Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 oktober 2009, 09:26   #1
zwijn
Junior Member
 
zwijn's schermafbeelding
Standaard geen uitgaande mail via @home account

Ook ik kan sinds een week geen email meer versturen.
Situatie:

Een week geleden op maandagavond kwam er een monteur van ziggo langs om een nieuw modem te installeren, activatie kon om de een of andere manier niet die avond maar zou de dinsdagmorgen geschieden.
Dinsdagavond kwam ik terug van mijn werk en ik checkte meteen of internet het weer deed, wat ook zo was.
Ook email kwam gewoon binnen, dus ik dacht, alles doet het weer.
Totdat ik dus een email wilde verzenden, en het bericht in mijn outbox bleef zitten met de foutmelding dat ik geen verbinding kon maken met de smtp.ziggo.nl server.
Diverse dingen geprobeerd, nieuw profiel aangrmaakt in outlook, nieuw account aangemaakt. Geprobeerd met zowel mail, mail.home.nl als smtp.ziggo.nl als uitgaande server om mail verzonden te krijgen.
Niks werkte, behalve via webmail.
Diverse malen met ziggo gebeld, instellingen nagelopen etc, etc, virusscanner ervanaf gegooid, firewall uit, mozilla thunderbird geinstalleerd om te kijken of het aan outlook lag. Nog steeds werkt het niet.
Ziggo vertelde dat ik maar contact met microsoft moest opnemen, want volgens hen was alles in orde.
Contact met microsoft gehad, en die beaamden dat het een ziggo-probleem moest zijn.
Ten einde raad heb ik gisteren maar mijn pc geformateerd en heb nu alleen maar een kale windowsversie erop staan, met de instellingen in outlook express.
Conclusie: nog steeds werkt mijn uitgaande poort niet.
Ziggo snapt ook niet hoe dit kan, maar weigert verantwoordelijkheid te nemen.
Modem heeft er niks mee te maken zeggen ze, terwijl dit nieuw modem het probleem net veroorzaakt heeft. is wel heel toevallig dat vanaf dit nieuw modem ik geen enkele email meer kon versturen.
Wie heeft de oplossing want ik ben er ondertusseen moedeloos van geworden.....
zwijn is offline  
Oud 13 oktober 2009, 10:27   #2
edfra
Junior Member
 
edfra's schermafbeelding
Standaard

Wat voor foutmelding krijg je exact? 0x800ccc..
edfra is offline  
Oud 13 oktober 2009, 10:57   #3
zwijn
Junior Member
 
zwijn's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edfra Bekijk bericht
Wat voor foutmelding krijg je exact? 0x800ccc..
ik dacht deze: 0x800ccc0E, maar zit nu niet achter mijn pc. Ik zal de gehele foutmelding zsm hiernaartoe kopieren.

Ook in de CMD-box via telnet smtp.ziggo.nl 25 krijg ik geen verbinding

edit: dit is de volledige foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E


Het lijkt er in mijn ogen op dat het ipadres voor poort 25 beblockt is, al verteld ziggo dat dit niet zo is

Laatst gewijzigd door zwijn; 13 oktober 2009 om 13:06
zwijn is offline  
Oud 13 oktober 2009, 17:26   #4
edfra
Junior Member
 
edfra's schermafbeelding
Standaard

Wat ik een keer heb gehad dat ik op de verbinding zat van de buren. Daardoor kunt je ook niet uit mailen.

( instellingen outlook: bij gebruikersnaam dient ook het gehele emailaccount ingevoerd te worden)
edfra is offline  
Oud 13 oktober 2009, 17:59   #5
BertK
Senior Member
 
BertK's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwijn Bekijk bericht
ik dacht deze: 0x800ccc0E, maar zit nu niet achter mijn pc. Ik zal de gehele foutmelding zsm hiernaartoe kopieren.

Ook in de CMD-box via telnet smtp.ziggo.nl 25 krijg ik geen verbinding

edit: dit is de volledige foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.home.nl', Server: 'smtp.ziggo.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E


Het lijkt er in mijn ogen op dat het ipadres voor poort 25 beblockt is, al verteld ziggo dat dit niet zo is
Je hebt toch een Home mailadres...of zie ik dit fout??

Ingaande en uitgaande mailserver is dan mail.home.nl
BertK is offline  
Oud 13 oktober 2009, 18:26   #6
zwijn
Junior Member
 
zwijn's schermafbeelding
Standaard

De helpdesk zegt van niet, maar ook dit had ik allemaal geprobeerd
zwijn is offline  
Oud 13 oktober 2009, 18:36   #7
BertK
Senior Member
 
BertK's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwijn Bekijk bericht
De helpdesk zegt van niet, maar ook dit had ik allemaal geprobeerd
Ik durf te wedden dat mail.home.nl juist is als je een home mailadres hebt.

Maar ff iets anders... Hoe maak je verbinding met Ziggo ... Draadloos?
Ben je wel op jouw router dan ingelogd of bij de buren via een onbeveiligde verbinding? Als je niet in het Netwerk van Ziggo zit dan kun je ook geen mail
via de smtp server verzenden.

Wordt de poort 25 niet misschien door een Firewall (internet security)
of Virusscanner of ander programma geblokt???

Staat er misschien nog een oude mail in het postvak uit wat de zaak
blokkeert?
BertK is offline  
Oud 13 oktober 2009, 18:41   #8
zwijn
Junior Member
 
zwijn's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertK Bekijk bericht
Ik durf te wedden dat mail.home.nl juist is als je een home mailadres hebt.

Maar ff iets anders... Hoe maak je verbinding met Ziggo ... Draadloos?
Ben je wel op jouw router dan ingelogd of bij de buren via een onbeveiligde verbinding? Als je niet in het Netwerk van Ziggo zit dan kun je ook geen mail
via de smtp server verzenden.

Wordt de poort 25 niet misschien door een Firewall (internet security)
of Virusscanner of ander programma geblokt???

Staat er misschien nog een oude mail in het postvak uit wat de zaak
blokkeert?
ik heb mijn pc gewoon bedraad aangesloten op mijn modem en de router ertussenuit gehaald.
Mail.home.nl heb ik geprobeerd maar zelfde resultaat.
De pc heb ik gisteren helemaal geformateerd. Er staat nu alleen de windows versie op en niks anders (windows xp home edition)!!!
Email probeer ik via outlook express binnen te halen.....
Als acountnaam heb ik zoals het moet het gehele emailadres ingevuld (anders kan ik ook geen email ontvangen).
zwijn is offline  
Oud 13 oktober 2009, 19:40   #10
zwijn
Junior Member
 
zwijn's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertK Bekijk bericht
Lukt het dan via webmail??

yep dat lukt wel gewoon, maar niet via een client (outlook,outlook express, thunderbird).
De instellingen zijn juist, maar helpdesk blijft zeggen dat als de webmail werkt de kous voor hun af is.
zwijn is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl