Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 oktober 2009, 12:36
Darkpjotr's schermafbeelding
Darkpjotr Darkpjotr is offline
Junior Member

Standaard HELP mij door de CI+ chaos

Ik heb een LE32B653 met een CI+ slot.
Deze wordt niet ondersteund door Ziggo.(ser nr is een PXXN)
Nu heb ik een CI+ Cam van Ziggo in het apparaat met een smartcard van Kabel Noord.
Elke keer als ik nu de TV aanzet krijg ik direkt de melding dat de TV niet volledig CI+ ondersteund. Door op OK te drukken krijg ik wel gewoon beeld.
Dus alles werkt perfect!
Het onzekere is nu dat "Kabel Noord" nog niet op het CI+ verhaal is over gegaan.

Nu m'n vraag:
1. Ik heb dus nu perfect beeld echter vraag ik mij af of het in de toekomst ook problemen gaat geven. Het werkt immers nu goed.

2. Wat is nu het nadeel als een LCD niet ziggo gecertificeerd is omdat de TV wel gewoon beeld geeft.

Alvast bedankt,

Een CI+ verwarde gebruiker
Oud 11 oktober 2009, 12:58
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Kennelijk bevat jouw TV toch geen CI+ slot maar een standaard DVB CI slot. Het gevolg is dan dat de TV zich bij het opstarten niet authenticeert bij de CI+ CAM van Ziggo en de CI+ CAM dan de TV een bericht laat tonen dat de TV niet CI+ compatible is. Als je die melding wegdrukt gaat de CI+ CAM over in de standaard DVB CAM modus vergelijkbaar met een AlphaCrypt Classic CAM. Omdat Kabel Noord niet net zoals Ziggo allerlei CI+ beperkingen heeft geactiveerd om te voorkomen dat jij de CI+ CAM gebruikt in een apparaat met standaard DVB CI slot functioneert de CI+ CAM ook als een standaard DVB CAM.

Het gevaar is dat Kabel Noord misschien in de toekomst onder druk van Ziggo alsnog de CI+ beperkingen aan gaat zetten op alle kanalen en dan heb je met jouw TV dus geen beeld meer.
Oud 11 oktober 2009, 13:43
Junior Member

Standaard

De TV heeft wel een CI+ slot maar wordt niet ondersteund.
De TV geeft ook de melding "niet volledig" ondersteund.
Blijft een erg verwarrend verhaal.
Oud 11 oktober 2009, 13:50
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darkpjotr Bekijk bericht
De TV heeft wel een CI+ slot maar wordt niet ondersteund.De TV geeft ook de melding "niet volledig" ondersteund.
Blijft een erg verwarrend verhaal.
Het heeft volgens mij niets met het wel of niet ondersteunen van een TV door een digitale TV provider te maken. Ondersteuning is een functioneel begrip en hier gaat het om een technische check die faalt omdat de TV volgens de CI+ CAM niet over een CI+ slot blijkt te bezitten of zich niet op de juiste manier identificeert aan de CI+ CAM.

Wat is de exacte melding die wordt getoond tijdens het opstarten van de TV, dus inclusief nummers en wat al niet meer?
Oud 11 oktober 2009, 13:59
Junior Member

Standaard

Haha,

Dat is even een probleem. Ik heb hem omgeruild voor een Philips met CI+ (firmware).
Ik wilde namelijk een toestel die ook USB had. Ik wil namelijk m'n HDD op de USB kunnen aansluiten en zo films kunnen afspelen. Moet op een Philips kunnen echter schokt het beeld enorm bij AVI files.
Dit is dus de reden van m'n vragen. Waarschijnlijk wil ik weer terug naar de Samsung. Deze speelde namelijk perfect de media van m'n HDD.
Alleen zit ik met het CI+ verhaal
Oud 11 oktober 2009, 14:07
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Alleen zit ik met het CI+ verhaal
Neem in dat geval om te beginnen contact op met Kabel Noord en vraag hun wat de plannen zijn t.a.v. CI+. Het is namelijk ook van belang dat jouw digitale TV provider de CI+ CAM gaat ondersteunen met het verstrekken van firmware updates. In tegenstelling tot de AlphaCrypt Classic CAM worden firmware updates voor de voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM's zeer waarschijnlijk niet via het Internet verspreid. Daarnaast is het ook handig als Kabel Noord in ieder geval rekening houdt met de CI+ CAM als er wijzigingen plaatsvinden aan het Irdeto Conditional Access System (CAS). Het is immers knap irritant als na een tijdje jouw CI+ CAM opeens niet meer functioneert door een wijziging bij Kabel Noord in de systemen en Kabel Noord vervolgens als excuus aanvoert dat zij geen CI+ CAM's ondersteunen.
Oud 11 oktober 2009, 14:18
Junior Member

Standaard

Je verhaal is duidelijk. Kabel Noord kan er helaas nog geen uitspraak over doen.
De LCD keuze word er hierdoor niet gemakkelijker op.
Misschien dan toch maar voor een externe ontvanger gaan.
Nederland moest eens een voorbeeld nemen aan Duitsland. Daar is alles perfect geregeld.

In ieder geval bedankt voor je aanwijzingen. Ben weer een stapje verder.
Oud 11 oktober 2009, 14:38
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Je verhaal is duidelijk. Kabel Noord kan er helaas nog geen uitspraak over doen.
De LCD keuze word er hierdoor niet gemakkelijker op.
Misschien dan toch maar voor een externe ontvanger gaan.
Nederland moest eens een voorbeeld nemen aan Duitsland. Daar is alles perfect geregeld.

In ieder geval bedankt voor je aanwijzingen. Ben weer een stapje verder.
Kabel Noord is ook betrokken bij de testen, hoewel ze v.w.b. de iDTV's minder aandeel hebben in de fieldtesten. Je moet normaal gesproken gewoon een Ziggo CAM kunnen gebruiken in combinatie met een Kabel Noord smartcard, indien je een Ziggo gecertificeerde TV aangeschaft.
Kabel Noord kan via ons ook beschikken over evt. nieuwe CAM software, indien dat nodig zou zijn. Dit geldt voor alle kabelaars die samenwerken met Ziggo. De andere kabelaars zullen CI+ later activeren aangezien de migratie naar de betreffende release nogal wat complicaties oplevert. De door Ziggo goedgekeurde modellen vindt je bij dit forum en op de Ziggo portal.
Oud 11 oktober 2009, 16:58
Junior Member

Standaard

Yes!

Dit had ik nog niet gevonden.
Snelste klap voor mij is om een Samsung te vinden met de PXXN achter het serie nummer.
De eerste die ik had bleek een WXXN te zijn .
Gelukkig zit ik kwa LCD dicht bij het vuur. Toch maar weer de Philips omruilen voor de Samsung.

Bedankt voor de reactie.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten