Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2009, 19:21
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard Downloaden vanaf nieuwsgroepen ineens traag.

Sinds gisteren (zaterdag 10 oktober) is ineens het downloaden vanaf nieuwsservers traag geworden met mijn Arris modem. Ik haalde altijd rond de 5800 KB/s, maar sinds gisteren schommelt het constant tussen de 3000 en 5400 KB/s. Er is niets aan mijn configuratie gewijzigd. Hebben hier meer mensen last van sinds een paar dagen? Ik woon in postcodegebied 2274.
  #2  
Oud 11 oktober 2009, 19:27
dj-scratch's schermafbeelding
dj-scratch dj-scratch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 19 januari 2009
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Ziggo Internet: Alles in 1 Plus | Ubee modem ouwe
Berichten: 412
Standaard

Hier ook 2273 ineens 10 mbit :S
  #3  
Oud 11 oktober 2009, 19:35
ajoeb's schermafbeelding
ajoeb ajoeb is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 december 2008
Locatie: zoetermeer
Ziggo Internet: kabel
DTV: sony bravia
Berichten: 4
Standaard

ik heb hier ook een trage snelheid.....
  #4  
Oud 11 oktober 2009, 19:47
ossenaar's schermafbeelding
ossenaar ossenaar is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 juni 2008
Locatie: Oss
Berichten: 1
Standaard

schommelt hier ook (5345) constant tussen de 2000 en 3000 KB/s
  #5  
Oud 11 oktober 2009, 19:52
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Berichten: 2.191
Standaard

Misschien is dat wel de oplossing van het Ubee probleem: er voor zorgen dat het Arris hetzelfde probleem heeft zodat iedereen weer een gelijke situatie heeft.

Zie in het storings/onderhoud overzicht dat er voor postcode 2273 woensdag de 14e een onderhoud gepland staat, wie weet lost dat wat op.
  #6  
Oud 11 oktober 2009, 19:57
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard

Ik kwam net ook niet meer boven de 10Mb uit. Bij diverse speedtests fluctueert het enorm, soms 47Mbit en daarna is het plotseling 10Mbit, en dat gaat zo maar door. Er is duidelijk wat aan de hand, iemand misschien al aangedurfd om Ziggo te bellen hierover?
  #7  
Oud 11 oktober 2009, 20:32
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard

Dit lees op bij de statuspagina van Hitnews :

'Netwerk Status

Via deze pagina houden we u op de hoogte van eventuele storingen.

11-10-2009 - 18:30
Er zijn klachten over de snelheid op alle poorten. Het probleem is bekend, er wordt op dit moment gewerkt om de storing z.s.m. op te lossen. Onze excuses voor het ongemak...'

Ik gebruik zelf Hitnews en XLned, beide hebben dezelfde problemen betreft de fluctuerende snelheid, maar wel typerend dat Hitnews klachten heeft ontvangen.
  #8  
Oud 11 oktober 2009, 21:31
knorde's schermafbeelding
knorde knorde is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Locatie: @home
Berichten: 253
Standaard

Ik heb een zelfde soort probleem.

Het staat beschreven op:

http://forum.xlned.com/feedback/1160...t-bedoelt.html

Ik dacht dat het aan xlned lag, maar van xlned begreep ik dat meerdere internetproviders het snelheidsprobleem ervaren (de lagere snelheid bij hun komt dus niet alleen vanaf ziggo klanten van hun om het zo maar even uit te leggen).

Maar hier lees ik nu weer dat 2 usenetproviders hetzelfde effect geven dus ik weet het ff zo 1,2,3 niet meer.

Ik denk ik post het iig even misschien kunnen jullie er wat mee.

Postcode 7442.

Gr. Kees.
  #9  
Oud 11 oktober 2009, 21:56
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knorde Bekijk bericht
Ik heb een zelfde soort probleem.

Het staat beschreven op:

http://forum.xlned.com/feedback/1160...t-bedoelt.html

Ik dacht dat het aan xlned lag, maar van xlned begreep ik dat meerdere internetproviders het snelheidsprobleem ervaren (de lagere snelheid bij hun komt dus niet alleen vanaf ziggo klanten van hun om het zo maar even uit te leggen).

Maar hier lees ik nu weer dat 2 usenetproviders hetzelfde effect geven dus ik weet het ff zo 1,2,3 niet meer.

Ik denk ik post het iig even misschien kunnen jullie er wat mee.

Postcode 7442.

Gr. Kees.
Ik lees op XLned dat ze het probleem zullen bekijken en desnoods doorspelen naar Ziggo. Prima service van ze! We wachten het af, en houden het uiteraard in de gaten.....
  #10  
Oud 11 oktober 2009, 22:05
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Locatie: Ziggo / @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ik lees op XLned dat ze het probleem zullen bekijken en desnoods doorspelen naar Ziggo. Prima service van ze! We wachten het af, en houden het uiteraard in de gaten.....
Hmja, ikzelf gebruik Hitnews en ja, Hitnews is ook reseller naar andere usenetproviders, dus ja, dat men eventueel dezelfde problemen ervaart kan een hoop verklaren.

En ja, logisch dat ze zeggen dat ze het doorspelen naar Ziggo, was toen met Tweaknews ook, toen Tweaknews zelf problemen had
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl