Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 18 oktober 2009, 09:38   #101
rutger89
Senior Member

rutger89's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dream Bekijk bericht

Nog steeds geen problemen met de snelheid of de modem Gebruik zelf nog een oude cat5 kabel die ik zelf aan gelegt heb en ik haal deze snelheid
Ik neem aan dat je dan een cat5e kabel gebruikt, Deze snelheden met cat5 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cat5e kan je overigens gebruiken t/m 1Gbit/s
rutger89 is offline  
Oud 18 oktober 2009, 09:43   #102
om1
Senior Member

om1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
Ik neem aan dat je dan een cat5e kabel gebruikt, Deze snelheden met cat5 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Cat5e kan je overigens gebruiken t/m 1Gbit/s
Als je geluk hebt kan je met Cat5 best wel die snelheden halen, zeker bij korte afstanden en weinig storingsbronnen. Je hebt alleen geen garantie.
om1 is offline  
Oud 18 oktober 2009, 11:32   #103
rutger89
Senior Member

rutger89's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door om1 Bekijk bericht
Als je geluk hebt kan je met Cat5 best wel die snelheden halen, zeker bij korte afstanden en weinig storingsbronnen. Je hebt alleen geen garantie.
oké weer wat geleerd tnx
rutger89 is offline  
Oud 18 oktober 2009, 11:57   #104
Gooffy
Senior Member

Gooffy's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redydo Bekijk bericht
heb ook nog steeds 50/5 en regelmatig dat internet even 10 a 15 sec weg is en weer terug komt . volgens ziggo storingsdienst moet ik voor februari 2010 me 120 mb lijn hebben zo niet dat is er iets mis maar het is maar een extra service .dus heb je het niet heb je pech aldus de medewerker storingen ziggo op 17-10-2009 .snap er werkelijk niks van.
Dat ik de snelheid van 120 Mb nog niet heb vind ik niet zo heel belangrijk, heb meer belang bij een stabiele verbinding, heb vanmorgen tussen 8 en 12 uur al weer twee keer even geen verbinding gehad, weet alleen niet of dit komt doordat het modem reboot of dat het modem reboot omdat er geen verbinding meer is

Zal wel een belletje naar de HD/TD worden.
Gooffy is offline  
Oud 18 oktober 2009, 12:11   #105
Dream
Junior Member

Dream's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rutger89 Bekijk bericht
nee gewoon een cat5 kabel gebruikt heb wel een cat6 kabel moet nog door gevoert worden
Dream is offline  
Oud 20 oktober 2009, 00:32   #106
wcmveer
Junior Member

wcmveer's schermafbeelding
Standaard

Postcode 3823, hier nog geen verhoogt internetsnelheid.
Begin van vorige week diversen malen laag of geen verbinding!
Mijn abbo internet is Z2 10/1,5 en zal dus 15/2,5 moeten gaan worden.
We wachten rustig af..

Gr. Willem
wcmveer is offline  
Oud 27 oktober 2009, 09:55   #107
kontknager
Member

kontknager's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Ik snap de hele cat5/6 discussie niet. Cat5 is 1 gigabit, cat6 10 gigabit. 10gigabit, daar komen de docsis3 modems niet snel bij in de buurt. 1 gigabit ook niet.
10 Gigabit haal je niet eens met de meeste brute raid opstellingen

Is alleen maar voor switching en routering bedoeld in backbones.
kontknager is offline  
Oud 27 oktober 2009, 10:01   #108
kontknager
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gooffy Bekijk bericht
Volgens de berichten zou Ziggo vanaf woensdag 14 oktober de rest van A.I.1-E aansluitingen in Amersfoort gaan verhogen naar 120 Mb, nu weet ik niet of dit toeval is maar sinds woensdag reboot mijn Ubee modem zich spontaan en heel onregelmatig, soms maar 1 keer per dag en gisteren avond (zaterdag) maar liefst 6 keer. Mijn snelheid is nog niet omhoog gegaan zit dus nog op 50/5 Mb.

Snelheden zijn oké op speedtest.net en op Ziggo, de pingtest is ook dik in orde, Ping = 12 ms, packet loss = 0% en Jitter 0 - 2 ms.

Zijn er meer gebruikers in Amersfoort die hier sinds 14 oktober last van hebben ?
Volgens mij heeft iedereen met een ubee problemen in oud casema gebied. Iedereen heef last van uitval, en een slecht werkende verbinding bij het gebruik van meerdere connecties (zoals usenet) Hoop dat je een arris hebt.
kontknager is offline  
Oud 27 oktober 2009, 15:52   #109
Gooffy
Senior Member

Gooffy's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kontknager Bekijk bericht
Volgens mij heeft iedereen met een ubee problemen in oud casema gebied. Iedereen heef last van uitval, en een slecht werkende verbinding bij het gebruik van meerdere connecties (zoals usenet) Hoop dat je een arris hebt.
Heb vorige week maandag met de HD van Ziggo gebeld en na het uitlezen van het modem kwamen er twee errors naar boven, moest een monteur langs komen, de monteur kwam die zelfde week nog op vrijdag heeft alleen het modem vervangen (weer een Ubee) en dan zouden de klachten wel over wezen. Helaas niet dus de klachten zijn exact de zelfde nog steeds onregelmatig rebooten van het modem, vandaag zelfs 3 maal binnen 1 uur .

Dus gaan maar weer met de HD bellen voor 10ct p/min.
Gooffy is offline  
Oud 27 oktober 2009, 17:53   #110
kontknager
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gooffy Bekijk bericht
Heb vorige week maandag met de HD van Ziggo gebeld en na het uitlezen van het modem kwamen er twee errors naar boven, moest een monteur langs komen, de monteur kwam die zelfde week nog op vrijdag heeft alleen het modem vervangen (weer een Ubee) en dan zouden de klachten wel over wezen. Helaas niet dus de klachten zijn exact de zelfde nog steeds onregelmatig rebooten van het modem, vandaag zelfs 3 maal binnen 1 uur .

Dus gaan maar weer met de HD bellen voor 10ct p/min.
Erg vervelend. Maarja gewoon een arris vragen dus, die is wel retestabiel in casema gebied.
kontknager is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten