Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Mededelingen

Digitale TV - Algemeen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV van Ziggo welke niet in de overige forums thuis horen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 oktober 2009, 08:44   #1
BadBert
Senior Member

BadBert's schermafbeelding
Standaard Bepaalde zenders hakkelen of hebben slecht beeld

Sinds de verhuis naar ons nieuwe huis hebben wij met de digitale tv van ziggo dat op bepaalde zender het beeld en geluid stotterd (niet naar te kijken) of er heel veel storing zit (dus blokjes in beeld, en haperen van het geluid).

Ik heb niet alle zenders geprobeerd, maar o.a. 13th street en RTL-lounge zender hebben het...

Ik heb een humax IR-FOX C (zit nog te wachten op de spullen van het nieuwe alles in 1 pakket...). Postcodegebied is 4631. We hebben alle digitale tv zenders, behalve sport 1 en HD zenders.

Op het oude adres zat er de ETU-01 tussen, nu hebben we bij de verhuisbox een ander kastje gehad, wat op de wantcontact doos moet, met 3 aansluitingen er aan (tv/internet/telefoon dacht ik).

van de verdeeldoos die er nu op zit, gaat een korte coax draad (kant en klaar) naar een T splitter, en daarvandaan gaat de kabel (1,5 m) naar de humax (en 1 naar boven)

Vorige adres zat er ook een splitter tussen (welliswaar een andere) met tussen de splitter en de humax 5 meter kabel... dus aan de lengte van de kabel zal het niet liggen, want daar werkte alles prima.

Firmware update heb ik al gedaan van de humax.

Kan iemand tips geven? Begint nu ondertussen HEEL erg storend te worden...

Pieter van Ginneken

Laatst gewijzigd door BadBert; 8 oktober 2009 om 09:51
BadBert is offline  
Oud 8 oktober 2009, 15:44   #2
Isis
Senior Member

Isis's schermafbeelding
Standaard

Haal die splitter er eens tussenuit en sluit de Humax rechtstreeks op de wandcontactdoos aan. Check daarna dubbel of je wel de juiste netwerkinstellingen gebruikt en niet per ongeluk die van je oude adres.
Oud 8 oktober 2009, 16:50   #3
BadBert
Senior Member

Standaard

ik heb de splitter er tussen uit gehaald, en nu gaat het wel goed...

Maar ik wil straks wel boven ook tv, iemand tips?

Pieter van Ginneken
BadBert is offline  
Oud 8 oktober 2009, 17:02   #4
Isis
Senior Member

Isis's schermafbeelding
Standaard

Je kan er een splitter tussen zetten en dan een kabel naar boven trekken. Voor goede splitters en/of kabels, check www.kabelkeur.nl.
Dan kijk je boven dus wel analoge tv. Wil je boven digitaal kijken, dan zal je een tweede decoder moeten aanschaffen.
Oud 9 oktober 2009, 07:43   #5
BadBert
Senior Member

Standaard

Een tweede decoder is onderweg, dus boven willen we ook digitaal, kabel loopt er al, en die was dus ook aangesloten op de splitter, waarna het beeld "slecht" was.

Heb de splitter er tussen gezet die in het vorige huis er tussen zat, en ook daarmee stoort het... heel raar, want er zit dan zelfs minder kabel tussen de wandcontactdoos en de humax...

Hoe zit het met de netwerk instellingen? Wat moet ik daar aan veranderen als ik verhuis dan? (ben overigens binnen hetzelfde dorp verhuisd).

Even voor de duidelijkheid nog een keer een opsomming van de vorige, en huidige situatie:

VORIGE:
- etu-01 "wandcontactdoos"
- simpele splitter
- minimaal 5 meter (zelf op maat gemaakt met losse stekkers) kabel naar de humax
- perfect beeld

NIEUWE:
- nieuwere wandcontactdoos
- 2 splitters geprobeerd
- max 2,5 meter kabel (kant en klare) tussen contactdoos en humax
- slecht beeld, haperen, storen etc

Zonder splitter werkt het uiteraard wel.

Hoe kan het dat het hem nu ineens in de splitter zou zitten, als dat eerst niet het geval was? Ligt dat aan die wandcontactdoos?
Misschien losse coax kabel proberen, waar ik zelf de stekkers aan zet?

Pieter van Ginneken
BadBert is offline  
Oud 9 oktober 2009, 07:57   #6
mesa57
Senior Member

mesa57's schermafbeelding
Standaard

Het zou aan de wandcontactdoos kunnen liggen als dat een rijgdoos is ipv een einddoos. Achter de splitter zou een einddoos moeten komen. Je kunt inderdaad eens met een losse (goede kwaliteit) coax kabel testen. Ik heb zo ook mijn installatieproblemen kunnen ontdekken en oplossen. Ik sluit wel nog niet uit dat het signaal bij het AOP en/of het geheimzinnige kastje (kun je dat eens identificeren) te zwak is. Dan zou ZIggo erbij gehaald moeten worden.
mesa57 is offline  
Oud 9 oktober 2009, 09:14   #7
BadBert
Senior Member

Standaard

een einddoos? Bedoel je hiermee dat geen enkele aansluiting "los" mag liggen? (wat nu wel het geval is met de aansluiting naar boven toe, want daar zit nog geen digitale ontvanger aan).

Het geheimzinnige kastje bedoel ik de nieuwe wandcontactdoos mee, 1 waarop je een opzetstuk "draait en klikt" waar gelijk de 3 aansluitingen gaan: internet/tv/radio.
Normaal (bij het vorige adres) ging er van de wandcontactdoos (met 1 aansluiting) een kabel naar een los kastje, waarna je tv en internet had, op de tv aansluiting moest dan nog een tv/radio splitter, internet ging naar het modem.

Pieter van Ginneken
BadBert is offline  
Oud 9 oktober 2009, 11:04   #8
Isis
Senior Member

Isis's schermafbeelding
Standaard

Dan heb je nu de UMU wandcontactdoos.

Een splitter verdeelt het signaal, dus er gaat minder signaal naar je Humax toe. Wat je het beste kan doen is de splitter ná de decoder zetten (dus de coax doorlussen via de loop van je Humax) of een versterkte splitter ervoor.
Oud 10 oktober 2009, 10:47   #9
BadBert
Senior Member

Standaard

ah, ok, op die manier.

En krijgt de kabel die naar boven loopt dan genoeg sterkte binnen als ik hem via loop aansluit?
En is er dan op die "loop" aansluiting nog een digitale ontvanger aan te sluiten (en krijgt die dus dan voldoende signaal binnen)

Alvast bedankt voor de tips/hulp!

Pieter van Ginneken
BadBert is offline  
Oud 10 oktober 2009, 10:57   #10
mesa57
Senior Member

mesa57's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isis Bekijk bericht
Dan heb je nu de UMU wandcontactdoos.

Een splitter verdeelt het signaal, dus er gaat minder signaal naar je Humax toe. Wat je het beste kan doen is de splitter ná de decoder zetten (dus de coax doorlussen via de loop van je Humax) of een versterkte splitter ervoor.
Als je de splitter NA de humax zet, krijgt je TV minder signaal.
Maar misschien werkt het. Waarvoor heb je die UMU er tussen zitten ? Gebruik je ook nog kabel-internet ? Zo niet, kan hij er volgens mij tussen uit. Het signaal op het AOP moet volgens mij sterk genoeg zijn voor 2 aansluitingen. Dat was bij je vorige huis ook het geval. Als dat hier niet is, is het signaal op het AOP niet sterk genoeg (zou Ziggo moeten oplossen) of er is iets mis met je huisinstallatie (kabels, dozen). De splitter in de meterkast is volgens mij prima. Als je vandaar, vanuit de splitter, een coax even rechtstreeks op de Humax aansluit, is de ontvangst dan wel goed ? Zo ja, dan is er wat mis met de huisinstallatie. Zo nee, dan moet je toch Ziggo er even bijroepen.
mesa57 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten