Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Mededelingen

Digitale TV - DVB-C en CI+ Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 oktober 2009, 20:36   #1
taz3d
Member
 
taz3d's schermafbeelding
Standaard vraagje over ci+

Ik heb vandaag een smit ci+ module geleend van een collega van me en deze getest op een 37pfl9604 met mijn eigen ziggo smart kaartje.
De kaart wordt gedetecteerd en geautoriseerd maar vervolgens gebeurd er niets, de beeld kwaliteit en het zender aanbod blijft het zefde als analoog.
Is een ci+ module gebonden aan een speciaal soort smartcard of doe ik iets verkeerd ?
taz3d is offline  
Oud 7 oktober 2009, 20:45   #2
TNG
Member
 
TNG's schermafbeelding
Standaard

Heb je wel de digitale zenders opnieuw geinstalleerd op je tv? Dus ook je netwerk ID enzo ingevuld?
TNG is offline  
Oud 7 oktober 2009, 20:50   #3
taz3d
Member
 
taz3d's schermafbeelding
Standaard

Bedoel je de zenders opnieuw zoeken in een van de opties in de tv zelf ?
Heb de tv na het zender zoeken opnieuw opgestart en daarna had ik alle digitale kanalen.
Echter heb ik alleen beeld op nederland 1, alle andere kanalen zijn gecodeerd.

Laatst gewijzigd door taz3d; 7 oktober 2009 om 21:20
taz3d is offline  
Oud 7 oktober 2009, 22:11   #5
grunticus
Member
 
grunticus's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door taz3d Bekijk bericht
Ik heb vandaag een smit ci+ module geleend van een collega van me en deze getest op een 37pfl9604 met mijn eigen ziggo smart kaartje.
De kaart wordt gedetecteerd en geautoriseerd maar vervolgens gebeurd er niets, de beeld kwaliteit en het zender aanbod blijft het zefde als analoog.
Is een ci+ module gebonden aan een speciaal soort smartcard of doe ik iets verkeerd ?
Je moet de TV wel 'digitaal' laten zoeken dus installing tijdens zoeken op 'Kabel'.
grunticus is offline  
Oud 7 oktober 2009, 23:25   #6
mapel
Member
 
mapel's schermafbeelding
Standaard

...en jouw cam module moet met de paarse kant naar de muur wijzen. De smartcard met chip moet ook naar de muur wijzen.
__________________
32PFL8404/CI+ Cam
mapel is offline  
Oud 8 oktober 2009, 07:24   #7
Tom-
Senior Member
 
Tom-'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TNG Bekijk bericht
Heb je wel de digitale zenders opnieuw geinstalleerd op je tv? Dus ook je netwerk ID enzo ingevuld?
Zou je dat Netwerk-ID ook zónder de CAM in de TV te hebben zitten moeten kunnen instellen?

Ik heb dat nl. geprobeerd, en dan kan ik alleen de frequentie invullen. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?
Tom- is offline  
Oud 8 oktober 2009, 07:42   #8
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom- Bekijk bericht
Zou je dat Netwerk-ID ook zónder de CAM in de TV te hebben zitten moeten kunnen instellen?

Ik heb dat nl. geprobeerd, en dan kan ik alleen de frequentie invullen. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?
je moet eerst de frequentie invullen, vervolgens tuned de TV naar betreffende kanaal, als het signaal gevonden is, zal de TV om om netwerk-nummer vragen, je kunt deze gegevens niet in één keer invullen zoals bij andere TV's of Settop boxen.
anoniem is offline  
Oud 8 oktober 2009, 08:43   #9
jazzmatazz
Junior Member
 
jazzmatazz's schermafbeelding
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. De module en smartcard zijn volgens mij juist geInstalleerd (paarse kant naar de muur en chip ook naar de muur). Ook ik krijg de melding dat de kaart werkt, alleen ik krijg ook maar analoge zenders te zien (zo ziet de kwaliteit er wel uit).

In de handleiding van Ziggo stond dat je de module eerst in de TV moet stoppen en hem dan aan moet zetten. Vervolgens moet je de netwerkinstellingen invoeren en pas dan gaat hij met het authorisatieproces starten. Maar bij mij begon hij daar meteen al mee. Ik heb nooit de mogelijkheid gekregen om de netwerkinstellingen in te stellen. Als ik dat via de menustructuur van de TV wil doen blijkt het om de netwerkinstellingen voor NET TV te gaan. Da's dus niet waar het om gaat.

Iemand nog een suggestie hoe ik de netwerkinstellingen goed kan krijgen?
jazzmatazz is offline  
Oud 8 oktober 2009, 08:55   #10
Rowwan
Senior Member
 
Rowwan's schermafbeelding
Standaard

Netwerkinstellingen moet je invoeren bij het zoeken naar zenders ("Zender installatie". Let er wel op dat je "kabel" selecteerd, en niet "antenne"). Als je dit niet gedaan hebt, zul je idd alleen analoge zenders zien
Rowwan is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl