Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 oktober 2009, 17:17
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Dus eigenlijk is een los kastje een verstandigere oplossing. Als Alphacrypt over anderhalf jaar niet meer werkt, wie wil hem dan nog overnemen?
Beter gelijk een goede (misschien toch wel HD-) ontvanger kopen. Kun je jaren vooruit. En hij is altijd weer te verkopen.
Al die beweringen dat de AlphaCrypt over anderhalf jaar niet meer zou werken in aparatuur met een standaard CI slot zijn pure speculatie, en daar kun je nu eenmaal geen beslissingen op baseren. Ziggo kan de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot helemaal niet blokkeren zonder de codering te veranderen, en dan zullen alle bestaande 'gecertificeerde' decoders en PVR's een firmware update van de geďntegreerde CAM moeten krijgen. Verder zullen dan wellicht ook alle in gebruik zijnde smartcards omgewisseld moeten worden. Dat is dus iets wat echt niet zo maar gaat. Woordvoerder Gradus Vos heeft in het interview dat ten grondslag ligt aan die speculaties ook nooit iets gezegd over een dergelijke actie.

Die AlphaCrypt kun je altijd weer probleemloos verkopen. Het is namelijk een vrij universele CAM die behalve Irdeto2 nog diverse andere systemen ondersteunt. Dat hoeft niet persé via de kabel, dat kan ook via de satelliet zijn, of terrestrisch. Verder is het helemaal niet gezegd dat andere kabelaars in Nederland ook allemaal CI+ gaan gebruiken.
Oud 13 oktober 2009, 20:59
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Al die beweringen dat de AlphaCrypt over anderhalf jaar niet meer zou werken in aparatuur met een standaard CI slot zijn pure speculatie, en daar kun je nu eenmaal geen beslissingen op baseren. Ziggo kan de werking van de AlphaCrypt in een standaard CI slot helemaal niet blokkeren zonder de codering te veranderen, en dan zullen alle bestaande 'gecertificeerde' decoders en PVR's een firmware update van de geďntegreerde CAM moeten krijgen. Verder zullen dan wellicht ook alle in gebruik zijnde smartcards omgewisseld moeten worden. Dat is dus iets wat echt niet zo maar gaat. Woordvoerder Gradus Vos heeft in het interview dat ten grondslag ligt aan die speculaties ook nooit iets gezegd over een dergelijke actie.

Die AlphaCrypt kun je altijd weer probleemloos verkopen. Het is namelijk een vrij universele CAM die behalve Irdeto2 nog diverse andere systemen ondersteunt. Dat hoeft niet persé via de kabel, dat kan ook via de satelliet zijn, of terrestrisch. Verder is het helemaal niet gezegd dat andere kabelaars in Nederland ook allemaal CI+ gaan gebruiken.
Maar ook dit is allemaal speculatie.
Het is mij inmiddels wel duidelijk, dat coderingsland niet stil zit, vooral niet met de komst van HD. Ik zie momenteel allerlei ontwikkelingen in binnen- en buitenland waarin providers en contentproviders HD aangrijpen om coderingen aan te scherpen. En op afstand de consument te beperken in vrijheden met ontvangen content te doen en laten wat ie wil.

Ook Alphacrypt zelf maakt zich wel degelijk zorgen. Al een paar maanden, sinds CI+ officieel werd aangekondigd. Ik zou daar niet zo relaxed over doen.

Allerlei bekende tv-fabrikanten zijn nu druk doende over te stappen op CI+. Vergeet niet, dat met Alphacrypt geen HDTV kan worden ontvangen en met CI+ wel. Wat verwacht je van de belangstelling voor Alphacrypt over pakweg 2 jaren, als HD alweer een stuk meer is ingeburgerd? Allemaal full HDtv's in de winkel zonder CI+? Dan zouden die apparaten dus min of meer gecastreerd zijn, toch? Lijkt me niet voor de hand liggend.
Oud 13 oktober 2009, 21:15
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Vergeet niet, dat met Alphacrypt geen HDTV kan worden ontvangen en met CI+ wel.
Onzin. Een Conditional Access Module (CAM) is geen digitale TV ontvanger en geeft als zodanig dus geen kanalen weer. Het soort kanalen dat kan worden weergegeven wordt bepaald door de MPEG chipset in het apparaat met CI(+) slot. Een CAM verwijdert alleen de encryptie van een kanaal indien het gekozen kanaal tot het abonnement van de gebruiker behoort.
Oud 13 oktober 2009, 21:17
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Maar ook dit is allemaal speculatie.
Nee, ik geef een aantal feiten. Feit is dat Ziggo niets tegen de werking van de AlphaCrypt in een standard CI slot kan ondernemen zonder iets aan de codering te veranderen. Feit is ook dat dan de firmware van de geďntegreerde CAM in alle gecertificeerde decoders en PVRs zou moeten worden aangepast. Feit is verder dat de AlphaCrypt Classic een betrekkelijk universele CAM is die met vele verschillende coderingssystemen kan worden gebruikt zodat deze bij andere aanbieders dan Ziggo bruikbaar blijft ook als deze bij Ziggo niet meer zou zijn te gebruiken.
Citaat:
Het is mij inmiddels wel duidelijk, dat coderingsland niet stil zit, vooral niet met de komst van HD. Ik zie momenteel allerlei ontwikkelingen in binnen- en buitenland waarin providers en contentproviders HD aangrijpen om coderingen aan te scherpen. En op afstand de consument te beperken in vrijheden met ontvangen content te doen en laten wat ie wil.
Dat is zeker waar, maar het verandert niets aan wat ik gezegd heb.
Citaat:
Ook Alphacrypt zelf maakt zich wel degelijk zorgen. Al een paar maanden, sinds CI+ officieel werd aangekondigd. Ik zou daar niet zo relaxed over doen.
Ik wel, om de bovengenoemde redenen.
Citaat:
Allerlei bekende tv-fabrikanten zijn nu druk doende over te stappen op CI+. Vergeet niet, dat met Alphacrypt geen HDTV kan worden ontvangen en met CI+ wel. Wat verwacht je van de belangstelling voor Alphacrypt over pakweg 2 jaren, als HD alweer een stuk meer is ingeburgerd? Allemaal full HDtv's in de winkel zonder CI+? Dan zouden die apparaten dus min of meer gecastreerd zijn, toch? Lijkt me niet voor de hand liggend.
Hier ben je volledig verkeerd geďnformeerd. Ik kijk momenteel HDTV bij Ziggo, met een AlphaCrypt.

Verder heb ik nooit beweerd dat niet binnenkort alle nieuw verkochte TV's voorzien zullen zijn van een CI+ slot. Integendeel, dat is precies wat ik ook verwacht. En in die TV's is een AlphaCrypt inderdaad niet meer te gebruiken zodra Ziggo de CI+ restricties op alle gecodeerde kanalen zal hebben aangezet. Maar dat alles laat onverlet dat de AlphaCrypt in CI slots gewoon blijft werken zolang Ziggo de codering niet verandert, en dat laatste is, zoals gezegd, een logistiek uiterst lastige zaak.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten