Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 oktober 2009, 10:25
Flammie's schermafbeelding
Flammie Flammie is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in Een Extra, Ubee
Standaard Fluctuerende lage snelheid

Hallo, ik heb sinds een week Ziggo alles in 1 extra, en hierbij werd mij beloofd dat ik 50mbit download en 5mbit upload zou halen. De monteur die het aan zou sluiten werd helemaal enthousiast over het gebied waar ik in woon, en zei dat ik een supersnelle verbinding zou halen.
Op het moment dat het was aangesloten ging de monteur ff een speedtest doen, en die kwam keurig netjes uit op 48.8mbit/s en 4.8mbit up.
Prima snelheid dus!
Dus de monteur kon weer vertrekken en ik zou moeten kunnen genieten van mijn nieuwe supersnelle verbinding!
Na een tijdje viel de verbinding compleet weg en heb ik daarna mijn modem moeten restarten.
Vervolgens heb ik alleen maar fluctuerende snelheden gehaald.
Snelheden zitten ongeveer tussen de 19mbit en 43mbit. S'avonds merk ik dat de snelheid wat hoger is.
Ook via usenet haal ik gemiddeld tussen de 2500-3500kbps. Ik heb 8 draadjes lopen. (4 eweka, 4 xennews)
Heb 1 uitschieter gehad van 4900kbps, maar na enkele minuten zat ie weer op de 3000.
Dus ik daarna keurig netjes de helpdesk bellen.
Kreeg een of andere Karin nog wat aan de telefoon, moet zeggen werd keurig geholpen en is niet zo'n typische helpdeskmedewerker die vraagt of alle kabeltjes wel goed zijn aangesloten.
Ik vertelde ook dat ik Linux gebruik, maar dat het weinig uitmaakt of ik hem nou aansluit op de laptop met linux of de pc met windows xp.
Vervolgens kreeg ze het vermoeden dat de modem niet het juiste configuratiebestand vanaf de server zou downloaden (uit mijn verleden weet ik dat dat een CM file is, weet ik nog uit de tijd dat ik een motorola surfboard van een maat van mij uncapte).
Dit bestand zorgt er namelijk voor dat je modem informatie doorkrijgt over welke snelheid hij maximaal mag halen.
Dus dat had ze voor me terug gezet en vervolgens mijn modem laten rebooten.
Ik zou een half uur moeten wachten en daarna zou alles goed moeten zijn, zoniet dan moest ik terug bellen en een mooi verhaal voor haar collega's ophangen.
Dat houdt in 3x op verschillende tijdstippen te hebben getest.
Maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem..
Ik vraag me af of ik de enige ben met dit probleem, want ik denk zelf dat het aan de modem ligt.
Het rare is, ondanks de lage download snelheid dat de upload wel altijd netjes binnen de 4.4-4.8mbit blijft :S

Ik gebruik een Ubee modem, postcode 25** in Den Haag.

Laatst gewijzigd door Flammie; 10 oktober 2009 om 10:32
Oud 10 oktober 2009, 10:46
Member

Standaard

Nog een tweede vraag, hoe kom ik in het modem?
Heb 192.168.1.1 en 192.168.100.1 in de webbrowser geprobeerd maar:

Connection Interrupted.
The connection to the server was reset while the page was loading.

The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again.

Kan het modem wel gewoon pingen:

PING 192.168.1.1 (192.168.1.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.377 ms
64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.578 ms
64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.386 ms
64 bytes from 192.168.1.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=0.346 ms
Oud 10 oktober 2009, 12:45
VanRoyal's schermafbeelding
VanRoyal VanRoyal is offline
Junior Member

Standaard

Bepalen waarom je snelheids fluctueert is lastig als we niet wat meer weten, bijvoorbeeld:

Welke speedtest gebruik je? Om geen eerlijk beeld te krijgen kun je het beste http://speedtest.ziggo.nl gebruiken.

Ben je rechtstreeks aangesloten op de modem of via een router? Als je een router gebruikt, welke is dat en ben je wireless of bedraad verbonden?

Wat betreft usenet, het is bekend dat de Ubee modem hier problemen mee heeft (zoek maar even op dit forum en tweakers). Ze 'schijnen' er mee bezig te zijn en dat een nieuwe firmware dit probleem moet oplossen. Mijn Ubee (had ik trouwens nog legio andere problemen mee) zat altijd tussen de 2700 en 4700 KB/s. Uiteindelijk is hij vervangen door een Arris en nu haal ik met Usenet gemiddeld 5850 KB/s. Usenet is in jouw geval dus niet te gebruiken als 'snelheidsmeter'.

Er is trouwens nog geen manier bekend om in het Ubee modem te komen, dat kan wel met de Arris.
Oud 10 oktober 2009, 12:54
Member

Standaard

Bedankt voor je reactie!
Ik heb speedtest.net gebruikt en heb die van ziggo ook gebruikt, vaak komt die van ziggo net iets hoger.
Ik zit direct op het modem en heb geen router er tussen hangen.
Had wel een WRT320N gekocht maar die kan niet goed overweg met het Docsis3 protocol en dus weer teruggebracht.
Ik had idd al wat gelezen over problematische snelheidsoverdrachten van de Ubee icm usenet.

Snelheid die ik nu haal, vanochtend was het nog 25mbit/s.
Belachelijk!
Oud 10 oktober 2009, 12:59
VanRoyal's schermafbeelding
VanRoyal VanRoyal is offline
Junior Member

Standaard

Rechtstreeks en bedraad op het modem aangesloten en een 'goede' speedtest gebruikt, dan zijn de meeste boosdoeners aan jouw kant al uitgesloten. Dan kan ik alleen maar adviseren om goed bij te houden wat de problemen zijn zodat je hier de helpdesk mee om de oren kunt slaan. Als je maar genoeg klaagt, belt en mailt komen ze over het algemeen wel in actie. Kan uiteraard wel even duren... Succes!

Edit: Nu is capelle a/d ijssel ook niet de beste server bij speedtest.net. Hier haal ik ook 'maar' 43 Mbit. Amsterdam geeft (bij mij) de beste resultaten. Neemt niet weg dat 7 Mbit natuurlijk om te huilen is...

Bij mij komt, nu ik het Arris modem heb, de upload vrijwel nooit boven de 4 Mbit, maar aangezien ik na 2 maanden eindelijk een stabiele lijn heb ga ik me daar nu even niet druk om maken ;-)
Oud 10 oktober 2009, 13:07
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flammie Bekijk bericht
Had wel een WRT320N gekocht maar die kan niet goed overweg met het Docsis3 protocol en dus weer teruggebracht.
Ohw... heb je dat op papier staan? Lijkt me wel eens leuk die bevindingen te lezen...
Oud 10 oktober 2009, 13:09
Member

Standaard

(Portugaal)
Nu weet ik zeker dat als ik het modem herstart, dat de snelheid weer wat hoger wordt, maar nog steeds kom ik dan niet in de richting van 50mbit.
Ff restarten en dan post ik de nieuwe.
Oud 10 oktober 2009, 13:11
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed Bekijk bericht
Ohw... heb je dat op papier staan? Lijkt me wel eens leuk die bevindingen te lezen...
Die conclusie kan ik trekken nadat ik de router op de Ubee heb aangesloten.
Heb je ff 10 seconden internet, daarna zit je op 200kbps max en valt je verbinding steeds weg.
Als ik hem op mijn sitecom modem aansluit (die nog steeds verbonden is met mijn oude ADSL lijn van KPN die binnenkort verloopt) loopt alles vlekkeloos.
En als je goed zoekt dan vind je mensen met dezelfde problemen en die dezelfde conclusies trekken.
Oud 10 oktober 2009, 13:12
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flammie Bekijk bericht

(Portugaal)
Nu weet ik zeker dat als ik het modem herstart, dat de snelheid weer wat hoger wordt, maar nog steeds kom ik dan niet in de richting van 50mbit.
Ff restarten en dan post ik de nieuwe.
Hmja, dat zijn klote snelheden... Spijtig.

Maar je kan alleen in het modem komen na een herstart. Genoeg info te vinden op dit forum daarover.

Ik blijf toch echt benieuwd naar je bevindingen waarom de WRT320N niet met ED3 overweg zou kunnen...

En uh, upload is een aparte stream, dus dat je de max downloadsnelheid niet haalt, wil niets zeggen over het feit dat je wel de max uploadsnelheid haalt.
Oud 10 oktober 2009, 13:20
Member

Standaard

Heb de modem compleet gereset.
US en DS branden beide oranje.
Na de restart via de speedtest eerst 43mbit/4mbit.
Een speedtest daarna 34mbit/3mbit
En nu 13mbit/4mbit.

Gaat weer helemaal nergens over.

//edit: Nu 30mbit/4mbit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten