Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 oktober 2009, 21:15
theMANnl's schermafbeelding
theMANnl theMANnl is offline
Junior Member

Standaard Kanaalvolgorde veranderd?

Beste ziggo gebruikers,

Vandaag bij het aanzetten van mijn tv mertke ik iets vreemds, de kanaalvolgorde van de zenders was ineens veranderd. Ik heb nu bijvoorbeeld: Film 1.1 op 883, Film 1+1 op 882, Film1 HD op 881, Ned 3 HD op 880, Ned 2 op 879. Heeft iemand enig idee waardoor dit word veroorzaakt en hoe dit is op te lossen. Ik kijk via een ziggo CAM module op een sony KDL 37W5500. En hoe is het mogelijk dat de zenders wijzigen terwijl ik geen opdracht heb gegeven tot het (opnieuw) instellen van de zenders?
Oud 8 oktober 2009, 22:05
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theMANnl Bekijk bericht
Beste ziggo gebruikers,

Vandaag bij het aanzetten van mijn tv mertke ik iets vreemds, de kanaalvolgorde van de zenders was ineens veranderd. Ik heb nu bijvoorbeeld: Film 1.1 op 883, Film 1+1 op 882, Film1 HD op 881, Ned 3 HD op 880, Ned 2 op 879. Heeft iemand enig idee waardoor dit word veroorzaakt en hoe dit is op te lossen. Ik kijk via een ziggo CAM module op een sony KDL 37W5500. En hoe is het mogelijk dat de zenders wijzigen terwijl ik geen opdracht heb gegeven tot het (opnieuw) instellen van de zenders?
Welke firmware heb je in die TV zitten? En heb je de auto service update aan of uit staan?
Oud 8 oktober 2009, 22:56
Junior Member

Standaard

Ik heb firmware versie 1.202EA. En de auto service update staat aan. De systeemupdate staat ook aan. Service vervanging staat uit.

Laatst gewijzigd door theMANnl; 8 oktober 2009 om 23:09
Oud 8 oktober 2009, 23:28
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb firmware versie 1.202EA. En de auto service update staat aan. De systeemupdate staat ook aan. Service vervanging staat uit.
OK. Ik dacht dat je met die (oudere) firmware sowieso niet de standaard Ziggo volgorde krijgt. Er is het één en ander veranderd aan de kanaalindeling van Ziggo, en dat kan verklaren waarom de kanaalnummers nu anders zijn. Maar een firmware update zou ik niet aanbevelen, omdat je dan de mogelijkheid om de kanalen naar eigen inzicht in te delen geheel kwijtraakt.

Mijn advies is om zowel de auto service update als de systeemupdate uit te zetten om niet weer met mogelijk nog veel onaangenamere verrassingen te worden geconfronteerd en om daarna de kanalen nog even opnieuw in te scannen en deze vervolgens weer op de gewenste volgorde en voorkeursnummers te zetten. Dan kan je niets meer gebeuren.
Oud 8 oktober 2009, 23:39
Junior Member

Standaard

Bedankt voor je reactie Riparius. Ik zal je advies opvolgen. En zelf heb ik inderdaad rekening gehouden met het niet updaten van mijn tv. Hopelijk is het zender volgorde aanpassen iets wat sony in de toekomst gaat verhelpen. Ik moet erbij zeggen dat ik geen eigen zendervolgorde heb, maar was dit in de toekomst wel van plan. Momenteel moet eerst nog het niet ontvangen van een aantal zenders worden opgelost (last van digitenne singnaal). Gelukkig is dat een kwestie van een andere kabel en andere aansluitingen (al getest). Daarna kan ik een eigen volgorde gaan instellen.
Maar als ziggo met nieuwe zenders komt, hoe kan ik dan weten dat deze er zijn? En zal ik dan bij elke nieuwe zender opnieuw moeten scannen?
Oud 8 oktober 2009, 23:44
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Bedankt voor je reactie Riparius. Ik zal je advies opvolgen. En zelf heb ik inderdaad rekening gehouden met het niet updaten van mijn tv. Hopelijk is het zender volgorde aanpassen iets wat sony in de toekomst gaat verhelpen. Ik moet erbij zeggen dat ik geen eigen zendervolgorde heb, maar was dit in de toekomst wel van plan. Momenteel moet eerst nog het niet ontvangen van een aantal zenders worden opgelost (last van digitenne singnaal). Gelukkig is dat een kwestie van een andere kabel en andere aansluitingen (al getest). Daarna kan ik een eigen volgorde gaan instellen.
Maar als ziggo met nieuwe zenders komt, hoe kan ik dan weten dat deze er zijn? En zal ik dan bij elke nieuwe zender opnieuw moeten scannen?
De sorteer functie is gepland voor release 1.61.
De versie wordt eind oktober verwacht. Wij zullen deze versie eerst testen om te kijken of de implementatie geen negatieve gevolgen heeft voor de netwerkupdate procedure. Als de software goedgekeurd wordt zal deze ook op het netwerk worden geplaatst. Daarnaast zal de software ook via de sony website te downloaden zijn zodra deze gereleased is.
Oud 8 oktober 2009, 23:46
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ja, helaas is dat wel de consequentie als je de auto service update uit zet. Het blijft kiezen tussen een gegarandeerd niet veranderende kanaalindeling (maar dan ook geen nieuwe zenders automatisch erbij), of wel automatisch updates van het zenderaanbod maar accepteren dat Ziggo en/of de Sony gaat rommelen met je kanaalindeling. Als er nieuwe zenders zijn, dan lees je daar wel over op dit forum. Zo doe ik dat zelf ook met mijn (overigens niet CI+ compliante) Sony.
Oud 8 oktober 2009, 23:49
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De sorteer functie is gepland voor release 1.61.
De versie wordt eind oktober verwacht. Wij zullen deze versie eerst testen om te kijken of de implementatie geen negatieve gevolgen heeft voor de netwerkupdate procedure. Als de software goedgekeurd wordt zal deze ook op het netwerk worden geplaatst. Daarnaast zal de software ook via de sony website te downloaden zijn zodra deze gereleased is.
Oke, duidelijk. Ik wacht wel met updaten tot ziggo goedkeuring geeft. Ben op dit moment redelijk tevreden zo, voor het eerst! Voel er niet voor voor om de optie om zenders te sorteren te verliezen, daar ik gelezen heb op de site van sony (http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1570EA) dat het er weer opzetten van een oudere versie niet mogelijk is.

Laatst gewijzigd door theMANnl; 8 oktober 2009 om 23:55
Oud 8 oktober 2009, 23:54
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ja, helaas is dat wel de consequentie als je de auto service update uit zet. Het blijft kiezen tussen een gegarandeerd niet veranderende kanaalindeling (maar dan ook geen nieuwe zenders automatisch erbij), of wel automatisch updates van het zenderaanbod maar accepteren dat Ziggo en/of de Sony gaat rommelen met je kanaalindeling. Als er nieuwe zenders zijn, dan lees je daar wel over op dit forum. Zo doe ik dat zelf ook met mijn (overigens niet CI+ compliante) Sony.
Haha, de updates staan nu UIT. Liever een zender niet, dan de kanaalindeling weer kwijt. En ik zal uit blijven kijken naar nieuwe zenders.
En ik weet niet of ik het nou verkeerd begrijp, maar jij leest dit forum op je TV?
Oud 9 oktober 2009, 00:03
Senior Member

Standaard

Citaat:
Haha, de updates staan nu UIT. Liever een zender niet, dan de kanaalindeling weer kwijt. En ik zal uit blijven kijken naar nieuwe zenders.
En ik weet niet of ik het nou verkeerd begrijp, maar jij leest dit forum op je TV?
Nee hoor, via internet op de computer. Maar alle Ziggo nieuwtjes en plannen lees je hier het eerst, dus hier moet je zijn voor info.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Labels
cam ci+, kanaal, sony 37w5500, volgorde

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten