Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 oktober 2009, 10:17
migroen's schermafbeelding
migroen migroen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + Volop bellen
DTV: Horizon + Humax 5050c (2x) + Humax 5200c
Standaard

Op mijn Samsung moest ik eerst de Tv op Digitaal zetten en netwerk-id en MHz invullen. Dan TV laten zoeken.

Als dat klaar TV uitzetten, CAM module plaatsen zonder de Smartcard en TV weer aanzetten.

Authenticatie wordt gestart. Als de authenticatie goed is verlopen dan pas de simcard plaatsen in de Cam module.

Klaar
Oud 8 oktober 2009, 10:22
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jazzmatazz Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. De module en smartcard zijn volgens mij juist geInstalleerd (paarse kant naar de muur en chip ook naar de muur). Ook ik krijg de melding dat de kaart werkt, alleen ik krijg ook maar analoge zenders te zien (zo ziet de kwaliteit er wel uit).

In de handleiding van Ziggo stond dat je de module eerst in de TV moet stoppen en hem dan aan moet zetten. Vervolgens moet je de netwerkinstellingen invoeren en pas dan gaat hij met het authorisatieproces starten. Maar bij mij begon hij daar meteen al mee. Ik heb nooit de mogelijkheid gekregen om de netwerkinstellingen in te stellen. Als ik dat via de menustructuur van de TV wil doen blijkt het om de netwerkinstellingen voor NET TV te gaan. Da's dus niet waar het om gaat.

Iemand nog een suggestie hoe ik de netwerkinstellingen goed kan krijgen?
Zonder CAM eerst (digitale) kanalen opnieuw installeren --> KABEL aanklikken --> dus niet antenne aanklikken!!!
Daarna pas CAM installeren!!
Oud 8 oktober 2009, 10:26
Tom-'s schermafbeelding
Tom- Tom- is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
je moet eerst de frequentie invullen, vervolgens tuned de TV naar betreffende kanaal, als het signaal gevonden is, zal de TV om om netwerk-nummer vragen, je kunt deze gegevens niet in één keer invullen zoals bij andere TV's of Settop boxen.
Bedankt voor de reactie. Duidelijk, maar vreemd. Zonder CAM heb ik alleen het Ziggo zenderoverzicht, en vindt de TV zenders als RTL Lounge, QMusic, en een aantal namen van naar mijn idee digitale tuners (Humax, Samsung, ea.)

Nederland 1 zit er NIET tussen. Een netwerknummer heb ik niet kunnen invullen.
Oud 8 oktober 2009, 11:12
Senior Member

Standaard

Als je geen netwerknummer en MHZ hebt kunnen invullen dan gaat het nooit goed werken. Instellingen moeten ergens staan. Ook nakijken dat je de juiste Netwerk-Id en MHZ gebruikt anders gaat het ook niet werken.

1. Kijk eens of er een update is van de firmware van je TV. Wil soms helpen ivm Cam Module.

2. Zet de TV terug naar de fabriekinstellingen en begin eens opnieuw. Wel zonder Cam module beginnen.

Neem dit topic ook eens door mogelijk dat daar nog info voor je staat.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16501
Oud 8 oktober 2009, 14:31
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom- Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie. Duidelijk, maar vreemd. Zonder CAM heb ik alleen het Ziggo zenderoverzicht, en vindt de TV zenders als RTL Lounge, QMusic, en een aantal namen van naar mijn idee digitale tuners (Humax, Samsung, ea.)

Nederland 1 zit er NIET tussen. Een netwerknummer heb ik niet kunnen invullen.
Het niet in kunnen vullen van een netwerk-ID is een bekende bug, die al een tijd geleden is opgelost door Philips.
Heb je wel de nieuwste firmware eerste geinstalleerd?
Oud 8 oktober 2009, 15:02
Tom-'s schermafbeelding
Tom- Tom- is offline
Senior Member

Standaard

De allerlaatste firmware staat er op; die van 20-9 als ik me niet vergis. De TV is niet gereset, dat zal ik straks eens proberen.
Oud 8 oktober 2009, 15:57
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom- Bekijk bericht
De allerlaatste firmware staat er op; die van 20-9 als ik me niet vergis. De TV is niet gereset, dat zal ik straks eens proberen.
Haal de stroom er dan ook even een minuutje vanaf. Weet je zeker, dat de TV "schoon" opstart.
Oud 8 oktober 2009, 16:04
Senior Member

Standaard

Als je bij Philips zoekt op jouw scherm dan is dit een van de vragen. Check eens bij Stap 4 of je daar iets van Netwerk-Id kunt vinden.

Check wel even de firmware zodat je 100% zeker weet dat je de laatste gebruikt. Met een Cam is dat nu net even het belangrijkste.
(Versie: 000.026.058.005) Nederlands is de laatste versie op dit moment.

Hier staan nog een aantal stapen die je kunt proberen.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...d.php?p=208709

Vraag
Hoe kan ik controleren of de Conditional Access-module (CAM) goed is geplaatst en wordt herkend door mijn TV?

Antwoord
In bepaalde landen kunt u bij uw digitale-TV-provider een CA-module en een smartcard krijgen voor het decoderen van gecodeerde digitale TV-kanalen.
  1. Schakel uw TV uit voordat u de CA-module plaatst.
  2. Schuif de CA-module op de juiste manier in de CI-sleuf (Common Interface) totdat de kaart niet meer verder kan.
  3. Schakel de TV in.
  4. Ga in hetTV-menu achtereenvolgens naar Features (Diversen), Common Interface voor toegang tot veelgebruikte toepassingen van de Common Interface, zoals die zijn gedefinieerd door de leverancier van de Common Interface-module.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten