Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 oktober 2009, 15:50
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Hebben jullie nog een positie voor een ervaren IT-er . Dat de gemiddelde harde schijf dit niet trekt is duidelijk. Alleen telt het gemiddelde huishouden wel meer dan een computer (dus wel meer dan een harde schijf).
Uhh... het gemiddelde huishouden kent echt maar één computer hoor. Hoogstens nog één laptop erbij.
Dat mijn eigen huishouden nou een stuk of 10 pc's telt en dat 3/4 van mijn vriendenkring nou ook minimaal 5 pc's heeft staan (één zelfs een compleet serverpark in z'n garage) wil niet zeggen dat dat gemiddeld is he
Oud 15 oktober 2009, 16:02
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo Webteam Peter Bekijk bericht
voor het testteam bedoel je?

ik kan wel kijken of er misschien inderdaad een paar man van hier daarbij betrokken kunnen worden.
Het was eigenlijk als geintje bedoeld om bij jullie te gaan werken met die secundaire arbeidsvoorwaarden.

Maar als er getest moet worden, dan wil ik daar ook graag aan meewerken.
Oud 15 oktober 2009, 17:05
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Uhh... het gemiddelde huishouden kent echt maar één computer hoor. Hoogstens nog één laptop erbij.
Dat mijn eigen huishouden nou een stuk of 10 pc's telt en dat 3/4 van mijn vriendenkring nou ook minimaal 5 pc's heeft staan (één zelfs een compleet serverpark in z'n garage) wil niet zeggen dat dat gemiddeld is he
Het lijkt me dan ook duidelijk dat de extra hoge snelheden voorlopig niet gericht zullen zijn op het gemiddelde huishouden. Maar dat betekent nog niet dat er geen nuttige toepassingen zijn voor een echt snelle verbinding.
Oud 15 oktober 2009, 17:26
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Standaard

Citaat:
Ik ken toch een hele hoop mensen waar een pc voor het werk is en een pc voor de kinderen. Die hebben voor school namelijk ook steeds vaker de pc nodig. Daarnaast kun je ook de Playstation, Xbox en andere van dat soort zaken erbij rekenen.

Maar ik wil mezelf (en mijn ESX servers, mijn NAS en iSCSI oplossing) ook niet echt als een normale situatie beschouwen. Wel leuk speelgoed trouwens.
Oud 15 oktober 2009, 17:52
pletter's schermafbeelding
pletter pletter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1O extra Ubee
DTV: geen
Standaard meer speed

lopen hier 4 pc kan wel wat meer upload gebruiken

maar ja dat kost ziggo geld

groetjes peter

geen fiber hier jammer 100/100 lijkt mij echt leuk
Oud 15 oktober 2009, 18:32
Timbo25's schermafbeelding
Timbo25 Timbo25 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Klopt, KPN is bezig glas te leggen naar al hun wijkcentrales, wat inhoudt dat straks elke adsl aanbieder via glas internet biedt. XS4all begint volgend jaar met vdsl2, dat begint bij 50 down en 13 up (is wel wat meer dan die 5 up die ziggo nu biedt).
Dat is wel gelijk de max van VDSL2
Oud 15 oktober 2009, 20:18
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelo Bekijk bericht
Ik ken toch een hele hoop mensen waar een pc voor het werk is en een pc voor de kinderen. Die hebben voor school namelijk ook steeds vaker de pc nodig. Daarnaast kun je ook de Playstation, Xbox en andere van dat soort zaken erbij rekenen.

Maar ik wil mezelf (en mijn ESX servers, mijn NAS en iSCSI oplossing) ook niet echt als een normale situatie beschouwen. Wel leuk speelgoed trouwens.
Volgens cijfers van het CBS heeft 62% van de huishoudens slechts één pc. Of daar gamestations bij gerekend worden weet ik niet. Maar het boeit verder ook niet
Wij hebben hier drie laptops, twee silicon graphics, één gewone pc draaien en daarnaast nog wat oude troep staan waar af en toe nog onderdelen uit gesloopt kunnen worden. Ben getrouwd met een systeembeheerder/programmeur, dan krijg je dat soort onzin

@Timbo: mja dat kan, dat weet ik niet. Eerlijk gezegd vind ik die snelheden ook helemaal niet zo interessant. We hebben nu 8 Mbit en ik vind het wel prima, gaat snel genoeg
Oud 15 oktober 2009, 21:03
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo Webteam Peter Bekijk bericht
we hebben binnen Ziggo een aantal medewerkers die meedoen aan de tests van deze enorm sneller verbindingen.

Wat echter vaak de conclusie is, is dat de gemiddelde harde schijf de data zo snel niet kan wegschrijven
Zal best, maar een stapeltje schijven in RAID wel, en SSD's zijn ook nogal in opkomst. Liever zou ik echter zien dat er wat gebeurt aan de absurd lage upload snelheid.
Oud 16 oktober 2009, 07:08
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaargh Bekijk bericht
Zal best, maar een stapeltje schijven in RAID wel, en SSD's zijn ook nogal in opkomst. Liever zou ik echter zien dat er wat gebeurt aan de absurd lage upload snelheid.
Dat de upload lager is, dat is voor iedereen duidelijk. Het is echter weer zwaar overdreven om de upload snelheid absurd laag te noemen. En als je een vergelijking uitvoert tussen de verschillende providers, dan is de upload van Ziggo tov ADSL juist ontzettend hoog.

Oud 16 oktober 2009, 08:11
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Dat de upload lager is, dat is voor iedereen duidelijk. Het is echter weer zwaar overdreven om de upload snelheid absurd laag te noemen. En als je een vergelijking uitvoert tussen de verschillende providers, dan is de upload van Ziggo tov ADSL juist ontzettend hoog.
Het maakt de verbinding haast onbruikbaar, voorbeeld: ik moet wat data tussen 2 locaties in sync brengen (ong. 1.5TB), zelfs met 120/10 duurt dat minstens 2 weken, m.a.w. niet te doen en zal ik 't alsnog moeten sneakernetten. Als de verbinding gewoon symmetrisch was geweest dan was 't in iets meer dan een dag klaar geweest en heel goed te doen.

Totaal absurd dat je in 2009 nog met schijven moet gaan slepen, niet omdat de techniek het niet aankan maar omdat een of andere stropdas besloten heeft de boel af te knijpen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten