Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 oktober 2009, 21:18
Navi's schermafbeelding
Navi Navi is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Den Bosch @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus UBEE Modem
DTV: Humax IRHD 5200C
Berichten: 119
Standaard Mail vertraging

Ik krijg net een e-mail binnen met aanzienlijke vertraging. Zo te zien is deze op de Ziggo servers blijven hangen.
Vanwege privacy heb ik wat e-mailadressen, onderwerpregels enz weggehaald.

Wat is er mis, en wordt er iets aan gedaan?

Citaat:
Return-path: <>

Received: from smtp11.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.142])
by mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KRG00H65UX3FK50@mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
xxxx@home.nl; Tue, 13 Oct 2009 20:48:39 +0200 (CEST)

Received: from mx2.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.101])
by smtp11.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <>) id 1MxmQA-00076n-Dz for xxxx@home.nl;
Tue, 13 Oct 2009 20:48:30 +0200

Received: from 82-204-35-126.dsl.bbeyond.nl
([82.204.35.126] helo=hartman-19bpkns.HARTMANDC.COM)
by mx2.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <>) id 1Mxgx7-0004vl-G6 for xxxx@home.nl;
Tue, 13 Oct 2009 14:58:10 +0200
  #2  
Oud 14 oktober 2009, 07:10
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Waar zie jij de vertraging? Ik zie enkel dat het bericht op 13 oktober van server gewisseld heeft, van de verzendende naar de Ziggo mailserver. En 13 oktober was gister, dus over welke vertraging hebben we het? Die van die paar uurtjes?

Ja waarschijnlijk is het bericht even blijven "hangen", maar om je daar nu druk over te maken.
__________________

  #3  
Oud 14 oktober 2009, 14:31
beware's schermafbeelding
beware beware is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Locatie: Huizen/wanadoo
Ziggo Internet: Motorola
Berichten: 2
Standaard

Is wel deglijk een probleem

Heb het hier ook sinds gisteren.
Eerst alleen vanaf KPN mail.

Nu steeds vaker met andere.
50% komt heel traag (8 tot 10 uur na verzenden)
50% komt geheel niet aan.

Getest vanaf KPN/Tiscali/Gmail

Zie het ook niet binnen komen op webmail.
Nog meer hier last van ???
  #4  
Oud 14 oktober 2009, 14:53
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

Ik heb dat de laatste tijd met hotmail. En dan lijkt het probleem zich vooral voor te doen tussen 18.00 uur en 00.00 uur.
De berichten blijven ergens hangen. Soms komt de e-mail pas 4 uur later binnen.
E-mails die binnenkomen op Gmail of Ziggo komen de berichten wel direct binnen.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #5  
Oud 18 oktober 2009, 01:39
Navi's schermafbeelding
Navi Navi is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Den Bosch @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus UBEE Modem
DTV: Humax IRHD 5200C
Berichten: 119
Standaard

Vandaag 2 mailtjes ontvangen met ruim 24 uur vertraging
  #6  
Oud 18 oktober 2009, 10:31
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Navi Bekijk bericht
Vandaag 2 mailtjes ontvangen met ruim 24 uur vertraging
Waarop? Welke e-mailclient?
__________________
Power is nothing without control !!!
  #7  
Oud 18 oktober 2009, 11:27
Wimmel's schermafbeelding
Wimmel Wimmel is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Den Helder, 1785LB, M-Kabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Samsung
Berichten: 10
Standaard

Ik heb dit probleem nu ook al 2 maal mogen ervaren. Het vervelende hierbij is dat het ook om een validatiemail ging waarop ik binnen een dag moest reageren ivm reserveren van online tickets.

1e hik, verzonden op Fri, 16 Oct 2009 09:58:02.0217, ontvangen op Sat, 17 Oct 2009 13:08:03
Citaat:
Return-path: <verzender@hotmail.com>
Received: from smtp13.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.144])
by mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KRN00E9DO9FVKC0@mta1z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
ontvanger@quicknet.nl; Sat, 17 Oct 2009 13:08:03 +0200 (CEST)
Received: from mx1.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.100])
by smtp13.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <verzender@hotmail.com>)
id 1MyjZW-0006F4-Bp for ontvanger@quicknet.nl; Fri, 16 Oct 2009 11:58:06 +0200
Received: from snt0-omc1-s24.snt0.hotmail.com ([65.55.90.35])
by mx1.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <verzender@hotmail.com>)
id 1MyjZT-00021q-Ms for ontvanger@quicknet.nl; Fri, 16 Oct 2009 11:58:04 +0200
Received: from SNT116-W39 ([65.55.90.8]) by snt0-omc1-s24.snt0.hotmail.com with
Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.3959); Fri, 16 Oct 2009 02:58:02 -0700
Date: Fri, 16 Oct 2009 11:58:02 +0200
From: <verzender@hotmail.com>
Subject: RE:
In-reply-to: <006a01ca4dca$55078850$ff1698f0$@nl>
X-Originating-IP: []
To: ontvanger@quicknet.nl
Message-id: <SNT116-W39E8757D1DD873A8BAC16BA9C40@phx.gbl>
Content-type: multipart/related; boundary=_91861d46-de7b-4135-b1f8-8cfe4c11a538_
Importance: Normal
X-ZiggoMX-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoMX-MailScanner-ID: 1MyjZT-00021q-Ms
X-ZiggoMX-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoMX-MailScanner-SpamCheck: geen spam (te groot)
X-ZiggoMX-MailScanner-From: verzender@hotmail.com
X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1MyjZW-0006F4-Bp
X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: geen spam (te groot)
X-ZiggoSMTP-MailScanner-From: verzender@hotmail.com
References: <20091014180542.F1962136A5@marktplaats.nl>
<SNT116-W19A21F980D8B00F5333179A9C60@phx.gbl>
<SNT116-W14D082F769069B16CFD6D4A9C50@phx.gbl>
Original-recipient: rfc822;ontvanger@quicknet.nl
X-OriginalArrivalTime: 16 Oct 2009 09:58:02.0217 (UTC)
FILETIME=[26170D90:01CA4E47]
X-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No

2e hik, verzonden op Thu, 15 Oct 2009 20:49:04, ontvangen op Sun, 18 Oct 2009 02:17:19
Citaat:
Return-path: <info@cinemagnus.nl>
Received: from smtp8.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.139])
by mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KRO00J11OSVDX20@mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
ontvanger@quicknet.nl; Sun, 18 Oct 2009 02:17:19 +0200 (CEST)
Received: from mx2.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.101])
by smtp8.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <info@cinemagnus.nl>)
id 1MyVNo-0003lW-7D for ontvanger@quicknet.nl; Thu, 15 Oct 2009 20:49:04 +0200
Received: from 87-253-139-184.colo.transip.net
([87.253.139.184] helo=CITY-TICKET.NL) by mx2.gn.mail.iss.as9143.net with
esmtp (Exim 4.69) (envelope-from <info@cinemagnus.nl>)
id 1MyVNm-00046l-Sx for ontvanger@quicknet.nl; Thu, 15 Oct 2009 20:49:02 +0200
Received: from mail pickup service by CITY-TICKET.NL with Microsoft SMTPSVC;
Thu, 15 Oct 2009 20:48:53 +0200
Date: Thu, 15 Oct 2009 20:48:53 +0200
From: Cinemagnus Schagen <info@cinemagnus.nl>
Subject: Cinemagnus Schagen (Activeren van Online Reserveren)
To: ontvanger@quicknet.nl
Message-id: <D6EA0D4F7CAF4F20A3DFE4D8925C9005@CITYTICKET>
MIME-version: 1.0
X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
X-Mailer: Microsoft CDO for Windows 2000
Content-type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_036B_01CA4DD8.E7D21520"
Content-class: urn:content-classes:message
Importance: normal
Priority: normal
Thread-topic: Cinemagnus Schagen (Activeren van Online Reserveren)
Thread-index: AcpNyCRIFnqQ36/HTgiEnDsUMYXrSw==
X-ZiggoMX-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoMX-MailScanner-ID: 1MyVNm-00046l-Sx
X-ZiggoMX-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoMX-MailScanner-SpamCheck: geen spam
X-ZiggoMX-MailScanner-From: info@cinemagnus.nl
X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1MyVNo-0003lW-7D
X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: geen spam, SpamAssassin (niet cached,
score=-0.145, vereist 5, BAYES_00 -2.60, FH_HOST_EQ_D_D_D_D 0.67,
FH_HOST_EQ_D_D_D_DB 0.69, HTML_MESSAGE 0.00, RCVD_IN_JMF_BR 1.00,
RDNS_DYNAMIC 0.10)
X-ZiggoSMTP-MailScanner-From: info@cinemagnus.nl
Original-recipient: rfc822;ontvanger@quicknet.nl
X-OriginalArrivalTime: 15 Oct 2009 18:48:53.0306 (UTC)
FILETIME=[2467C9A0:01CA4DC8]
X-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen waar de vertraging veroorzaakt wordt.

Laatst gewijzigd door Wimmel; 18 oktober 2009 om 11:38
  #8  
Oud 18 oktober 2009, 11:43
Navi's schermafbeelding
Navi Navi is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 april 2008
Locatie: Den Bosch @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Plus UBEE Modem
DTV: Humax IRHD 5200C
Berichten: 119
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Waarop? Welke e-mailclient?
Even een voorbeeld posten dan maar:

Citaat:
Return-path: <mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl>
Received: from smtp9.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.140])
by mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KRN0055OG8WJ460@mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net> for
xxxx@home.nl; Sat, 17 Oct 2009 10:14:56 +0200 (CEST)
Received: from mta1z1.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.48])
by smtp9.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201257_sub=5593@q6.mailplus.nl>)
id 1Mymtg-0001d9-0v for xxxx@home.nl; Fri, 16 Oct 2009 15:31:08 +0200
Received: from smtp15.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.146])
by mta1z1.tb.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0KRM00DKK07VJ530@mta1z1.tb.mail.iss.as9143.net> for
navi@home.nl (ORCPT xxxxx@home.nl); Fri, 16 Oct 2009 15:31:07 +0200 (CEST)
Received: from mx4.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.103])
by smtp15.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from <mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl>)
id 1Mymte-0005sT-V2 for xxxxx@home.nl; Fri, 16 Oct 2009 15:31:06 +0200
Received: from q6.mailplus.nl ([213.206.118.206]) by mx4.tb.mail.iss.as9143.net
with smtp (Exim 4.69)
(envelope-from <mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl>)
id 1Mymte-0008VA-Eg for xxxxx@home.nl; Fri, 16 Oct 2009 15:31:06 +0200
Received: (qmail 12153 invoked from network); Fri, 16 Oct 2009 15:40:22 +0200
Received: from m12.mailplus.nl (213.206.118.247) by q6.mailplus.nl with SMTP;
Fri, 16 Oct 2009 15:40:22 +0200
Date: Fri, 16 Oct 2009 15:30:07 +0200 (CEST)
From: Eredivisie Live <xxxx@eredivisielive.nl>
Subject: Nieuw: Eredivisie Mobiele Videoservice
To: "xxxxx@home.nl" <xxxxx@home.nl>
Message-id: <15864239.55681351255699807358.JavaMail.mailbot@m12 .mailplus.nl>
MIME-version: 1.0
Content-type: multipart/alternative;
boundary="Boundary_(ID_3O5xnoVEfFCUF0NKG4ofew)"
X-ZiggoMX-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoMX-MailScanner-ID: 1Mymte-0008VA-Eg
X-ZiggoMX-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoMX-MailScanner-SpamCheck: geen spam
X-ZiggoMX-MailScanner-From:
mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl
X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1Mymte-0005sT-V2
X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: geen spam, SpamAssassin (niet cached,
score=-1.612, vereist 5, BAYES_00 -2.60, HTML_IMAGE_RATIO_04 0.17,
HTML_MESSAGE 0.00, MPART_ALT_DIFF 0.74, SPF_HELO_PASS -0.00, SPF_PASS -0.00,
TW_IJ 0.08)
X-ZiggoSMTP-MailScanner-From:
mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl
X-ZiggoSMTP-MailScanner-Information: Please contact the ISP for more information
X-ZiggoSMTP-MailScanner-ID: 1Mymtg-0001d9-0v
X-ZiggoSMTP-MailScanner: Found to be clean
X-ZiggoSMTP-MailScanner-SpamCheck: geen spam, SpamAssassin (niet cached,
score=-0.917, vereist 5, BAYES_00 -2.60, HTML_IMAGE_RATIO_04 0.17,
HTML_MESSAGE 0.00, MPART_ALT_DIFF 0.74, SPF_FAIL 0.69, TW_IJ 0.08)
X-ZiggoSMTP-MailScanner-From:
mailbot-rb-m12-act=31216622_si=31201...q6.mailplus.nl
Original-recipient: rfc822;navi@home.nl
X-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Brightmail-Tracker: AAAAAhFDFN0RRE2a
X-Brightmail-Tracker: AAAAAA==
Kleine opmerking, Bij ziggo heb je een bepaalde doorstuurfunctie. Ik heb meerdere mailaccounts, maar die zet ik door naar mn hoofdaccount. Iemand van de helpdesk hier die deze voorbeelden kan verklaren?

Laatst gewijzigd door Navi; 18 oktober 2009 om 11:49
  #9  
Oud 19 oktober 2009, 12:57
jrnplsr's schermafbeelding
jrnplsr jrnplsr is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2009
Locatie: Utrecht, Casema
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beware Bekijk bericht
Is wel deglijk een probleem

Heb het hier ook sinds gisteren.
Eerst alleen vanaf KPN mail.

Nu steeds vaker met andere.
50% komt heel traag (8 tot 10 uur na verzenden)
50% komt geheel niet aan.

Getest vanaf KPN/Tiscali/Gmail

Zie het ook niet binnen komen op webmail.
Nog meer hier last van ???
Ik heb hier ook last van. Een aantal emails verzonden vanaf verschillende bronnen (waaronder ook Ziggo webmail) komen met een vertraging van 1-2 dagen aan. Deze mails waren vrijdag 16 oktober verstuurd.

Maar ik twijfel wel vaker aan de email van Ziggo. Soms lijkt het of mails niet aankomen of niet verstuurd worden. Kan hier nog niet de vinger op leggen, maar ik ga deze week een aantal tests doen met verschillende mail providers: 20 mails achter elkaar versturen per provider en dan eens kijken wanneer ze aankomen, en of ze überhaupt aankomen.

Dit is een vervelend probleem. Mail moet gewoon aankomen, en als dat niet lukt een terugmelding dat er iets fout is gegaan. Nu denk je dat een persoon laks is met terugsturen van een mail, en dan blijkt het bij de provider te zitten.
  #10  
Oud 19 oktober 2009, 21:30
beware's schermafbeelding
beware beware is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 oktober 2009
Locatie: Huizen/wanadoo
Ziggo Internet: Motorola
Berichten: 2
Standaard

Het probleem lijkt zich dus te verplaatsen.

Laatste 2 dagen dagen, vrijwel alles komt binnen. (wat ik weet he)

Ga komende week ook verder testen.
Eerste HD medew. (helpdesk red.)
Wilde graag helpen.

De andere zaten alleen maar te kijken naar hun meters om je zo snel mogelijk te dumpen.

Heb GVD zelf bij de luchtmacht gelopen op ict. (niet te spreken wat ik bij andere bedrijven o.a. ruimtevaart heb gedaan in deze)
En dan nog gaat zo'n snottebel me uitleggen dat ik toch echt moet proberen via webmail (doe ik altijd VOORDAT IK BEL EN MELD DAT OOK)
Luisteren is niet hun sterkste punt.

Inleven in de klant al helemaal niet.
Cruciaal. Toen ik in het begin van World-online de HD mede hielp inrichten, deed ik dat heel anders.
Ook in de media waar ik daarna werkte deed ik dat anders.

Maar ziggo heeft zijn manier.
Mooi, maar ik koekje en gebakjes geloof ik niet.

Net als het DNS gezeik. Zo vaak gemeld dat de boel weer eens op klappen stond, afpoeieren is het enige.
Dan kennen ze mij nog niet.

Niet luisteren ga ik hogerop.
Niet bij hun dan bij andere kanalen.
Ik weet het, klant is koning en geen keizer, maar degradeer hem niet tot poppetje. En dat is waar ziggo goed in is.

Lesje HD opzetten ???? Ik hou me graag aanbevolen.
Dat zal dan ineens heel snel gaan.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl