Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2009, 11:11
ossie70's schermafbeelding
ossie70 ossie70 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: ijmuiden
DTV: samsung
Berichten: 7
Standaard Blocken en Vaststaan Op Bepaalde Zenders

Hallo luitjes.
Zijn er meer mensen in de regio ijmuiden Postcode 1973 die de laatste
tijd last hebben van blocken en stilstaan van het beeld op bepaalde
zenders zoals Rtl4,5,7 En sbs6. 1 collega van mij heeft er ook last van.
Weet iemand misschien of ziggo ergens mee bezig is met bepaalde
freqenties van zenders

Laatst gewijzigd door ossie70; 9 oktober 2009 om 13:57
  #2  
Oud 9 oktober 2009, 12:08
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Op www.ziggo.nl vind ik voor jouw postcode dit:

Op 1 oktober en 2 oktober vinden er een aantal wijzigingen plaats in het digitale zenderaanbod.
Preview TV wordt op 1 oktober toegevoegd aan het Digitale Basispakket op kanaal 12. RTL Lounge wordt op 2 oktober toegevoegd aan het Keuzepakket Film & Entertainment op kanaal 150. Garuda TV (huidig kanaal 670) wordt op 1 oktober verwijderd. Daarnaast veranderen op 1 oktober de kanaalnummers van een aantal zenders, vooral in de Keuzepakketten Film & Entertainment en Kennis & Nieuws. Het nieuwe zenderoverzicht is te vinden via:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht


en dit:

Groepsstoring
van woensdag 30 september 11.37 uur tot dinsdag 6 oktober 14.42 uur
Er is storing. Hierdoor kan het geluid ontbreken met digitale televisie in combinatie met de Samsung decoder DCB B270R
Dit probleem is bekend, wij werken momenteel aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.

Haal de digitale ontvanger voor gedurende 2 minuten van de stroom en plaats deze daarna weer terug op de stroom.
Indien het probleem nog aanwezig is, is dit ook op te lossen door de fabrieks instellingen te laden.

Dit kan door het menu te openen van de Samsung decoder.
In het menu onder de optie Setup vindt u de mogelijkheid om de decoder te resetten.
Het standaard wachtwoord voor deze optie in het menu is 0000
Hiermee worden de fabrieksinstellingen van de Samsung decoder geladen.

Hierdoor is het ook noodzakelijk om opnieuw de Samsung decoder in te stellen en de zenders op te zoeken.
Dit kan in het menu onder het kopje Zender en vervolgens Netwerkinstallatie.
Het standaard wachtwoord voor deze optie in het menu is 0000
Meer informatie hierover en de netwerkinstellingen voor uw regio vindt u op de onderstaande link of in uw handleiding:

http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME...DigitaleTV.pdf
__________________
Please Google your question before asking.
  #3  
Oud 9 oktober 2009, 13:49
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Leuke topic-titel.
Ik dacht eerst even dat je het had over het blokkeren van bepaalde zenders.
__________________
RTFM, Google or Search
  #4  
Oud 9 oktober 2009, 13:58
ossie70's schermafbeelding
ossie70 ossie70 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: ijmuiden
DTV: samsung
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Leuke topic-titel.
Ik dacht eerst even dat je het had over het blokkeren van bepaalde zenders.
Zo beter??
  #5  
Oud 9 oktober 2009, 14:15
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Het gaan meer om blocken.
Blocken betekent blokkeren in het engels.

Wat jij in je beeld ziet zijn blokken.

Vandaar dus dat ik dacht dat je het had over het blokkeren van bepaald zenders.
__________________
RTFM, Google or Search
  #6  
Oud 9 oktober 2009, 15:07
ossie70's schermafbeelding
ossie70 ossie70 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: ijmuiden
DTV: samsung
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Het gaan meer om blocken.
Blocken betekent blokkeren in het engels.

Wat jij in je beeld ziet zijn blokken.

Vandaar dus dat ik dacht dat je het had over het blokkeren van bepaald zenders.
Nou het is iedergeval knap iritant die blocken(blokken) als je tv zit te kijken dus ik weet niet of dat zo blijft want dan is digitaal tv kijken
echt een stap achteruit in plaats van vooruit. Dan gaan ik maar weer
terug naar Sateliet of denk je dat dit opgelost gaat worden.
  #7  
Oud 9 oktober 2009, 15:29
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossie70 Bekijk bericht
Nou het is iedergeval knap iritant die blocken(blokken) als je tv zit te kijken dus ik weet niet of dat zo blijft want dan is digitaal tv kijken
echt een stap achteruit in plaats van vooruit. Dan gaan ik maar weer
terug naar Sateliet of denk je dat dit opgelost gaat worden.
Je hebt mijn post gelezen? Daar staat namelijk een mogelijke oplossing in
__________________
Please Google your question before asking.
  #8  
Oud 12 oktober 2009, 23:48
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Cogas
Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Berichten: 2.461
Standaard

De RTL zenders (en SBS) zitten in Noord Holland op een frequentie waarop ook KPN (door de lucht) een setje digitenne-kanalen verzendt. Hierdoor zijn deze zenders vaak als eerste slecht bij een slechte huisinstallatie (slechte kabels/splitters, open uiteinden).

Advies: Kijk eens op www.kabelkeur.nl en bekijk wat je aan je huisinstallatie kunt verbeteren (metalen stekkers ipv plastic, betere kabels, betere splitters, enz).
  #9  
Oud 13 oktober 2009, 11:24
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Locatie: Ziggo / @Home
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
De RTL zenders (en SBS) zitten in Noord Holland op een frequentie waarop ook KPN (door de lucht) een setje digitenne-kanalen verzendt. Hierdoor zijn deze zenders vaak als eerste slecht bij een slechte huisinstallatie (slechte kabels/splitters, open uiteinden).

Advies: Kijk eens op www.kabelkeur.nl en bekijk wat je aan je huisinstallatie kunt verbeteren (metalen stekkers ipv plastic, betere kabels, betere splitters, enz).
Klopt helemaal!

RTL zenders en SBS vielen inderdaad erg snel uit en dan kwam er gewoon e42 - geen signaal te staan, totdat ik overal Hirschmann KOKA aan ging sluiten.
  #10  
Oud 15 oktober 2009, 10:39
JeroenTijm's schermafbeelding
JeroenTijm JeroenTijm is offline
Member
 
Geregistreerd: 18 juli 2008
Locatie: Schagen, Multikabel/Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR-5400 (HD-PVR)
Berichten: 67
Standaard

Hallo,

Ik heb daar ook last van, vooral tussen 7 en 9 uur 's avonds. Zou jij op die tijdstippen dat je er last van hebt ook even analoog willen kijken want zelfs analoog heb ik last van wegvallen van het signaal zo ongeveer om de 1 seconde en dan maar heel eventjes. dat veroorzaakt die blokken.
Hoor het.

Groeten, Jeroen.

PS: alle kabels zijn van Hirschmann en dubbel afgeschermd en metalen connectoren. Alles volgens de norm dus.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl