Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 oktober 2009, 10:45
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Standaard

Misschien maak je daar wel een punt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Je moet 't geluk hebben zon interne agent aan de lijn te krijgen ipv een extern callcenter.
Oud 20 oktober 2009, 10:47
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Lekker denigrerend weer dat alleen maar ouderen in de zaal. Zag overigens ook wel jongeren, maar die waren minder in beeld, bij het binnenkomen zag je ze iig wel.
Ook het tijdstip van de bijeenkomst, overdag door de week, is natuurlijk voor werkenden onmogelijk.

Wel kwamen helaas veel klachten mij erg bekend voor. Puinhoop met facturatie, helpdeskers die volslagen onzin uitkramen, monteurs die het ook niet meer weten, heb het allemaal ook gehad.
Heb nu zelf gelukkig bijna geen issues meer, maar bagetaliseren als wat overdreven weer van al die oude mensen die het niet meer snappen vind ik echt getuigen van verregaande minachting van de klant en volstrekte overschatting van het eigen dienstenniveau.
Ik quote jou even maar er waren ook anderen die een opmerking maakten over de ouderen en de kennis die die hebben van de materie.
Het vervelende is dat je als helpdesk medewerker niets mag vragen over de leeftijd, dat staat ook wat raar.
Ik heb ook geen idee of dit in de klant info staat die de helpdesk medewerker heeft.
Maar feit is wel dat een hoop ouderen en A technische mensen bepaalde dingen niet snappen.
Decoder resetten door de stekker uit het apparaat te trekken,je zou denk ik niet het eten willen betalen van de mensen die vervolgens de kabel er uit trekken.
Misschien is het een optie om in het keuze menu iets aan te passen als is dit de eerste keer dat u digitale tv gebruikt,kies dan 1, en daar een wat meer ervaren persoon neer te zetten die wat meer in ( niet denigrerend bedoeld) Jip en Janneke taal dingen uitlegt.
In het bejaardenhuis waar mijn zoon werkt,sluiten wij digitale tv aan,alle oudjes hebben een logitech harmony 515 waar ze hun tv mee bedienen en we programmeren het zo dat ze als ze op de zender omhoog knop drukken denken dat ze een ander kanaal kiezen op de tv,maar in werkelijkheid dat doen op de decoder.
Aangezien de samenleving vergrijst zal Ziggo daar zeker wat mee moeten doen,ten eerste is het een grote doelgroep/klanten bron,maar een wat kwetsbare.
Al geef je maar 1 medewerker van een bejaardentehuis een korte cursus.
Bij mijn zoon is het gewoon fijn dat wat de oudjes ook neerzetten aan tv's ze in elk geval dezelfde vertrouwde afstandsbediening houden.
Mijn eerste Sony tv remote had ook 2 kanten,een met de ingewikkelde functies en een met de makkelijke functies.
Met het er afhalen van een klep kon je aan de "moeilijke" kant komen.
In het bejaardentehuis waar mijn zoon werkt,hebben ze digitale tv via lijbrandt,en als een van de oudjes belt wordt er niet gedreigd met kosten,maar worden de gegevens opgenomen en wordt mijn zoon langs gestuurd.
Komt die er niet uit,dan belt hij iemand van lijbrandt.
Op de een of andere manier zal Ziggo toch iets met deze doelgroep moeten gaan doen anders krijg je echt van die taferelen uit het spotje, hou uw muis in de rechterbovenhoek van het scherm.
Oud 20 oktober 2009, 11:21
Netbios's schermafbeelding
Netbios Netbios is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Ik quote jou even maar er waren ook anderen die een opmerking maakten over de ouderen en de kennis die die hebben van de materie.
Het vervelende is dat je als helpdesk medewerker niets mag vragen over de leeftijd, dat staat ook wat raar.
Ik heb ook geen idee of dit in de klant info staat die de helpdesk medewerker heeft.
Maar feit is wel dat een hoop ouderen en A technische mensen bepaalde dingen niet snappen.
Decoder resetten door de stekker uit het apparaat te trekken,je zou denk ik niet het eten willen betalen van de mensen die vervolgens de kabel er uit trekken.
Misschien is het een optie om in het keuze menu iets aan te passen als is dit de eerste keer dat u digitale tv gebruikt,kies dan 1, en daar een wat meer ervaren persoon neer te zetten die wat meer in ( niet denigrerend bedoeld) Jip en Janneke taal dingen uitlegt.
In het bejaardenhuis waar mijn zoon werkt,sluiten wij digitale tv aan,alle oudjes hebben een logitech harmony 515 waar ze hun tv mee bedienen en we programmeren het zo dat ze als ze op de zender omhoog knop drukken denken dat ze een ander kanaal kiezen op de tv,maar in werkelijkheid dat doen op de decoder.
Aangezien de samenleving vergrijst zal Ziggo daar zeker wat mee moeten doen,ten eerste is het een grote doelgroep/klanten bron,maar een wat kwetsbare.
Bij mijn zoon is het gewoon fijn dat wat de oudjes ook neerzetten aan tv's ze in elk geval dezelfde vertrouwde afstandsbediening houden.
Mijn eerste Sony tv remote had ook 2 kanten,een met de ingewikkelde functies en een met de makkelijke functies.
In het bejaardentehuis waar mijn zoon werkt,hebben ze digitale tv via lijbrandt,en als een van de oudjes belt wordt er niet gedreigd met kosten,maar worden de gegevens opgenomen en wordt mijn zoon langs gestuurd.
Op de een of andere manier zal Ziggo toch iets met deze doelgroep moeten gaan doen anders krijg je echt van die taferelen uit het spotje, hou uw muis in de rechterbovenhoek van het scherm.
Sorry, maar je dient als helpdeskmedewerker bij Ziggo een volledige naw check te doen, inclusief geboorte datum. Aan de hand daarvan zou je je dus kunnen aanpassen aan het 'niveau' van de klant.
Oud 20 oktober 2009, 11:28
ijskonijn57's schermafbeelding
ijskonijn57 ijskonijn57 is offline
Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: Humax IR-Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Het is op zich een leuk idee om mensen stap voor stap in jip en janneke taal dingen uit te gaan leggen. Om dit via de telefoon te doen is ERG duur, en de markt concurreert nu eenmaal op prijs.

Daarvoor is dus de handleiding, en die is een stuk simpeler dan veel mensen denken. Helaas is het zo dat mensen bij problemen over het algemeen dit stappenplan volgen:
1) willekeurig wat proberen
2) vragen aan de buurman
3) zoeken op internet (indien werkend)
4) helpdesk bellen
5) boekje uitpakken en niet verder dan de inleiding komen
Oud 20 oktober 2009, 11:30
om1's schermafbeelding
om1 om1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max, Cisco EPC3928AD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
Sorry, maar je dient als helpdeskmedewerker bij Ziggo een volledige naw check te doen, inclusief geboorte datum. Aan de hand daarvan zou je je dus kunnen aanpassen aan het 'niveau' van de klant.
Er zijn natuurlijk veel oudere mensen die last hebben met technische zaken, maar om nou direct leeftijd aan technisch inzicht te koppelen is dom. Er zijn net zo goed jongere mensen die er geen bal van snappen. Een goede helpdeskmedewerker staat boven de materie en past zijn niveau aan aan de hand van het verhaal dat de klant doet en niet op vooroordelen zoals leeftijd, geslacht of iets dergelijks.

Het probleem ligt meer aan het niveau van de helpdeskmedewerkers. Blijkbaar gebruikt Ziggo externe call centers en die functioneren blijkbaar dus niet goed. Dat gecombineerd met falende interne communicatie en slechte registratie van problemen leidt tot ellende.
Oud 20 oktober 2009, 11:37
Netbios's schermafbeelding
Netbios Netbios is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk veel oudere mensen die last hebben met technische zaken, maar om nou direct leeftijd aan technisch inzicht te koppelen is dom. Er zijn net zo goed jongere mensen die er geen bal van snappen. Een goede helpdeskmedewerker staat boven de materie en past zijn niveau aan aan de hand van het verhaal dat de klant doet en niet op vooroordelen zoals leeftijd, geslacht of iets dergelijks.

Het probleem ligt meer aan het niveau van de helpdeskmedewerkers. Blijkbaar gebruikt Ziggo externe call centers en die functioneren blijkbaar dus niet goed. Dat gecombineerd met falende interne communicatie en slechte registratie van problemen leidt tot ellende.
Als je goed hebt gekeken zag je dat ik niveau tussen haakjes heb gezet. ik bedoelde daarmee dat men uiteraard de klant aan dient te horen echter zegt leeftijd soms toch wel iets. denk aan de oudjes onder ons, met alle respect maar dan gaat het wat langzamer in de meeste gevallen.

En goede helpdeskmedewerkers? tja... daar mag ik hier helaas niets over roepen
Oud 20 oktober 2009, 11:44
Inactieve account

Standaard

Enige quotes:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g.bruiker Bekijk bericht
ik quote jou even maar er waren ook anderen die een opmerking maakten over de ouderen en de kennis die die hebben van de materie.<knip>
maar feit is wel dat een hoop ouderen en a technische mensen bepaalde dingen niet snappen.<knip>
Citaat:
deels klopt dat maar ook bij "jongere" klanten speelt dit mee. Bijvoorbeeld bij het high speed internet, begrijpen velen niet dat de bottleneck juist hun eigen apparatuur is.
Deze klanten beginnen dan te bellen met als klacht ik haal mijn snelheid niet.
misschien is het een optie om in het keuze menu iets aan te passen als is dit de eerste keer dat u digitale tv gebruikt,kies dan 1, en daar een wat meer ervaren persoon neer te zetten die wat meer in ( niet denigrerend bedoeld) jip en janneke taal dingen uitlegt.
Citaat:
Hierin speelt de landelijk organisatie voor ouderen, seniorweb al een zeer grote en prominente rol.
aangezien de samenleving vergrijst zal ziggo daar zeker wat mee moeten doen,ten eerste is het een grote doelgroep/klanten bron,maar een wat kwetsbare.
Citaat:
De beelden in de helpdesk gaven aan dat niet iedereen "op leeftijd was, in tegendeel zelf. Mogelijk dat radar ook de beelden wil uitzenden die gemaakt zijn in de opgetuigde helpdesk en niet alleen een samenvatting met voornamelijk Antoinette aan het woord.
Leuk voor het publiek, minder waarheidsgetrouw.
op de een of andere manier zal ziggo toch iets met deze doelgroep moeten gaan doen anders krijg je echt van die taferelen uit het spotje, hou uw muis in de rechterbovenhoek van het scherm...
Citaat:
Zie de site van Seniorweb.

Laatst gewijzigd door kingpin; 20 oktober 2009 om 11:49
Oud 20 oktober 2009, 11:47
Inactieve account

Standaard

Jij zegt het.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Blijkbaar gebruikt Ziggo externe call centers en die functioneren blijkbaar dus niet goed.
Oud 20 oktober 2009, 11:53
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bezigebij Bekijk bericht
Dit is nog al een generaliserende opmerking. Ik begrijp niet waarop dit is gebaseerd. Soms eigen nog niet gepubliceerd onderzoek gedaan waaruit blijkt dat ouderen niet het door Ziggo voorondersteld kennisniveau haalt. Of is dit soms een losse opmerking die voortkomt uit eigen vooroordeel.
Generaliserend of niet maar het meerendeel van de mensen waarbij ik heb moeten helpen om Ziggo aan de gang te krijgen waren toch van wat hogere leeftijd.
Heeft in mijn geval niks met vooroordeel te maken.

Ik wil hierbij ook niet bij voorbaat zeggen dat elke oudere medemens dom is of geen technisch inzicht heeft.
Zoals al eerder vermeld zijn er meer dan genoeg jongeren die er de ballen van snappen als het om technische apparatuur gaat.

De techniek gaat soms zo snel dat het voor mij ook wel even duurt voordat ik door heb hoe iets in zijn werk gaat.
Neemt niet weg dat ik er wel de uitdaging in zie om "onwillige" apparatuur aan de gang te krijgen m.b.v. mede-forumleden of natuurlijk Google.
Oud 20 oktober 2009, 12:07
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ijskonijn57 Bekijk bericht
Het is op zich een leuk idee om mensen stap voor stap in jip en janneke taal dingen uit te gaan leggen. Om dit via de telefoon te doen is ERG duur, en de markt concurreert nu eenmaal op prijs.

Daarvoor is dus de handleiding, en die is een stuk simpeler dan veel mensen denken. Helaas is het zo dat mensen bij problemen over het algemeen dit stappenplan volgen:
1) willekeurig wat proberen
2) vragen aan de buurman
3) zoeken op internet (indien werkend)
4) helpdesk bellen
5) boekje uitpakken en niet verder dan de inleiding komen
Ziggo is niet eens in staat om een foutloze handleiding digitale TV op te leveren met als gevolg dat ze dus weer extra belasting genereren voor de helpdesk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten