Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2009, 09:26
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Locatie: 4105 culemborg / Casema
Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Berichten: 29
Standaard wel IP maar geen verbindng

Heb sinds enkele weken een heel vaag probleem.

gemiddeld 2 a 3 keer per uur valt men verbinding gewoon weg voor zeg 5 minuten.

Modem blijft ten alle tijden netjes online.
Echter als ik ga kijken naar men router heeft hij wel een mooi ip adres uit de 83.81.y.z range.
dacht eerst dat het aan men router lag maar helaas andere router zelfde probleem.
pc direct aangesloten op de modem. geeft het zelfde probleeem
als ik een ping uit zet naar de gateway geeft deze regelmatig een timeout.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is.
contact gehad met de HD maar die zeggen niet meer dan de modem is in orde en er zijn geen storingen in de wijk.

diverse testen uitgevoerd met verschillende pc's en OS maar overal houd ik het zelfde probleem.

Graag advies word er gek van.
  #2  
Oud 15 oktober 2009, 11:32
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Er was wel iets over bekend bij de HD. Er heeft tijdenlang een melding gestaan met 'wel ip geen data'.
Kijk in de router of gateway en dns kloppen. Ping direct vanaf de router naar een adres, kijk of dat wel goed gaat.
Wat je ook nog kan doen is toch weer even de HD bellen. Zij kunnen zien welk ip-adres het modem uitgeeft, vraag hier even naar en kijk of dit overeenkomt met het ip-adres dat de router krijgt. Het ip-adres dat je nu krijgt is weliswaar één van Ziggo, maar ik heb het wel eens meegemaakt dat het een andere is dan het modem uitgeeft. In dat geval is het heel simpel: router resetten door de reset button in te drukken.
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 15 oktober 2009, 15:02
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Locatie: 4105 culemborg / Casema
Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Berichten: 29
Standaard

Router is al meerdere malen gereset ook heeft hij al een harde reset maar ook dat mag helaas niet baten.

Morgen nog maar even een keertje bellen met HD en kijken wat zij zeggen.

vanavond helaas geen tijd :S
  #4  
Oud 15 oktober 2009, 15:10
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Je kan ook Peter even een pb sturen
__________________
Please Google your question before asking.
  #5  
Oud 16 oktober 2009, 12:22
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Locatie: 4105 culemborg / Casema
Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Je kan ook Peter even een pb sturen
En kan ik peter vinden door te zoeken onder de leden naar peter ?
of heeft peter ook een Nick naam.
  #6  
Oud 16 oktober 2009, 19:03
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Locatie: oldenzaal, @home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoonline Bekijk bericht
En kan ik peter vinden door te zoeken onder de leden naar peter ?
of heeft peter ook een Nick naam.
Ziggo Webteam Peter
  #7  
Oud 18 oktober 2009, 13:28
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 12 januari 2009
Locatie: 4105 culemborg / Casema
Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Berichten: 29
Standaard

Zojuist contact gehad met de HD.

Verhaal voor de zoveelste keer uitgelegd en de HD medewerker kon mij vertellen dat het ik vandaag de 15 was die hij vandaag aan de telefoon had mbt dit probleem icm de docsis 3.0 modem.

hij heeft hier een Call voor gemaakt en door gezet naar de Tech HD en die zouden dit probleem binnen 3 dagen moeten oplossen.
Ben benieuwd.

Ook heeft hij men huidige IP adres vergeleken met het geen in de modem staat en die was gelijk aan het IP adres dat ik op men scherm had staan.

we houden hoop en gaan kijken of het probleem zich binnen 3 werkdagen oplost.
  #8  
Oud 20 oktober 2009, 10:08
maps2003's schermafbeelding
maps2003 maps2003 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 28 juli 2009
Locatie: Culemborg/Casema
Ziggo Internet: Internet Z2
DTV: Humax
Berichten: 2
Standaard

Grappig dat de HD tegen jou zei dat er meerdere problemen waren gemeld. Ik heb ook de laatste week steeds last van enorm trage of wegvallende internetverbinding. Ik heb net de HD gebeld en het gebruikelijke riedeltje aangehoord over router ertussenuit, etc. Dit keer heel meegaand de router ertussenuit gehaald. Dat bleek het niet te zijn. Modem gaf volgens HD goede signalen door, dus het uiteindelijke verhaal was weer dat het dan aan mijn pc moest liggen. Ik word er een beetje moe van, dat ik niet serieus word genomen. Alle pc's in huis geven hetzelfde probleem en meerdere mensen hebben er last van. Maar het probleem ligt niet bij Ziggo. Ben benieuwd of er nog wat gebeurt, want als de verbinding wel goed is, is het ook echt goed...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl