Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2009, 21:08
Cor1950's schermafbeelding
Cor1950 Cor1950 is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Hoofddorp/Multikabel
DTV: Cisco 8455DVB HD PVR
Berichten: 44
Standaard Internet Verbinding valt enkele malen per dag eventjes uit in Hoofddorp

Ik heb daar al een maand last van, zit in Hoofddorp, ex-Multikabel gebied
dus. Ik krijg dan een verbindingsfout bij IE, msn wordt eventjes uitgelogged, Buienradar stopt ermee, usenet geeft Connection failed, Outlook kan geen mail ophalen, enz. Ik merk het op al mijn 3 pc's , een pc direct aan modem hangen geeft ook al geen verbetering. Resetten van modem en router al vele malen uitgevoerd zonder resultaat. Storing is meestal hooguit een minuut. Hebben meer mensen daar last van in Hoofddorp ?
  #2  
Oud 16 oktober 2009, 08:22
paulx's schermafbeelding
paulx paulx is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 juli 2009
Locatie: Teteringen Casema
Ziggo Internet: Z3
DTV: humax
Berichten: 1
Standaard

Wel hier in Breda, maanden niets aan de hand, en ineens niks geen internet meer. Resetten van de modem (en router) doet niets, ineens werkt het weer.

Volgens de helpdesk ligt het bij mij, maar deze config heeft maanden goed gewerkt.
  #3  
Oud 20 oktober 2009, 20:28
ElfjeTwaalfje's schermafbeelding
ElfjeTwaalfje ElfjeTwaalfje is offline
Member
 
Geregistreerd: 26 augustus 2008
Locatie: hoofddorp multikabel
Ziggo Internet: Z3
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cor1950 Bekijk bericht
Ik heb daar al een maand last van, zit in Hoofddorp, ex-Multikabel gebied
dus. Ik krijg dan een verbindingsfout bij IE, msn wordt eventjes uitgelogged, Buienradar stopt ermee, usenet geeft Connection failed, Outlook kan geen mail ophalen, enz. Ik merk het op al mijn 3 pc's , een pc direct aan modem hangen geeft ook al geen verbetering. Resetten van modem en router al vele malen uitgevoerd zonder resultaat. Storing is meestal hooguit een minuut. Hebben meer mensen daar last van in Hoofddorp ?
Ook Hoofddorp. Ik heb het nu niet zo extreem, wel had ik sterke downloadsnelheidswisselingen (6Mb ipv 25Mb). Inmiddels een ander modem. DL is nu ok, up nog steeds te laag (2.5 ipv 4). Jouw storing heb ik lang geleden wel gehad, toen bleek een nieuw modem de disconnects te verhelpen. Het leek er namelijk op dat het oude Multikabel modem de snelheid en het aantal verbindingen niet aan te kunnen.
  #4  
Oud 21 oktober 2009, 11:35
jojet's schermafbeelding
jojet jojet is offline
Member
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: -multikabel
Berichten: 55
Standaard

Ook ik heb (postcode 2135) verbindingsproblemen.

In de eerste plaats snelheidsfluctuaties, 's morgens prima (47mbit) maar 's avonds soms heel dramatisch (1 mbit). Soms ook zulke fluctuaties overdag.

Nog veel storender is dat mijn internet eruit klapt. Ben het nu aan het bijhouden maar het is nu al twee keer zo dat elke keer van dinsdag op woensdag ik woensdagochtend moet constateren dat ik geen verbinding meer heb (dat zie ik vanaf 07.00 uur aangezien ik dan weer het net op ga). Op zich had ik deze problemen al langer en in het begin dacht ik dat het aan de router lag. Verschillende routers geprobeerd maar probleem bleef hetzelfde. Bovendien hadden de pc's in mijn netwerk via die routers wel gewoon contact met elkaar met de normale snelheden. De problemen zijn ontstaan sinds ik de Arris modem heb: zowel de snelheidsfluctuaties als in een keer geen internet. Wat betreft het laatste probleem: geen idee of dat zo is maar het lijkt wel of de modem kennelijk een restart doet waardoor weer nieuwe ip adressen komen en de router dus ook moet worden geherstart.
Geen idee of dit zo is aangezien ik de modem niet kan uitlezen als ik online ben en weet ook niet of dit wordt opgeslagen in een log of zo. Vind het wel behoorlijk irritant zeker nu er een regelmaat lijkt te zijn: de afgelopen twee weken dus telkens van ergens dinsdag 24.00 uur tot woensdag 07.00 uur gebeurt er iets met de modem!?

Ligt dit aan Hoofddorp of zijn er andere ideeen?


john

Laatst gewijzigd door jojet; 21 oktober 2009 om 12:57
  #5  
Oud 21 oktober 2009, 18:46
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

In Hoofddorp is een storing geconstateerd mbt snelheden die niet gehaald worden. Dit is bekend; er word aan gewerkt.
__________________
Please Google your question before asking.
  #6  
Oud 22 oktober 2009, 07:26
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

had hier ook veel last van, gebeld en toen een monteur geweest die een versterker heeft vervangen. Geen disconnects meer sinds dien.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #7  
Oud 22 oktober 2009, 08:05
Netbios's schermafbeelding
Netbios Netbios is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 september 2008
Locatie: Geen
Berichten: 320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
In Hoofddorp is een storing geconstateerd mbt snelheden die niet gehaald worden. Dit is bekend; er word aan gewerkt.
Wegvallen van je internet en je snelheid niet halen lijkt me toch iets anders?
  #8  
Oud 22 oktober 2009, 11:52
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
Wegvallen van je internet en je snelheid niet halen lijkt me toch iets anders?
Niet helemaal. In de melding stond dat klanten traag internet konden ondervinden, maar als er storing is op het signaal kan dat ook leiden tot wegvallend internet.
__________________
Please Google your question before asking.
  #9  
Oud 22 oktober 2009, 21:43
oxje's schermafbeelding
oxje oxje is offline
Member
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Locatie: Nieuw Vennep
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Motorola SBV5121E
DTV: Humax iHDR-5050c
Berichten: 37
Standaard

In nieuw vennep ook sinds een week of twee weer bar slecht op piektijden ('s avonds zakt het in naar 300 KB/s terwijl ik 2 MB/s zou moeten halen, zelf soms zo erg dat het met normaal surfen ook echt merkbaar trager gaat)

's nachts en overdag haal ik dit meestal wel... Niets veranderd aan de configuratie/netwerk...
  #10  
Oud 22 oktober 2009, 21:50
hanshee's schermafbeelding
hanshee hanshee is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 oktober 2009
Locatie: Maarssen / Casema
Ziggo Internet: AIE-extra / Aris
DTV: Samsung
Berichten: 1
Standaard Internet Verbinding valt enkele malen per dag eventjes uit in Hoofddorp

Ik heb zelfde problemen in Maarssen postcode gebied 3607. Maatje van die twee wijken verderop woont heeft het zelfde probleem.

Grootste probleem is zie onder. Net weer een week nergens last van gehad, maar vanochtend begon het feest weer.

Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=16ms TTL=55
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=16ms TTL=55
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=16ms TTL=55
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=17ms TTL=55
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=17ms TTL=55
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=17ms TTL=55
Reply from 208.67.222.222: bytes=32 time=17ms TTL=55

Is dit wat jullie ook zien? Dit komt elke 1-2 minuten voor.

Bedankt....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl