Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 oktober 2009, 19:14
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madeleine-b Bekijk bericht
Bandbreedte kan je maar 1x op je netwerk benutten en dan is de keuze tussen downstream (veel gevraagd) en upstream (maginale vraag) snel gemaakt..
Wat heeft dat met synchrone/asynchrone communicatie te maken ? Volgens mij haal je het door de war met symmetrische/asymmetrische verdeling van bandbreedte. (A)synchroon gaat over de manier waarop op MAC niveau het e.a. getimed wordt.
Citaat:
Deze hele discussie gaat over een éénmalige datatransfer.
Nee, deze discussie gaat over kunstmatige beperking van maximum transfer snelheden terwijl daar geen reden voor is. Het is niet zozeer een eenmalige transfer alswel een automatische off-site backup waarvoor de initiële synchronisatie actie ong. 1.5 TB data moet overpompen omdat de andere kant nog 'leeg' is, na de initiële backup is traagheid v/d verbinding nog steeds vervelend omdat je tijdens de sync. geen off-site backup hebt. Hoe langer dit duurt hoe groter het 'gat' is waarin er geen backup is.

Nu hangen er geen levens van af maar het zou heel erg jammer zijn als 't weg is.
Citaat:
In de grote mensen wereld wordt niet eens nagedacht over een verbinding die 99% van de tijd zinloos snel is, dan gewoon een tweede set schijven van de data voorzien en naar een andere plaats gebracht.
Dan leef jij in een andere grote mensen wereld dan ik, vrijwel alle (niet-backbone) verbindingen zijn 99% van de tijd zinloos snel. Wat duur is (en wat voor consumenten niet nodig is) is een verbinding die 100% van de tijd zinloos snel is. Niet de snelheid v/d lijn maar hoeveel van de capaciteit van deze lijn je gebruikt hebt of hoeveel capaciteit er permanent voor je gereserveerd is bepaald hoe duur het is. Vandaar dat de beperking v/d maximale bandbreedte ook zo zinloos is, je gaat er niet meer of minder data door verstoken, de kosten zijn gelijk, het duurt alleen langer.
Citaat:
Toch een wonderlijke redenatie, Ziggo kiest voor verhoging van de snelheden van een bestaand pakket en het is niet genoeg. (...)
Zonder die verhogingen was ik geen Ziggo abonnee geweest. Het WAS niet goed (en ik was dus ook geen abonnee), het is nu 'mweh' en het wordt straks semi bruikbaar, ('semi' vnl. vanwege de lage upload.)
Oud 21 oktober 2009, 19:53
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Madeleine-b werkt in de grote mensenwereld waar ze verstand van dit soort zaken hebben en met nog veel grotere verbindingen werken. Ik vind het al heel wat dat ze nog ingaat op de onzinnige situaties die je schetst. Ik zou een beetje inbinden en nog eens goed lezen wat Madeleine, een expert op dit gebied, je geduldig heeft uitgelegd...
Oud 21 oktober 2009, 21:13
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
Madeleine-b werkt in de grote mensenwereld waar ze verstand van dit soort zaken hebben en met nog veel grotere verbindingen werken.
Ik ken Madeleine-b niet en kan dus geen oordeel geven over haar kennis van zaken, dat ga ik dus ook niet doen.

De reden dat ik wat ongenuanceerd op dit topic reageer is dat ik me echt kapot erger aan al die mensen die zo snel tevreden zijn, al die mensen waarvoor middelmatigheid meer dan voldoende is. Als zo'n Ziggo figuur gaat lopen zeggen dat ze wel beter kunnen, maar er gewoon voor kiezen om het niet te doen, dan vind ik dat zo iemand een schop onder z'n achterste verdient. 'Goed genoeg' is niet goed genoeg. Als "het internet" niet klaar is voor hogere snelheden: doe er dan wat aan, geef het goede voorbeeld, push anderen ook mee te doen.

Als iedereen op z'n achterste blijft zitten tevreden te zijn met wat we hebben dan zaten we nog met z'n allen in een boom bananen te eten.
Oud 22 oktober 2009, 15:36
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Als jij de prijs/kwaliteit/snelheid van Ziggo niet goed vind, waarom neem je dan een abonnement.

KPN wil vast wel een synchrone 50Mbit glasverbinding aan je leveren. Kost wat, maar gezien je geklaag zit je er enorm om verlegen, en dan ben je niet meer afhankelijk van de "3e wereld" verbinding van Ziggo

- Jij verwacht zakelijke performance van een particulier abonnement.
- Jij vergelijkt een 50/5 lijn met "3e wereld" omstandigheden.
- Wel klagen maar geen centen eraan uit willen geven.
- Het verhogen van de upload zal wel degelijk een vergroting van het
dataverkeer gaan veroozaken. [feit]

Je weet wat de verbinding doet, je weet dat er alternatieven zijn, en je weet dat het overpompen van dergelijke hoeveelheden data op de huidige lijn een bepaalde tijd in beslag neemt. Vind je dat voldoende om te klagen, dan moet je er wat aan doen, maar nee, dat kost teveel...

Als je maximaal €12.000 aan een nieuwe auto wilt uitgeven, moet je ook niet verwachten dat je met een nieuwe Mercedes E-klasse of een BMW 5 serie thuis komt.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 22 oktober 2009 om 18:55 Reden: tikfoutje in aanduiding, aangepast
Oud 22 oktober 2009, 18:59
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaargh Bekijk bericht
De reden dat ik wat ongenuanceerd op dit topic reageer is dat ik me echt kapot erger aan al die mensen die zo snel tevreden zijn, al die mensen waarvoor middelmatigheid meer dan voldoende is. Als zo'n Ziggo figuur gaat lopen zeggen dat ze wel beter kunnen, maar er gewoon voor kiezen om het niet te doen, dan vind ik dat zo iemand een schop onder z'n achterste verdient. 'Goed genoeg' is niet goed genoeg. Als "het internet" niet klaar is voor hogere snelheden: doe er dan wat aan, geef het goede voorbeeld, push anderen ook mee te doen.

Als iedereen op z'n achterste blijft zitten tevreden te zijn met wat we hebben dan zaten we nog met z'n allen in een boom bananen te eten.
Dat goed genoeg nooit goed genoeg is zegt meer over jou dan over de groep mensen die jij aanspreekt dat ze te snel tevreden zijn. Als ik jou woorden mag geloven zul jij nooit tevreden zijn, want immers, goed genoeg zal nooit goed genoeg zijn, je benadrukt het zelfs door het in vetgedrukt te zetten.

Als goed genoeg, niet goed genoeg is voor jou, dan moet je een ander abonnement nemen wat wel goed genoeg is, alleen zal dat lastig worden, want het is nooit goed genoeg. Er zijn wel alternatieven genoeg, die in elk geval meer kunnen bieden dan het "absurde en ontoereikende 3e wereld lijntje", je bent alleen te beroerd om ervoor te willen betalen. En je kan het nergens beter krijgen, anders had je geen abonnement bij Ziggo gehad en gehouden. Je krijgt waarvoor je betaald, en aangezien je niet meer wilt betalen zul je het dus moeten doen met wat je hebt.

Ziggo blijft allerminst stil zitten, nog niet heel lang geleden zijn de snelheden verhoogd, en de komende snelheden laten ook niet jaren meer op zich wachten, dus de vooruitgang zit er wel degelijk in. Ziggo behoort zelfs tot een van de koplopers in het particuliere segment als het op de snelheden aankomt.

Je verwijt zelf anderen dat ze zich niet als een klein kind moeten gedragen, je gedraagt je zelf als een verwend klein kind wat altijd om meer zal zeuren en nooitgenoeg zal hebben en tevreden zijn.

Laatst gewijzigd door Excalibur; 22 oktober 2009 om 19:07
Oud 22 oktober 2009, 19:06
rutger89's schermafbeelding
rutger89 rutger89 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra 50/5 Arris + Netgear wndr3700
DTV: Televisie Z2 Totaal met: Humax 5050C + Cisco ITV + Samsung dingetje
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Als goed genoeg niet goed genoeg is voor jou, dan moet je een andere lijn nemen die wel goed genoeg is. Alternatieven genoeg, je bent alleen te beroerd om ervoor te willen betalen.

En Ziggo blijft allerminst stil zitten, nog niet heel lang geleden zijn de snelheden verhoogd, en de komende snelheden laten ook niet jaren meer op zich wachten, dus de vooruitgang zit er wel in. Net als UPC behoort Ziggo tot een van de aanbieders in nederland met de snelste abonnementen, en zijn ze wat dat betreft ook gewoon een van de koplopers.
en zo is 't we zijn dadelijk strondverwend met die 120Mbit/s. Kan dadelijk iedereen "snel downloaden". Waarmee?!?! Limewire
Oud 22 oktober 2009, 19:06
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Als jij de prijs/kwaliteit/snelheid van Ziggo niet goed vind, waarom neem je dan een abonnement.
Omdat er geen alternatief is. ADSL is nog trager, glas komt pas eind 2011 (dus pas eind 2012 bruikbaar).
Citaat:
KPN wil vast wel een synchrone 50Gbit glasverbinding aan je leveren. Kost wat, maar gezien je geklaag zit je er enorm om verlegen, en dan ben je niet meer afhankelijk van de "3e wereld" verbinding van Ziggo
Wat voor voordeel heeft een synchrone verbinding volgens jou ? Ik snap ff niet wat je hier mee bedoelt in deze context. (v.z.i.w. is DOCSIS al synchroon).

Een glasverbinding speciaal laten aanleggen is niet te doen voor een particulier, al had ik het geld er voor. Alleen al aan vergunningen om de kabel in te graven ben je al jaren verder.
Citaat:
- Jij verwacht zakelijke performance van een particulier abonnement.
Nee, dat verwacht ik niet. Het verschil tussen zakelijk en particulier zit NIET in de snelheid maar in dingen als een SLA.
Citaat:
- Jij vergelijkt een 50/5 lijn met "3e wereld" omstandigheden.
Hoe wilde je 't anders noemen ?
Citaat:
- Wel klagen maar geen centen eraan uit willen geven.
Ik wil best centen er aan uitgeven. Als Ziggo een Alles-in-1-ultra abbo aanbied die gewoon max. snelheid bied dat het modem aankan dan wil ik daar heus wel voor betalen.
Citaat:
- Het verhogen van de upload zal wel degelijk een vergroting van het
dataverkeer gaan veroozaken. [feit]
Reken dan gewoon af per GB, ben ik ook best bereid te doen (zolang ze geen woekerprijzen rekenen maar gewoon marktconform met een beetje winst heb ik er geen probleem mee).
Citaat:
Je weet wat de verbinding doet, je weet dat er alternatieven zijn, en je weet dat het overpompen van dergelijke hoeveelheden data op de huidige lijn een bepaalde tijd in beslag neemt. Vind je dat voldoende om te klagen, dan moet je er wat aan doen, maar nee, dat kost teveel...
Da's het probleem, er zijn geen alternatieven. Niet voor een particulier.

Ziggo heeft een monopolie op snelle internet verbindingen en dat weten ze, de enige reden dat ze nu verhogingen doorvoeren is dat een paar plaatsen langzaam verglaast worden, als dat niet was gebeurt zat je over 50 jaar nog met 20/3. En die 20/3 heb je ook alleen vanwege de concurrentie met ADSL, als dat er niet was geweest had jij nu hier lopen verkondigen dat 1/0.2 heel redelijk is voor 50 euro in de maand.
Citaat:
Als je met max €12.000 aan een nieuwe auto wilt uitgeven, moet je ook niet verwachten dat je met een nieuwe Mercedes E220 of een BMW 5 serie thuis komt.
Nee, maar als je €500,000,- voor een BMW 5 hebt uitgeven, en hij blijkt vervolgens begrenst te zijn op 120 km/h (hij kan wel sneller, maar dat leveren we niet want de snelwegen in .nl zijn er niet klaar voor) dan voel je je ook genaaid.

De prijs IS gewoon extreem hoog en je krijgt er gewoon erg weinig voor. (ter illustratie: ik betaalde in '99 omgerekend ong. 12 euro/maand voor 100/100mbit, helaas niet meer mogelijk na verhuizing)
Oud 22 oktober 2009, 19:11
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
en zo is 't we zijn dadelijk strondverwend met die 120Mbit/s. Kan dadelijk iedereen "snel downloaden". Waarmee?!?! Limewire
Ff afgezien van het feit dat ik met bittorrent makkelijk de lijn dicht trek. Denk je dat er ook maar 1 iemand is die investeert in diensten die >120Mbit nodig hebben als niemand het thuis heeft ?

Denk je dat Youtube een succes was geworden als iedereen nog met ISDN zat te kloten ? Kip/ei situatie, er zijn geen diensten waarvoor snel internet nodig is, omdat dat soort diensten niet winstgevend kunnen zijn vanwege het onbreken van klanten die er gebruik van kunnen maken.
Oud 22 oktober 2009, 19:15
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Dat goed genoeg nooit goed genoeg is zegt meer over jou dan over de groep mensen die jij aanspreekt dat ze te snel tevreden zijn. Als ik jou woorden mag geloven zul jij nooit tevreden zijn, want immers, goed genoeg zal nooit goed genoeg zijn, je benadrukt het zelfs door het in vetgedrukt te zetten.
Met 'goed genoeg' is niet goed genoeg bedoel ik: niet tevreden zijn met een 6je als je ook een 9 kan halen. Ik neem aan dat je dat ook snapt.
Oud 22 oktober 2009, 19:18
Senior Member

Standaard

Citaat:
Wat voor voordeel heeft een synchrone verbinding volgens jou ? Ik snap ff niet wat je hier mee bedoelt in deze context. (v.z.i.w. is DOCSIS al synchroon).
Je hebt een 50/5 verbinding bij Ziggo, is dat synchroon? Lijkt me niet, je hebt een A-synchrone verbinding op dit moment. Er zijn wel mogelijkheden om bv een synchrone 50/50 verbinding te krijgen, maar daar zul je wel voor in de buidel moeten tasten. KPN legt het echter graag voor je aan, en nee dat duurt echt geen jaren, maar kan wel een paar maand duren.

Citaat:
Ik wil best centen er aan uitgeven. Als Ziggo een Alles-in-1-ultra abbo aanbied die gewoon max. snelheid bied dat het modem aankan dan wil ik daar heus wel voor betalen.
De snelheid gaat op niet al te lange termijn al weer omhoog zonder dat je er meer voor hoeft te betalen. Of had je die informatie gemist die ongeveer 100x op het forum vermeld staat?

Citaat:
Reken dan gewoon af per GB, ben ik ook best bereid te doen (zolang ze geen woekerprijzen rekenen maar gewoon marktconform met een beetje winst heb ik er geen probleem mee).
Je vind nu al dat ze woekerprijzen hanteren (zie je uitspraak hieronder), dus zullen ze het ook hiermee nooit naar jou zin kunnen maken. Jij wilt gewoon voor nop eerste rang zitten. Dat kan gewoon niet.

Citaat:
Da's het probleem, er zijn geen alternatieven. Niet voor een particulier.
Die zijn er wel, maar daar zit wel een kostenplaatje aan. En aangezien je Ziggo nu al woekerprijzen vind hanteren, zul je dat al helemaal niet in orde vinden, want de prijzen daarvan zullen een veelvoud zijn van wat je nu betaald.

Je kan altijd nog met de auto op en neer gaan rijden om de data te verplaatsen, ook een alternatief.

Citaat:
Ziggo heeft een monopolie op snelle internet verbindingen en dat weten ze, de enige reden dat ze nu verhogingen doorvoeren is dat een paar plaatsen langzaam verglaast worden, als dat niet was gebeurt zat je over 50 jaar nog met 20/3. En die 20/3 heb je ook alleen vanwege de concurrentie met ADSL, als dat er niet was geweest had jij nu hier lopen verkondigen dat 1/0.2 heel redelijk is voor 50 euro in de maand.
Je loopt er onzin en niet kloppende feiten bij te halen. Natuurlijk had Ziggo de verglazing wel doorgezet. En over termijnen van 50 jaar spreken is nog veel grotere onzin, zolang bestaat het internet in zijn geheel nog niet eens.

Welke concurrentie met ADSL (op dit moment), die blijven hangen op 20Mbit, dus als het daarom zou zijn geweest, had Ziggo bij 25Mbit al wel kunnen stoppen. Dat doen ze echter niet, op niet al te lange termijn worden er al verhogingen doorgevoerd naar 120Mbit, ongeveer het 6 voudige van huidig ADSL.

Citaat:
Nee, maar als je €500,000,- voor een BMW 5 hebt uitgeven, en hij blijkt vervolgens begrenst te zijn op 120 km/h (hij kan wel sneller, maar dat leveren we niet want de snelwegen in .nl zijn er niet klaar voor) dan voel je je ook genaaid.
Tja alle duitse wagens, ongeacht prijs, zijn begrenst op 250km/h, er zijn genoeg die wel sneller kunnen qua specificaties, alleen die begrenzing he....
Ken je feiten voordat je ze als argument inzet

Oh en in Japan worden alle auto's begrensd op 180km/h, ongeacht hoe snel ze kunnen.

Citaat:
De prijs IS gewoon extreem hoog en je krijgt er gewoon erg weinig voor. (ter illustratie: ik betaalde in '99 omgerekend ong. 12 euro/maand voor 100/100mbit, helaas niet meer mogelijk na verhuizing)
Tuurlijk

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten