Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
  #1  
Oud 13 oktober 2009, 11:25
Rudy 1's schermafbeelding
Rudy 1 Rudy 1 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Locatie: Zandvoort/Casema
Ziggo Internet: Digitaal/Motorola
Berichten: 1
Standaard Klacht

Ik heb een Colorado 230 van KPN met nummerherkenning en fax e.d. Ik moet nu van Ziggo maar ff bekijken hoe ik dit zelf kan oplossen... Heeft iemand een oplossing voor mij?
  #2  
Oud 13 oktober 2009, 11:33
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Met telefoons van KPN zelf kan je de nummerherkenning bij elke andere provider domweg vergeten. KPN gebruikt (als enige) DTMF en hebben hun toestellen daarvoor geschikt gemaakt. Die ondersteunen geen FSK, wat elke andere provider in Nederland gebruikt voor nummerweergave.
Drie mogelijke oplossingen:
1. leren leven zonder nummerweergave (de goedkoopste)
2. losse nummermelder kopen
3. nieuwe telefoon aanschaffen
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 13 oktober 2009, 11:57
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Locatie: Ziggo / @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Berichten: 3.388
Standaard

Het is en blijft vreemd dat KPN DTMF als enige blijft hanteren... Al zoveel klachten hier voorbij zien komen dat het dan de schuld van Ziggo zou zijn.

Enige die raar bezig is, is KPN. Kan je weer een nieuwe telefoon kopen...
  #4  
Oud 13 oktober 2009, 12:58
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Locatie: Enschede / @Home
Berichten: 831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Het is en blijft vreemd dat KPN DTMF als enige blijft hanteren... Al zoveel klachten hier voorbij zien komen dat het dan de schuld van Ziggo zou zijn.

Enige die raar bezig is, is KPN. Kan je weer een nieuwe telefoon kopen...
Waarom, KPN gebruikte altijd al DTMF, al van voordat er andere telefoonaanbieders waren. Dat daarna andere providers zijn gekomen die iets anders willen gebruiken is toch niet het probleem van KPN?

Dat toestellen van KPN alleen geschikt zijn voor KPN is ook niet zo vreemd, decoders van Ziggo zijn ook niet geschikt voor UPC.
  #5  
Oud 14 oktober 2009, 11:16
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Daarbij ga je even voorbij aan het feit dat DTMF verouderd is. Waarom stug vasthouden aan een verouderde techniek?
__________________
Please Google your question before asking.
  #6  
Oud 14 oktober 2009, 11:31
digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
digitalekabeltelevisie digitalekabeltelevisie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 oktober 2006
Locatie: Enschede / @Home
Berichten: 831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Daarbij ga je even voorbij aan het feit dat DTMF verouderd is. Waarom stug vasthouden aan een verouderde techniek?
Omdat het werkt en je (als KPN) je klanten (en jezelf) niet op onnodige kosten wilt jagen?

Ik heb geen idee wat de voordelen zijn van FSK ten opzichte van DTMF. Waarom is deze verouderd? Alleen het feit dat iets al langer bestaat maakt het niet verouderd. Het wiel is een oude uitvinding, maar nog niet echt verouderd.

Op een andere techniek over gaan alleen omdat die nieuwer is lijkt me geen goed plan.

Maar KPN ondersteund ook nog steeds pulskiezen, dat zal bij Ziggo ook wel niet werken....

Kan me inderdaad wel voorstellen dat nieuwe providers die een infrastructuur moeten bouwen kiezen voor een nieuwe techniek. En dan komen inderdaad klanten die willen switchen in de problemen.
  #7  
Oud 14 oktober 2009, 11:57
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digitalekabeltelevisie
Maar KPN ondersteund ook nog steeds pulskiezen, dat zal bij Ziggo ook wel niet werken....
Nee natuurlijk werkt pulskiezen niet... Bij geen enkele VOiP-aanbieder werkt dat. En waarom zouden ze ook, niemand gebruikt nog pulse en er zijn al heel lang geen telefoons meer te krijgen die het ondersteunen.

DTMF maakt deel uit van FSK; het is slechts een fractie van het volledige protocol.
__________________
Please Google your question before asking.
  #8  
Oud 14 oktober 2009, 12:29
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

was het ook niet zo dat dtmf eigenlijk een amerikaanse standaard is. En fsk europese standaard is.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #9  
Oud 15 oktober 2009, 13:07
Ziggo Support Peter's schermafbeelding
Ziggo Support Peter Ziggo Support Peter is offline
Ziggo Medewerker
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Groningen/@home
Berichten: 29
Standaard

FSK is inderdaad de Europese standaard. Of DTMF de Amerikaanse is durf ik niet te zeggen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl