Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 oktober 2009, 18:56
VideJo's schermafbeelding
VideJo VideJo is offline
Member

DTV: Humax iHDR5050-C
Standaard Verhuizen met TV zonder Ziggo?

Ik snap iets niet . . .
Ziggo maakt lijsten aan van flatscreens, die door Ziggo goedgekeurd zijn voor digitale tv middels een abbonnement van Ziggo. Als je alles hebt gesnapt, hoe dat allemaal in elkaar zit en je hebt het toestel gekocht, dan blijkt, dat er nog steeds legio mensen zijn, die zich hier op dit Forum melden met problemen.
Maar goed, laten we aannemen, dat het gelukt is.
Plotseling moet je een andere baan aanvaarden, die wat ver van je huidige woonplaatst ligt. Niet te berijden met de auto of met OV. Dus ga je verhuzien.
Maar in die plaats heerst een andere provider dan Ziggo. En die andere provider heeft ook zo zijn eisen. En die zijn natuurlijk anders dan de eisen van Ziggo. Kan je weer een neiuwe tv kopen.
Ik zei het al: "Ik snap iets niet . . .". Hierbij hebben jullie dus de kans om mij uit de droom te helpen.
Oud 14 oktober 2009, 20:48
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Keep dreaming
Oud 14 oktober 2009, 21:44
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VideJo Bekijk bericht
Ik snap iets niet . . .
Kan je weer een neiuwe tv kopen.
Ik zei het al: "Ik snap iets niet . . .". Hierbij hebben jullie dus de kans om mij uit de droom te helpen.
Weer een nieuwe tv kopen?? dat lijkt me eningzins overdreven......

Bä®bä®îäñ
Oud 14 oktober 2009, 23:53
VideJo VideJo is offline
Member

Standaard

Zou dat? Het heeft Ziggo en Philips bv vrij lang gekost voor ze het over aanpassingen eens konden worden.
Of is het soms zo, dat die software alle specifieke aanpassingen voor alle providers van bv de Benelux bevat? Dan zou ik kunnen snappen, dat ik mij voor niets ongerust heb gemaakt.
Oud 16 oktober 2009, 12:53
mervel's schermafbeelding
mervel mervel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Plus
DTV: Sony KDL37W5500 / Ziggo CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Plotseling moet je een andere baan aanvaarden, die wat ver van je huidige woonplaatst ligt. Niet te berijden met de auto of met OV. Dus ga je verhuzien.
Maar in die plaats heerst een andere provider dan Ziggo. En die andere provider heeft ook zo zijn eisen. En die zijn natuurlijk anders dan de eisen van Ziggo. Kan je weer een neiuwe tv kopen.
Stel je voor dat je naar het buitenland verhuist en de auto die je voorheen gebruikte in dat land niet goed gekeurd wordt... dat is dan toch ook je eigen probleem??
Oud 16 oktober 2009, 13:16
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Natuurlijk is CI+ geschikt voor meerdere providers.
CaiWay gaat b.v. over op CI+.
Maar als je in een UPC gebied komt moet je voor digitale TV hun settopbox gebruiken.
Er is geen sprake van dat je een nieuwe TV zou moeten kopen.
Oud 16 oktober 2009, 14:43
VideJo VideJo is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
. . als je in een UPC gebied komt moet je voor digitale TV hun settopbox gebruiken.
En dan maar hopen, dat zij ooit ook op CI+ CAM overstappen en dat je dan weer met één enkele AB toekunt.
Oud 16 oktober 2009, 16:10
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
En dan maar hopen, dat zij ooit ook op CI+ CAM overstappen en dat je dan weer met één enkele AB toekunt.
Dat zullen ze op den duur wel moeten, ook al zien ze nu nog geen reden om iets te veranderen. Het beste zou zijn dat er wetgeving komt die (onder meer) de praktijken van UPC verbiedt net zoals die in UPC's moederland (de VS) zijn verboden. Daar moeten kabelaars verplicht interoperabiliteit met apparatuur van derden mogelijk maken. Maar de vraag van TS is natuurlijk zot. Hij weet ook wel dat de TV-toestellen die door Ziggo zijn 'gecertificeerd' evengoed worden gekocht door mensen die in het UPC gebied zitten.
Oud 16 oktober 2009, 16:21
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

Citaat:
Ik snap iets niet . . .
Ziggo maakt lijsten aan van flatscreens, die door Ziggo goedgekeurd zijn voor digitale tv middels een abbonnement van Ziggo. Als je alles hebt gesnapt, hoe dat allemaal in elkaar zit en je hebt het toestel gekocht, dan blijkt, dat er nog steeds legio mensen zijn, die zich hier op dit Forum melden met problemen.
Maar goed, laten we aannemen, dat het gelukt is.
Die goedkeuring zegt alleen maar dat je TV geschikt is voor CI+ en de Ziggo Irdeto module. De meeste andere kabelaars in NL (m.u.v. UPC) ondersteunen dit Irdeto protocol.

Verder kun je in de meeste TV's naast DVB-C ook nog DVB-T (Digitenne) gebruiken en er zit ook nog een analoge tuner in en verder zitten er scart en HDMI aanslutingen waarop je een externe decoder kunt aansluiten van elke andere provider.
Oud 16 oktober 2009, 18:17
VideJo VideJo is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
Verder kun je in de meeste TV's naast DVB-C ook nog DVB-T (Digitenne) gebruiken en er zit ook nog een analoge tuner in en verder zitten er scart en HDMI aanslutingen waarop je een externe decoder kunt aansluiten van elke andere provider.
Niet bepaald een goed voorbeeld van standarisatie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten