Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2009, 13:31
Neovo Geesink's schermafbeelding
Neovo Geesink Neovo Geesink is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Locatie: Zwolle / Ziggo (@Home)
Ziggo Internet: Ziggo AIE Extra
DTV: Humax IR Fox-c
Berichten: 9
Standaard Ziggo snelheden: Zijn ze wat ze moeten zijn?

(Toegevoegd: DD 12-10-2009)

Eindelijk!! de Speedtest Server van Amsterdam is weer in de lucht!!
Ik kan het merken ook!
Dit zijn tenminste snelheden die bij mijn abbonament horen.



Dit is tenminste lekker Internetten, en Remote hulp bieden.

Neovo

Laatst gewijzigd door Neovo Geesink; 12 oktober 2009 om 16:52
  #2  
Oud 11 oktober 2009, 13:50
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Den helder
Ziggo Internet: alles in 1 extra, Arris 3.0
Berichten: 94
Standaard

op dit moment niet, voor ongeveer anderhalve week dan
  #3  
Oud 11 oktober 2009, 14:14
Neovo Geesink's schermafbeelding
Neovo Geesink Neovo Geesink is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Locatie: Zwolle / Ziggo (@Home)
Ziggo Internet: Ziggo AIE Extra
DTV: Humax IR Fox-c
Berichten: 9
Standaard

@jvleeuwe

Dat probleem had ik ook...

Eerst is mij het Arris Modem via de HD ge-upgraded naar de nieuwste Firmware.
Dat is de eerste keer niet gelukt.
De tweede keer was dat succesvol uitgevoerd.

Toen bleef mijn snelheid nogsteeds ernstig onder de maat. (13/3, i.p.v. 50/5)
Weer de HD gebeld, en een afspraak met een Ziggo monteur gemaakt, welke naar begrip zeer snel kon komen! (Al de volgende dag!)
Het bleek dat alle verbindingen piekfijn in orde waren, en dat vanaf het Arris Modem via een Laptop van de monteur weldegelijk mijn snelheid aanwezig was.
Dus, andere computer.... (Ik had nog een echte PIII computer...)
Met deze computer is het inderdaad piekfijn in orde.
Ik behaal conform mijn abonnament, en voorwaarden levering, mijn snelheden.

Indien je zelf de Arris de nieuwe Firmware wilt laten ophalen moet je het volgende doen:

(Deze Procedure heb ik op aanwijzing van de HD uitgevoerd)

01: Trek de UTP kabel en de Telefoonkabel(s) uit de Arris.
(Er mag ALLEEN de coax en de voeding aan zitten, anders zal de Arris mogelijk niet de update gaan binnenhalen)
02: Trek de voeding eruit, en laat dit tenminste een half uur zo.
(Het netwerk van Ziggo snapt dan dat er mogelijk een geforceerde aanvraag gaat aankomen)
03: Na dit half uur steek je de voeding er weer in, en druk je direkt met een pennetje TENMINSTE 30 Secondes op het resetknopje.
(Dit is een gaatje an de connectorzijde van de Arris)
(Als je bibbert / even loslaat, Spanning eraf, dan erweer op, en overnieuw die 30 Seconden!)
04: Laat na tenminste 30 Seconden deze knop los, en laat het modem zich uitveteren, ZONDER andere kabels aan te sluiten.
(Alleen Coax en voeding zijn dus aangesloten!)
05: Indien de lampjes Power, DS, US, Online en e.v.t. Telephone1 en/of Telephone2 continu branden, trek dan de voeding er weer uit, en sluit alles weer aan.
(Dit kan wel een poosje duren!)
06: Haal eventjes de power van een e.v.t. aanwezige Router eraf, en zet dan na enkele seconden deze er weer op.
(De Router moet straks opnieuw aanmelden)
06: Steek als laatste de voeding weer in de Arris, en laat het modem zich weer inboeken.

-!!- WAAR%SCHUWING -!!-

Trek NOOIT de stekkers eruit als je ziet dat de BEIDE lampjes DS en US tegelijk aan het knipperen zijn!!
Doe je dit toch, dan moet de hele procedure hierboven OVERNIEUW.
Je riskeert dan tevens dat de Bootrom van de Arris Corrupt raakt, en dat het modem dus vervangen moet worden!!

Neovo.
  #4  
Oud 11 oktober 2009, 14:17
Neovo Geesink's schermafbeelding
Neovo Geesink Neovo Geesink is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Locatie: Zwolle / Ziggo (@Home)
Ziggo Internet: Ziggo AIE Extra
DTV: Humax IR Fox-c
Berichten: 9
Standaard

OUGH!!

Dat is beroerd!!

Dat is slechter dan dat ik ooit heb gezien met mijn oudere (Inmiddels overleden) PC...

Welk Abbonament heb je van Ziggo??

Ik heb mijn eerste post overigens verplaatst naar "Post hier uw snelheid en geen discussies anders dan over wel of niet in orde." omdat daar de officiele plaats zou zijn.

Neovo.
  #5  
Oud 11 oktober 2009, 14:38
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Den helder
Ziggo Internet: alles in 1 extra, Arris 3.0
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neovo Geesink Bekijk bericht
@jvleeuwe

Dat probleem had ik ook...

Eerst is mij het Arris Modem via de HD ge-upgraded naar de nieuwste Firmware.
Dat is de eerste keer niet gelukt.
De tweede keer was dat succesvol uitgevoerd.

Toen bleef mijn snelheid nogsteeds ernstig onder de maat. (13/3, i.p.v. 50/5)
Weer de HD gebeld, en een afspraak met een Ziggo monteur gemaakt, welke naar begrip zeer snel kon komen! (Al de volgende dag!)
Het bleek dat alle verbindingen piekfijn in orde waren, en dat vanaf het Arris Modem via een Laptop van de monteur weldegelijk mijn snelheid aanwezig was.
Dus, andere computer.... (Ik had nog een echte PIII computer...)
Met deze computer is het inderdaad piekfijn in orde.
Ik behaal conform mijn abonnament, en voorwaarden levering, mijn snelheden.

Indien je zelf de Arris de nieuwe Firmware wilt laten ophalen moet je het volgende doen:

(Deze Procedure heb ik op aanwijzing van de HD uitgevoerd)

01: Trek de UTP kabel en de Telefoonkabel(s) uit de Arris.
(Er mag ALLEEN de coax en de voeding aan zitten, anders zal de Arris mogelijk niet de update gaan binnenhalen)
02: Trek de voeding eruit, en laat dit tenminste een half uur zo.
(Het netwerk van Ziggo snapt dan dat er mogelijk een geforceerde aanvraag gaat aankomen)
03: Na dit half uur steek je de voeding er weer in, en druk je direkt met een pennetje TENMINSTE 30 Secondes op het resetknopje.
(Dit is een gaatje an de connectorzijde van de Arris)
(Als je bibbert / even loslaat, Spanning eraf, dan erweer op, en overnieuw die 30 Seconden!)
04: Laat na tenminste 30 Seconden deze knop los, en laat het modem zich uitveteren, ZONDER andere kabels aan te sluiten.
(Alleen Coax en voeding zijn dus aangesloten!)
05: Indien de lampjes Power, DS, US, Online en e.v.t. Telephone1 en/of Telephone2 continu branden, trek dan de voeding er weer uit, en sluit alles weer aan.
(Dit kan wel een poosje duren!)
06: Haal eventjes de power van een e.v.t. aanwezige Router eraf, en zet dan na enkele seconden deze er weer op.
(De Router moet straks opnieuw aanmelden)
06: Steek als laatste de voeding weer in de Arris, en laat het modem zich weer inboeken.

-!!- WAAR%SCHUWING -!!-

Trek NOOIT de stekkers eruit als je ziet dat de BEIDE lampjes DS en US tegelijk aan het knipperen zijn!!
Doe je dit toch, dan moet de hele procedure hierboven OVERNIEUW.
Je riskeert dan tevens dat de Bootrom van de Arris Corrupt raakt, en dat het modem dus vervangen moet worden!!

Neovo.
kijk dat was toen denk ik het probleem. op de avond van 30 september knipperden die 2 lampjes bij mij en hadden we hier en geen internet en geen telefoon. wij dachten dat dat de normale internet uitval was, dus deden we wat we dan altijd doen. de stroom eraf halen. daarna was het nog niet goed dus zijn we ff weg geweest en toen we terug kwamen deed alles het weer alleen sinds dien is mijn snelheid dus erg laag.

is hier nog wat aan te doen?
  #6  
Oud 11 oktober 2009, 14:40
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Den helder
Ziggo Internet: alles in 1 extra, Arris 3.0
Berichten: 94
Standaard

ik heb alles in 1 extra
  #7  
Oud 11 oktober 2009, 15:35
Jansen!'s schermafbeelding
Jansen! Jansen! is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 maart 2008
Locatie: Appelscha
Ziggo Internet: Connect & Play Complete
DTV: Horizon Box, Horizon Box Extra, Humax 5050C
Berichten: 157
Standaard

Hier met Z2 is de download vandaag aan de optimische kant, terwijl de upload achter blijft:



Meestal is de download iets boven de 10, terwijl de upload op ongeveer 1.4 ligt.
Geheel volgens specificaties, dus.
  #8  
Oud 12 oktober 2009, 06:51
Neovo Geesink's schermafbeelding
Neovo Geesink Neovo Geesink is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Locatie: Zwolle / Ziggo (@Home)
Ziggo Internet: Ziggo AIE Extra
DTV: Humax IR Fox-c
Berichten: 9
Standaard

@ Sasja:

Als het Arris wel weer internet doorgeeft, is de Bootrom gelukkig niet corrupt geraakt.
Anders hat het geval namelijk helemaal niet meer gewerkt.

Nu zal een telefoontje naar de HD een oplossing zijn, want zij kunnen zien of de Arris nu dan de EuroDocsis-3 Firmware binnen heeft gehaald.
Zoja, dan moet men verder gaan zoeken...

Is de analoge TV ontvangst op ALLE zenders volledig ruisvrij?
Indien je Digitale TV hebt, Is de signaalsterkte aan de ontvanger tenminste 50%?
Zo ja, dan zit het waarschijnlijk in je computer, of e.v.t. Router.
(Bij mij zat het probleem dus in de computer.)

Neovo.
  #9  
Oud 12 oktober 2009, 18:05
Sasja's schermafbeelding
Sasja Sasja is offline
Member
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Den helder
Ziggo Internet: alles in 1 extra, Arris 3.0
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neovo Geesink Bekijk bericht
@ Sasja:

Als het Arris wel weer internet doorgeeft, is de Bootrom gelukkig niet corrupt geraakt.
Anders hat het geval namelijk helemaal niet meer gewerkt.

Nu zal een telefoontje naar de HD een oplossing zijn, want zij kunnen zien of de Arris nu dan de EuroDocsis-3 Firmware binnen heeft gehaald.
Zoja, dan moet men verder gaan zoeken...

Is de analoge TV ontvangst op ALLE zenders volledig ruisvrij?
Indien je Digitale TV hebt, Is de signaalsterkte aan de ontvanger tenminste 50%?
Zo ja, dan zit het waarschijnlijk in je computer, of e.v.t. Router.
(Bij mij zat het probleem dus in de computer.)

Neovo.
bedankt voor je antwoord, ik zal zo bellen
  #10  
Oud 12 oktober 2009, 18:33
Sjaakie63's schermafbeelding
Sjaakie63 Sjaakie63 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 mei 2009
Locatie: Venlo
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Ubee EVW321
DTV: Humax IRHD5400
Berichten: 23
Standaard

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Labels
download, snelheid, speed, speedtest



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl