Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 oktober 2009, 18:10
hasniman's schermafbeelding
hasniman hasniman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2009
Locatie: etten-leur
Berichten: 6
Unhappy CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16

ik heb alles al geprobeerd maar misschien kunnen jullie mij nog helpen want ik weet het niet meer.
het verhaal is als volgt:

ik heb pas een nieuwe samsung tv gekocht.
type EU40B6000VP.
Ik een ziggo CI+module, de kaart werkt wel op een oude decoder. Als ik de instructies volg volgens wat er op dit forum word aangeraden,en ik doe vervolgens de ci+ module er in met en/of zonder kaart, dan geeft hij de volgende fout aan: CI+CAM -FOUT 11.
Daarna geeft hij volgende fout aan:
CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-16

dus hij geeft niet ongeldig-verlopen-17 aan zoals op het forum word aangegeven...
hij geeft daarna vervolgens continue "vervormd signaal" aan op het beeldscherm..
wie weet er raad mee???want ik weet het niet meer...
alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes

Laatst gewijzigd door hasniman; 15 oktober 2009 om 10:54
  #2  
Oud 12 oktober 2009, 18:14
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official
 
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Ziggo Provider
DTV: ALL
Berichten: 4.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hasniman Bekijk bericht
ik heb alles al geprobeerd maar misschien kunnen jullie mij nog helpen want ik weet het niet meer.
het verhaal is als volgt:

ik heb pas een nieuwe samsung tv gekocht.
type EU40B6000VP.
Ik een ziggo CI+module, de kaart werkt wel op een oude decoder. Als ik de instructies volg volgens wat er op dit forum word aangeraden,en ik doe vervolgens de ci+ module er in met en/of zonder kaart, dan geeft hij de volgende fout aan: CI+CAM -FOUT 11.
Daarna geeft hij volgende fout aan:
CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-16

dus hij geeft niet ongeldig-verlopen-17 aan zoals op het forum word aangegeven...
hij geeft daarna vervolgens continue "vervormd signaal" aan op het beeldscherm..
wie weet er raad mee???want ik weet het niet meer...
alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes
je kunt nog een andere CAM proberen en als dit ook niet werkt kun je beter de samsung helpdesk bellen.
  #3  
Oud 13 oktober 2009, 12:35
Erwin Schuurbiers's schermafbeelding
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Locatie: Bergen op Zoom @home
Ziggo Internet: Z1 totaal, Motorola
DTV: CI+ module Irdeta
Berichten: 4
Standaard

Heren, ik heb precies hetzelfde probleem/foutmelding.

@ziggo-official: ik ben nieuw op deze site, maar jij werkt dus bij helpdesk ziggo??

@Hasiman: zullen we elkaar op de hoogte houden over vorderingen van ons gezamelijk probleem als die zich voordoen?
  #4  
Oud 13 oktober 2009, 14:16
Angelo's schermafbeelding
Angelo Angelo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 4 maart 2008
Locatie: Buchten / @Home
Ziggo Internet: AiE Extra / Arris modem
DTV: Samsung HDTV en Cisco
Berichten: 476
Standaard

Zonder te willen flamen vrees ik dat dit wel eens het eerste slachtoffer zou kunnen zijn van CI+. Ik denk dat we in de toekomst meer van dit soort meldingen zullen krijgen.
  #5  
Oud 13 oktober 2009, 18:03
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.476
Standaard

Probeer de smartcard er eens andersom in de doen. In de handleiding van Ziggo staat dit namelijk verkeerd.

Het chipje op de kaart moet niet aan de kant zitten van de TV.

Het kan ook zijn dat je de Cam module al in de TV hebt gestoken voordat je de Tv juist had ingesteld (zie pagina 8 van de handleiding)

Je moet dan de TV even resetten naar de fabrieksinstellingen.

Heb even een handleding voor je geplaatst die ik ook in de forum had gevonden. Deze even stap voor stap volgen.

http://www.mediafire.com/?iozknyny1xy
  #6  
Oud 13 oktober 2009, 18:09
hasniman's schermafbeelding
hasniman hasniman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2009
Locatie: etten-leur
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hasniman Bekijk bericht
hallo

ik heb inmiddels een nieuwe ci+ module ingeruild in de winkel.de verkoper heeft hem uitgeprobeerd op een sony tv.hierop functioneerde hij goed maar helaas bij mij thuis doet hij het niet.hij geeft weer dezelfde fout.daarna heb ik vandaag de samsung klantservice gebeld en die zegt dat dit probleem nieuw is. om zeker te weten of dit probleem niet door hun toedoen is ontstaan, bellen ze mij binnen 48 uur op wanneer ze een monteur sturen.dus ik wacht hierop en ik hou jullie op de hoogte
groetjes hasniman.
  #7  
Oud 13 oktober 2009, 18:28
hasniman's schermafbeelding
hasniman hasniman is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2009
Locatie: etten-leur
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migroen Bekijk bericht
Probeer de smartcard er eens andersom in de doen. In de handleiding van Ziggo staat dit namelijk verkeerd.

Het chipje op de kaart moet niet aan de kant zitten van de TV.

Het kan ook zijn dat je de Cam module al in de TV hebt gestoken voordat je de Tv juist had ingesteld (zie pagina 8 van de handleiding)

Je moet dan de TV even resetten naar de fabrieksinstellingen.

Heb even een handleding voor je geplaatst die ik ook in de forum had gevonden. Deze even stap voor stap volgen.

http://www.mediafire.com/?iozknyny1xy

hoi migroen,

bedankt voor je reactie maar als ik de kaart er andersom in doe dan geeft hij aan: smartcard defect.
de tv resetten naar fabrieksinstellingen heb ik ook al tig keer geprobeerd.
zo ook heb ik de handleiding van het forum doorgenomen en de stappen een aantal keer ondernomen.

even ter informatie:
als ik de cam-module zonder smartcard er in doe begint de fout al,hij geeft dan namelijk aan: authenticatie start..
en binnen 1 seconde verspringt dan het beeld en staat er ineens op het beeld het volgende: ci+error:toestel certificaat
ongeldig-verlopen-16.

maar bedankt voor je reactie migroen, als je nog andere opties weet, hoor ik het graag.

gretjes hasniman.
  #8  
Oud 14 oktober 2009, 08:29
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.476
Standaard

Je geeft aan dat als je de smartcard erin steek hij de melding geeft dat hij defect is. De eerste kreeg kreeg ik die melding ook. Smartcard eruit gehaald en nogmaals gedaan en toen was die melding weg.

Belangrijks is wel dat je de smartcard erin steekt zoals in aangegeven handleiding ongeacht de meldingen. Dat is de enige juiste mannier.

Zolang de authenticatie niet goed gaat heeft het geen nut de smartcard erin te steken.

Ik zat ook in het begin even goed te rommelen en kreeg het niet aan de praat. Na nogmaals de handleiding te lezen zag ik ineens toch is waar ik overheen had gelezen.

De stappen voor de duidelijkheid zoals het bij mij ging werken.
1. TV naar fabrieksinstellingen
2. TV weer aanzetten zonder de CI+ module
3. TV instellen voor digitaal signaal en laten zoeken naar de zenders.
4. TV uit en alleen CI+ module in de TV steken
5. Tv weer aan en authenticatie moet weer opstarten. Pas als deze goed is doorlopen kun je de smartcard erin steken.

Ik had eerst een andere handleiding gevonden in het forum maar daar stond in de je bij punt 4 direct CI+ module en smartcard tegelijk erin kon steken. Dat was bij mij het verschil van wel/niet werken.

Kijk ook nog even bij Samsung of er mogelijk een nieuwe firmware is voor je TV. Deze lossen vaak ook problemen op met de CI+.

Check ook dit topic even daar staan ook nog wat mogelijke oplossingen in.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...d.php?p=207694
  #9  
Oud 14 oktober 2009, 08:37
Erwin Schuurbiers's schermafbeelding
Erwin Schuurbiers Erwin Schuurbiers is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 oktober 2009
Locatie: Bergen op Zoom @home
Ziggo Internet: Z1 totaal, Motorola
DTV: CI+ module Irdeta
Berichten: 4
Standaard

@migroen

wat jij omschrijft heb ik ook precies gedaan, maar dat werkt ook niet.

@hasniman

komt er bij jou nu monteur langs om het te maken?
  #10  
Oud 14 oktober 2009, 09:27
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: West-Graftdijk (1486 MK) - Multikabel
Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Berichten: 1.476
Standaard

Ook nog gekeken naar nieuwe firmware. In het andere topic waren er meerdere die daarna wel goed konden werken met de module.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl