Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 oktober 2009, 22:23
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard tijdens ftp geen 2 opnames mogelijk

Vanavond was ik een opname van mijn ene humax naar mijn ander humax aan het ftp-en.
Tijdens deze ftp-aktie was ik op de ontvangende humax een opname aan het terugkijken en begonnen er 2 opnames
Dit terugkijken en het starten van 2 opnames gebeurd wel vaker en gaat gewoon goed.
Nadat ik klaar was met kijken wilde ik 1 van de lopende opnames al terug gaan kijken en ik kwam er toen achter dat deze in de lijst stond met een bliksemschichtje en de tekst 'opname mislukt door onbekende oorzaak'.
De andere opname was wel goed gestart en liep nog.
Ik dacht toen 'dan neem ik de rest alsnog even op', maar de humax reageerde niet op de opnameknop. Ik ben daarom maar live mee gaan kijken. (heerlijk al die reclames meekijken ).

Na dit programma wilde ik naar Ned1 HD zappen en dat weigerde de humax ook. Hij sprong wel naar 1, maar Ned1 HD was zwart en Ned2 HD ook en zo meer zenders.
Omdat de ftp nog steeds liep wilde ik de humax natuurlijk niet uitzetten, dus heb ik gewacht tot de ftp aktie klaar was.

In standby zetten en weer opstarten gaf geen beeld terug op Ned1 HD. Pas na echt de spanning eraf (knopje achterop) en erop kwam het beeld weer terug.

Ongetwijfeldd heeft dit allemaal te maken met het druk zijn door de humax met het ftp-bestand, maar wat mij wel verbaasde was het feit dat die 2 opnames niet gingen.
Het lijkt erop dat bij het naar de humax ftp-en er 1 opnamemogelijkheid wordt gereserveerd.

Gewoon mijn 2 centen .
Oud 16 oktober 2009, 23:01
GGHM's schermafbeelding
GGHM GGHM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een plus
DTV: humax 5050
Standaard

Als mijn humax aan het opnemen of afspelen is kan ik de ftp functie helemaal niet gebruiken.
Lijkt me dus geen apart verschijnsel.

Groeten,
G.
Oud 17 oktober 2009, 00:14
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GGHM Bekijk bericht
Als mijn humax aan het opnemen of afspelen is kan ik de ftp functie helemaal niet gebruiken.
Lijkt me dus geen apart verschijnsel.
Dit vind ik juist weer een apart verschijnsel, want met allebei mijn humaxen kan ik tijdens het opnemen en afspelen gewoon ftp-en.

(uiteraard staat de humax dan bij het opnemen niet in standby-mode)

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 17 oktober 2009 om 10:09
Oud 26 oktober 2009, 16:14
Hillpet's schermafbeelding
Hillpet Hillpet is offline
Member

DTV: Humax 5050c, PCH-C-200, Siemens Gigaset 750c
Talking FTP

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Dit vind ik juist weer een apart verschijnsel, want met allebei mijn humaxen kan ik tijdens het opnemen en afspelen gewoon ftp-en.

(uiteraard staat de humax dan bij het opnemen niet in standby-mode)
Nu we het toch over FTP hebben, zijn er meer mensen die een statisch IP ingesteld hebben en regelmatig meemaken dat de Humax weer spontaan naar een dynamisch IP adres terugkeert ?
Of de FTP link spontaan uitzet ?
Leuk als je niet in de buurt bent en dus het nieuwe IP adres niet kunt achterhalen.

-Peter-
Oud 26 oktober 2009, 16:40
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hillpet Bekijk bericht
Of de FTP link spontaan uitzet ?
Als je hiemee bedoeld dat ftp-server op uitgeschakeld is komen te staan.
Ja, dit heb ik toevallig gisteren weer gezien.
Zeer vreemd en ongewenst gedrag van de humax

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten