingen herstellen heeft dan niet zoveel nut. Ik zou toch echt ff de THD bellen of pb sturen naar ziggo webteam peter; die is nu toch actief
__________________
Please Google your question before asking.
  #6  
Oud 15 oktober 2009, 14:24
seger's schermafbeelding
seger seger is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Groningen - @Home
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Je gaf aan dat je het probleem ook hebt als je de pc rechtstreeks op het modem aansluit en dat je het ook hebt als je een andere router aansluit. Dus eigenlijk heb je al uitgesloten dat het aan de router ligt. Je hebt nu ook uitgesloten dat het aan de kabel ligt; het probleem ligt dus niet bij je huisinstallatie. Fabrieksinstellingen herstellen heeft dan niet zoveel nut. Ik zou toch echt ff de THD bellen of pb sturen naar ziggo webteam peter; die is nu toch actief
Ik heb geen andere router geprobeerd. Ik denk dat je me verward met edriessen
  #7  
Oud 15 oktober 2009, 14:28
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seger Bekijk bericht
Ik heb geen andere router geprobeerd. Ik denk dat je me verward met edriessen
Sorry Maar je hebt wel een pc rechtstreeks op het modem getest toch? En je hebt de router al eens gereset, probleem lijkt me daar niet te liggen.
__________________
Please Google your question before asking.
  #8  
Oud 15 oktober 2009, 14:32
seger's schermafbeelding
seger seger is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Groningen - @Home
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Sorry Maar je hebt wel een pc rechtstreeks op het modem getest toch? En je hebt de router al eens gereset, probleem lijkt me daar niet te liggen.
Ja, klopt.

Ik heb Peter even een pb gestuurd. Hopelijk kan hij me helpen.
  #9  
Oud 15 oktober 2009, 14:46
maurice.becholz's schermafbeelding
maurice.becholz maurice.becholz is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: Kerkrade
Ziggo Internet: Connect & Play Complete
DTV: Humax IRHD 5300
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seger Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zondag problemen met mijn internetverbinding. Al een aantal keren met de Ziggo helpdesk gebeld, maar ze kunnen me niet helpen.

Ik heb een Motorola modem en een Netgear WGR614 v7 wireless router. Ik heb draadloos internet op mijn laptop en via de kabel op mijn (werk)desktop. Op beide computers werk ik met Windows Vista.

Tot voor kort had ik nooit problemen, maar als ik nu mijn computer uit doe en hem daarna weer aanzet, is mijn internetverbinding eruit. Zowel op mijn desktop als mijn laptop. Als ik de stekker van de router er dan uit trek en hem er weer in doe is mijn verbinding op mijn desktop (die dus aan de kabel zit) terug. Maar om dat nou iedere opchtend te moeten doen om op internet te komen...

Maar mijn laptop kan vervolgens niet op mijn draadloze netwerk. Al zegt ie in het netwerkcentrum wel dat ie een uitstekend signaal heeft en lijkt ie mijn netwerk te herkennen. Maar hij heeft dan geen IP adres. Soms, als ik de stekker van de router er nog een keer uithaal en terug stop doet ie het wel. Meestal ook niet.

Ik heb mijn router ook al eens gereset, maar het probleem blijft bestaan. Ook heb ik de router er al eens tussenuit gehaald en gekeken of mijn desktop het dan wel doet aan de kabel, maar ook dan hapert ie.

Om het verhaal af te maken. Als ik nu sporadisch wel verbinding kan maken met internet, dan is de verbinding een stuk trager dan voorheen.

Een lang verhaal, maar ik heb het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Hopelijk herkent iemand het probleem of kan iemand me helpen. De Ziggo helpdesk kan dat namelijk niet
heb je wel eens ziggo thuishelp geprobeerd? ik lag er ook regelmatig uit en door dat helpprogramma is het nu opgelost.
  #10  
Oud 15 oktober 2009, 14:56
seger's schermafbeelding
seger seger is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2009
Locatie: Groningen - @Home
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maurice.becholz Bekijk bericht
heb je wel eens ziggo thuishelp geprobeerd? ik lag er ook regelmatig uit en door dat helpprogramma is het nu opgelost.
Ziggo Thuishelp? Nee, dat heb ik nog nooit geprobeerd. Daar zal ik ook maar eens naar gaan kijken dan. Dank je wel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl