Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 oktober 2009, 17:36
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Heeft het kiezen van een ander land geen consequenties? Bij de Philips modellen met standaard DVB CI slot was het bijvoorbeeld mogelijk om de DVB-C functionaliteit toegankelijk te maken door bijvoorbeeld voor Zweden te kiezen. Dat gaf echter wel bijvoorbeeld problemen met het klok signaal. In de Time Offset Table (TOT) pakketjes waarmee de juiste tijdzone informatie wordt doorgegeven zit namelijk een land identificatie code zodat de TV de juiste tijdzone informatie kiest op basis van de locatie en dat werkte dus niet bij de Philips TV's die zochten naar de informatie voor Zweden in die TOT pakketjes terwijl Ziggo uiteraard alleen die informatie verzend voor Nederland. En zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer plekken waar er een keuze gemaakt moet worden op land locatie code i.p.v. een taal code die mogelijk tot problemen zouden kunnen leiden.
Bij een andere land keuze zal de automatische netwerk update niet meer functioneren. Verandering op ons netwerk worden in dat geval niet meer gedetecteerd en verwerkt door de applicatie. De enige oplossing is in dat geval een her-installatie.
Oud 18 oktober 2009, 17:51
FullHD1's schermafbeelding
FullHD1 FullHD1 is offline
Banned User

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Dus het is Ziggo die voorschrijft dat er niet meer gesorteerd mag worden?

Ik vind dit te schandalig voor woorden en vind dat de kabelaar zich niet mag bemoeien hoe jij je televisie instelt.

Dat gaat echt tien stappen te ver !!!

Laatst gewijzigd door FullHD1; 18 oktober 2009 om 18:37
Oud 18 oktober 2009, 23:08
joozzt's schermafbeelding
joozzt joozzt is offline
Junior Member

Standaard

Als Belg kan ik ook niet sorteren, als spanjaard gelukkig wel
Heb nog geen nadelen ondervonden.
Interessant is dat het scannen naar zenders nu normaal verloopt, van 0 tot 100% komen er steeds mondjesmaat zenders bij tot 262 bij 100%
Als Nederlander of Belg, staan er na een paar seconden al 262 zenders.
Zenders vastingesteld ? Verklaart mischien de sorteerproblemen bij Sony.

Laatst gewijzigd door joozzt; 18 oktober 2009 om 23:14
Oud 7 december 2009, 21:05
spamsmurf's schermafbeelding
spamsmurf spamsmurf is offline
Junior Member

Standaard Nieuws?

Is er intussen al wat meer nieuws over deze update. Ik sta op het punt een 40Z5500 aan te schaffen maar dan moet het toch wel minimaal mogelijk zijn om de zenders in te delen....
Oud 8 december 2009, 13:17
jojootje's schermafbeelding
jojootje jojootje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / TL-WR1043ND
DTV: Sony KDL40-W5500/Neotion CI+/Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spamsmurf Bekijk bericht
Is er intussen al wat meer nieuws over deze update. Ik sta op het punt een 40Z5500 aan te schaffen maar dan moet het toch wel minimaal mogelijk zijn om de zenders in te delen....
Bij de installatie (door jezelf of je leverancier) woon je opeens in een ander land dan Nederland, maar spreek je wel Nederlands.
Oud 8 december 2009, 14:31
spamsmurf's schermafbeelding
spamsmurf spamsmurf is offline
Junior Member

Standaard

Op zich is het aanpassen van je land een work-around. gevolg is dan dat de zenderupdates niet werken. het is natuurlijk ook niet erg netjes.
mijn vraag is dan ook niet hoe hier omheen te werken maar wanneer de (beloofde) update er aan komt die mij de controle over mijn eigen tv weer geeft zonder mij virtueel te laten emigreren...
Oud 12 december 2009, 21:29
bavelb's schermafbeelding
bavelb bavelb is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-1 extra
DTV: CI+
Thumbs up

Met een snelle alternatieve workaround kun je zowel kanalen sorteren als auto-updates blijven ontvangen.

Als je standaard NL als land hebt ingesteld heb je al de "standaard" ziggo volgorde. Nu deze aanpassen:

Auto-setup
Nadat je de
-Taal Instellen
-Land instellen (spanje bv)
-Instellingen voor Home
hebt gekozen, skip je autotuning. Je kunt nu volgorde instellen en ongewenste kanalen verwijderen.

Nu nogmaals autosetup doen, land weer terugzetten naar NL, en opnieuw Autotuning skippen.

Alle overige settings (beeldinstelling, AV-aansluitingen etc) blijven behouden.

Geen idee of de volgorde permanent is, wellicht wordt deze aangepast via een autoupdate, maar het gaat een stuk sneller dan de Auto-Setup volledig te doorlopen als je de tv op een ander land instelt (waarna de kanaalvolgorde echt volledig overhoop ligt).
Oud 12 december 2009, 21:38
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bavelb Bekijk bericht
Met een snelle alternatieve workaround kun je zowel kanalen sorteren als auto-updates blijven ontvangen.

Als je standaard NL als land hebt ingesteld heb je al de "standaard" ziggo volgorde. Nu deze aanpassen:

Auto-setup
Nadat je de
-Taal Instellen
-Land instellen (spanje bv)
-Instellingen voor Home
hebt gekozen, skip je autotuning. Je kunt nu volgorde instellen en ongewenste kanalen verwijderen.

Nu nogmaals autosetup doen, land weer terugzetten naar NL, en opnieuw Autotuning skippen.

Alle overige settings (beeldinstelling, AV-aansluitingen etc) blijven behouden.

Geen idee of de volgorde permanent is, wellicht wordt deze aangepast via een autoupdate, maar het gaat een stuk sneller dan de Auto-Setup volledig te doorlopen als je de tv op een ander land instelt (waarna de kanaalvolgorde echt volledig overhoop ligt).
Ik geloof er niets van dat dit werkt. Ik denk dat je zendervolgorde al weer heel snel vast staat op de Ziggo volgorde als je dit doet, tenzij je de automatische updates uitzet. Maar dan kun je net zo goed die andere landkeuze laten staan.
Oud 14 december 2009, 13:30
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Dat is dan ook Sony eigen denk ik.

Bij de Philips televisies komt gewoon met zenderupdates de nieuwe zenders achteraan te staan, maar aan de volgorde van jouw kanalen verdandert niets. Dat zou Sony ook zo moeten doen.
Oud 14 december 2009, 20:41
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Stel ik zet het toestel kwa installeren op Frankrijk en ik pas de zendervolgorde aan. Wordt die zendervolgorde dan ook in de Guide+ aangepast, of klopt dat dan niet meer kwa volgorde?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten