Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge TV & Radio - Algemeen

Mededelingen

Analoge TV & Radio - Algemeen Nieuwtjes, vragen, ervaringen en opmerkingen over Ziggo Analoge Radio en TV of heb je last van een storing ? Plaats dit dan hier...

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 oktober 2009, 21:23   #1
khuls86
Junior Member

khuls86's schermafbeelding
Standaard Vraag mbt abonnement Z1

Ik stel deze vraag even namens iemand anders, ik zal proberen de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen.

De persoon waar het om gaat zit in een zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten. Zij maakt sinds een jaar gebruik van Internet Z1 voor wat simpele dingen zoals mailen en Skypen.
Elke bewoner heeft een TV aansluiting op zijn/haar eigen kamer, deze aansluiting is van Ziggo en wordt voor zover mij bekend is door de overkoepelende organisatie betaald.
Nu kreeg zij deze week een brief van Ziggo in de bus dat ze al geruime tijd gebruik maakt van Internet Z1 maar daarbij geen Televisie Z1 af zou nemen. En dat per 1 november dit alsnog bij haar in rekening zal worden gebracht.

Mijn vraag is nu, naar welk deel van de klantenservice moet ik nu bellen om dit misverstand de wereld uit te helpen?
Of zit er echt niks anders op dan zowel voor Televisie Z1 als Internet Z1 te betalen? In dat geval zou de persoon dubbel betalen voor haar aansluiting wat natuurlijk van de zotte is.
khuls86 is offline  
Oud 10 oktober 2009, 21:40   #2
Gerardus
Senior Member

Gerardus's schermafbeelding
Standaard

Helaas voor jouw kennis, maar dit is geen misverstand. Zonder een analoge TV aansluiting kan niemand een internetaansluiting krijgen of telefoon. Ik begrijp jouw punt wel, omdat je denkt dat de TV aansluiting door iemand anders betaald wordt. Helaas zij is nu zelfstandig Ziggo klant en mag ook nog een keer voor de TV analoog betalen.
Gerardus is offline  
Oud 10 oktober 2009, 22:17   #3
khuls86
Junior Member

Standaard

Nouja als dat wel het geval is zou ik dat graag van een Ziggo medewerker zelf horen. Als het niet anders te regelen valt dan zal er niks anders opzitten dan alles op te zeggen helaas.
Maar is er bij de helpdesk een afdeling die over dit soort zaken gaat?
Desnoods een doorverwijzing naar een 2e lijn zodat ik niet een standaard verhaaltje naar m'n hoofd geslingerd krijg.
khuls86 is offline  
Oud 10 oktober 2009, 22:27   #4
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Ik begrijp jouw punt wel, omdat je denkt dat de TV aansluiting door iemand anders betaald wordt. Helaas zij is nu zelfstandig Ziggo klant en mag ook nog een keer voor de TV analoog betalen.
Er wordt nu toch ook door iemand anders betaald?

Ik neem aan dat er dus andere afspraken gemaakt moeten worden met die zorginstelling/organisatie waar Ziggo nu blijkbaar een bepaalde overeenkomst mee heeft.
The_Doman is nu online  
Oud 11 oktober 2009, 16:30   #5
khuls86
Junior Member

Standaard

Klopt als een bus wat je daar zegt The_Doman.
Het Z1 abonnement wordt van bovenaf betaald. Ik weet zo niet wie daar verantwoordelijk voor is maar dat is wel na te gaan.

Dat Ziggo vereist dat je Analoge TV van hun afneemt heb ik ook alle respect voor want er moet immers signaal op de kabel staan.
Maar om dubbel te moeten betalen voor een kabel waar dus al signaal op staat en nog eens extra voor Televisie Z1 omdat Ziggo denkt dat mevrouw dit niet heeft gaat me toch iets te ver.

Het zal vast wel op te lossen zijn door met Ziggo te bellen maar dan zou ik toch graag even weten bij welke afdeling ik moet zijn.
khuls86 is offline  
Oud 11 oktober 2009, 17:39   #6
Isis
Senior Member

Isis's schermafbeelding
Standaard

Dan moet je bij de administratie zijn, optie 3 en dan optie 4 in het keuzemenu. Leg het verhaal héél duidelijk uit en zorg ervoor dat je zeker weet dat de medewerker je begrijpt. Het is administratief wel degelijk mogelijk om een internet-abonnement te hebben zonder dat je een analoog tv-abonnement hebt. Mensen die in Cogas-gebied wonen hebben dit ook; zij betalen de tv aan Cogas en de rest aan Ziggo. Dat kan het systeem bij Ziggo ook aan, dus dit moet ook lukken
Oud 12 oktober 2009, 14:26   #7
Clevegt
Senior Member

Clevegt's schermafbeelding
Standaard

Vreemd dat Ziggo niet weet dat er op dat adres een zorginstelling zit. Mijn oma heeft dat idd ook, ze betaald een x bedrag en heeft daar nu alle zenders voor in Zoetermeer (analoog dan hoor).
Clevegt is offline  
Oud 12 oktober 2009, 14:32   #8
khuls86
Junior Member

Standaard

Ik ben ondertussen na een paar telefoontjes weer iets wijzer geworden.
Het klopt inderdaad dat er op het adres niks bij Ziggo bekend is.
Een telefoontje met de administratie van de zorginstelling was voldoende om erachter te komen dat Ziggo collectief betaald wordt voor alle locaties.
Voor zover ik weet gaat er morgen iemand met Ziggo bellen om het probleem de wereld uit te helpen.
Als ik meer weet laat ik dit even weten.

Edit:
Er is ondertussen achteraan gebeld en het is allemaal geregeld.
Toevallig kreeg men een behulpzame medewerker aan de lijn en die heeft alles juist in het systeem gezet. Rest nog de rekeningen even in de gaten te houden of alles ook goed doorgevoerd is.

Laatst gewijzigd door khuls86; 16 oktober 2009 om 00:12
khuls86 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Analoge TV & Radio - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten