Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 oktober 2009, 02:43
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Ik hoor al geruime tijd verhalen over dat de kabel binnenkort vrijgegeven moet worden voor andere aanbieders. Dat betekent volgens mij oa. dat het UPC-signaal in het Ziggo-gebied beschikbaar komt maar omgekeerd dus ook dat het Ziggo-signaal in die delen van Nederland beschikbaar komt waar dat nu nog niet het geval is. Als je dan verhuist, verhuist je Ziggo-abo gewoon mee, lijkt mij, zodat je je toestel incl. CI+-CAM kunt blijven gebruiken. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Oud 17 oktober 2009, 02:49
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Ik hoor al geruime tijd verhalen over dat de kabel binnenkort vrijgegeven moet worden voor andere aanbieders. Dat betekent volgens mij oa. dat het UPC-signaal in het Ziggo-gebied beschikbaar komt maar omgekeerd dus ook dat het Ziggo-signaal in die delen van Nederland beschikbaar komt waar dat nu nog niet het geval is. Als je dan verhuist, verhuist je Ziggo-abo gewoon mee, lijkt mij, zodat je je toestel incl. CI+-CAM kunt blijven gebruiken. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Dat de kabel opengesteld wordt voor andere aanbieders geldt alleen voor het analoge (basis) pakket en niet voor het digitale gedeelte meende ik, maar desalniettemin hebt je toch de smartcard icm met CAM/Decoder nodig....

Bä®bä®îäñ
Oud 17 oktober 2009, 17:39
marchelh's schermafbeelding
marchelh marchelh is offline
Member

DTV: 32PFL9604H/12 CI+ SW000.026.075.000/Cisco ITV/NETGEAR WNDR3700/AI1 20Mb
Standaard

Het openstellen van het kabel net neemt alleen nog maar meer aanbieders met een CAM module met zich mee. Anders kun je van een andere aanbieder gewoon het signaal op de kabel zien. Het lijkt mij dat het vrij geven van de kabel voor andere aanbieders juist het digitaal pakket gaat zijn. Omdat ze hiermee meer segmenten op de kabel kunnen creëren en zo niet in elkaars vaarwater zitten. Neemt ook mee dat waarschijnlijk de kwaliteit van het signaal omlaag gaat omdat er meer gedeeld zal moeten worden. Ik ben echt benieuwd wat voor een invloed dit gaat hebben op het Ziggo signaal.
Oud 17 oktober 2009, 17:57
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marchelh Bekijk bericht
Het openstellen van het kabel net neemt alleen nog maar meer aanbieders met een CAM module met zich mee. Anders kun je van een andere aanbieder gewoon het signaal op de kabel zien. Het lijkt mij dat het vrij geven van de kabel voor andere aanbieders juist het digitaal pakket gaat zijn. Omdat ze hiermee meer segmenten op de kabel kunnen creëren en zo niet in elkaars vaarwater zitten. Neemt ook mee dat waarschijnlijk de kwaliteit van het signaal omlaag gaat omdat er meer gedeeld zal moeten worden. Ik ben echt benieuwd wat voor een invloed dit gaat hebben op het Ziggo signaal.
Ik denk dat er helemaal niks gedeeld gaat worden. Dat zou ook onacceptabel zijn, juist omdat de beschikbare capaciteit op de kabel maar beperkt is. Ik denk ook dat het hele plan om de kabel zogenaamd open te stellen voor andere providers nooit van de grond komt, in ieder geval niet in de voorgestelde analoge vorm, om de simpele reden dat analoog op zijn laatste benen loopt en omdat het bedacht is door mensen die geen verstand hebben van techniek.
Oud 17 oktober 2009, 21:48
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barbarian Bekijk bericht
Dat de kabel opengesteld wordt voor andere aanbieders geldt alleen voor het analoge (basis) pakket en niet voor het digitale gedeelte meende ik, maar desalniettemin hebt je toch de smartcard icm met CAM/Decoder nodig....
Dus wel voor het digitale gedeelte incl analoog.

Gert.
Oud 17 oktober 2009, 21:55
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Dus wel voor het digitale gedeelte incl analoog.

Gert.
Thnx voor de info catastrofus

Bä®bä®îäñ
Oud 19 oktober 2009, 09:09
jk-gouda's schermafbeelding
jk-gouda jk-gouda is offline
Junior Member

Standaard ci+ van ziggo in caiway-gebied

Voor de volledigheid over het onderwerp verhuizen: zoals ik al elders op dit forum een tijdje geleden heb gemeld werkt de ziggo-ci+module nu al uitstekend in caiway-gebied (gouda), uiteraard wel met de caiway smartcard er in. Enige "probleem" dat ik heb is dat de authenticatie, niet alleen de eerste keer, maar ook de herauthenticatie die steeds bij het aanschaklen van de Tv geschiedt, langer duurt dan blijkbaar in Ziggogebied gebruikelijk, en dat dan af en toe aangegeven wordt dat de authenticatie is mislukt (maar er blijkt dan toch bij schakelen met de AB gewoon beeld te zijn). Dat kan echter ook een gevolg zijn van het feit dat ik, althans mijn tv, werkt met oude software. Ik heb al lang de automatische update uit staan omdat ik op dit forum had gelezen dat je bij de update van een Sony ..W5500 (of zoals bij mij een..W5720) de mogelijkheid van zendersortering kwijt bent. Heb ik geen zin in. Zodra diemogelijkheid met een sony-udate terug wordt gezet (wordt verwacht in november) dan voer ik wel een totale update uit en ben ik benieuwd of de athenticatie soepeler verloopt en...of ik problemen krijg met het feit dat ik neit in ziggogebied woon. Maar dat laatste risico acht ik niet groot,nu het gaat om aanpassingen die Sony in zijn tv's utiovoert voor heel europa of heel nederland. Watn niet vergeten: het zijn updates wel geeist door Ziggo, maar gemaakt en verspreid door Sony.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten