Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 oktober 2009, 17:52
FastPaul's schermafbeelding
FastPaul FastPaul is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 december 2008
Locatie: Heemskerk / Ziggo
Ziggo Internet: 3-in-1
DTV: Humax 5000
Berichten: 6
Standaard Motorola Signaal

Hi,

Ik snap geen bal van onderstaande waarden, weet iemand of het er een beetje op lijkt?
Post anders jouw getalletjes!

Groet,
Paul

Downstream:
Frequency - 226000000 Hz
Signal to Noise Ratio - 36 dB
Downstream Modulation - QAM256
Network Access Control Object - ON
Power Level - 17 dBmV

UpStream
Channel ID - 1
Frequency - 20000000 Hz
Ranging Service ID - 8304
Symbol Rate -2.560
Msym/sPower Level - 24 dBmV
Upstream Modulation - [3] QPSK [2] 16QAM [2] 64QAM

Total Unerrored Codewords - 55446229
Total Correctable Codewords - 7363
Total Uncorrectable Codewords - 0
  #2  
Oud 6 oktober 2009, 20:12
Plunder's schermafbeelding
Plunder Plunder is offline
Member
 
Geregistreerd: 19 augustus 2008
Locatie: Noorden/Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Complete /Cisco EPC3928AD
DTV: Samsung UE55JU6800 met CI+/Horizon
Berichten: 81
Standaard

Voila:

Frequency 210000000 Hz
Signal to Noise Ratio 36 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -5 dBmV

Channel ID8
Frequency 52000000 Hz
Ranging Service ID 9096
Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 52 dBmV
Upstream Modulation
[3] QPSK
[1] 32QAM
[2] 64QAM

Total Unerrored Codewords 945144060
Total Correctable Codewords 1965566269
Total Uncorrectable Codewords 31704
  #3  
Oud 6 oktober 2009, 20:16
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Je downstream power level is aan de erg hoge kant (ideaal is 0), en de upstream power is aan de lage kant (~48-50).

Kan het zijn dat er een versterker voor het modem zit dit deze hoge signaalwaardes veroorzaakt?
__________________

  #4  
Oud 6 oktober 2009, 20:41
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastPaul
Total Unerrored Codewords - 55446229
Total Correctable Codewords - 7363
Total Uncorrectable Codewords - 0
Dit gedeelte is dan wel weer heel netjes.
__________________
Please Google your question before asking.
  #5  
Oud 7 oktober 2009, 09:12
FastPaul's schermafbeelding
FastPaul FastPaul is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 december 2008
Locatie: Heemskerk / Ziggo
Ziggo Internet: 3-in-1
DTV: Humax 5000
Berichten: 6
Standaard

Hi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad een versterker voor de verdeler zitter. De versterker is een Hirschmann ghv820A, een de verdeler een tratec 210.
Het kan dus kloppen dat mijn downstream signaal aan de hoge kant is. Ik heb me laten adviseren om de versterker voor de verdeler te plaatsen om het retoursignaal te versterken. (De ghv820 heeft een actieve retourversterker).
Maar dat laatste lijkt dan weer niet te lukken.....
O ja, mijn tv signaalsterkte is volgens mijn decoder 70%.

Groeten,
Paul

Laatst gewijzigd door FastPaul; 7 oktober 2009 om 09:22
  #6  
Oud 7 oktober 2009, 10:41
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Locatie: Hoogezand/@Home
DTV: Samsung DVB-9401R
Berichten: 770
Standaard

Haal die versterker eens weg en meet dan nog eens je waardes?

Overigens even enige uitleg over correcables etc:
unerrored codewords = pakketjes die verstuurd worden en in één keer goed aankomen
correctable codewords = pakketjes die verstuurd worden, maar niet in één keer goed aankomen, deze moeten gecorrigeerd en opnieuw verstuurd worden
uncorrectable codewords = pakketjes die verstuurd worden, maar nooit aankomen

Je moet de aantallen in verhouding zien. Hoe hoger de unerroreds, hoe meer verkeer er is (door downloaden, surfen etc). Zou ik me weinig zorgen om maken, tenzij het oploopt terwijl jij niks aan het doen bent. Je hebt in verhouding erg weinig correctables, dus dat is ook ok. Als je bijna net zoveel correctables zou hebben als unerroreds kan dat traag tot niet werkend internet opleveren. Daarbij moet ook worden gekeken naar hoe snel de correctables oplopen. In principe moeten ze niet snel oplopen.
Je uncorrectables zijn 0, dat is perfect Deze dienen *altijd* lager te zijn dan je correctables. Zijn ze hoger en lopen ze snel op, dan mag je acuut de klantenservice bellen. Je zal dan traag tot niet werkend internet hebben en dat is in zo'n geval meestal te wijten aan een signaalprobleem (waarbij de klantenservice er dan wel vanuit gaat dat je geen versterker hebt aangesloten).
__________________
Please Google your question before asking.
  #7  
Oud 7 oktober 2009, 17:54
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastPaul Bekijk bericht
Downstream:
Frequency - 226000000 Hz
Signal to Noise Ratio - 36 dB
Downstream Modulation - QAM256
Network Access Control Object - ON
Power Level - 17 dBmV
Het power level van je downstream is echt veel te hoog! Valt buiten de maximale marges (van -15 t/m +15, en in praktijk nog wat krapper), en kan op termijn zelfs schade aanrichten aan de aangesloten apparatuur. Ook kan een dusdanige versterking problemen opleveren met de verbinding (hoeft niet, kan wel) door juist een verslechtering van het signaal doordat het teveel word versterkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastPaul Bekijk bericht
Hi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad een versterker voor de verdeler zitter. De versterker is een Hirschmann ghv820A, een de verdeler een tratec 210.
Ik denk dat je hier toch wat anders voor zult moeten gaan bedenken, zoals ik reeds aangegeven heb +17dBmV als Powerlevel op de downstream is echt te hoog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastPaul Bekijk bericht
Ik heb me laten adviseren om de versterker voor de verdeler te plaatsen om het retoursignaal te versterken. (De ghv820 heeft een actieve retourversterker).
Als het gaat om het versterken van het retoursignaal van het modem, dat is echt niet nodig (zelfs overbodig) als het modem gewoon direct op het AOP is aangesloten. Dus het modem buiten de versterker om aansluiten is voor zowel voor de downstream als upstream alleen mar positief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FastPaul Bekijk bericht
Maar dat laatste lijkt dan weer niet te lukken.....
Dat lukt juist prima. De "denk logica" is alleen andersom Met de downstream meet je hoe hard het signaal binnenkomt op het modem, mbt de upstream meet je hoe hard het modem staat te zenden. In jou geval is dat erg laag, ofwel staat minimaal te zenden om het signaal in orde te houden.

Direct een vraag aan jou erachteraan. Heb je die versterker echt nodig of is deze je alleen geadviseerd omdat dan ook het retoursignaalversterkt zou worden?

Als je wil, zou je kunnen uitleggen hoe alles bij jou aangesloten zit? Hoeveel tv's, in welke ruimtes, hoe lang zijn de kabel lengtes ongeveer?
__________________

  #8  
Oud 7 oktober 2009, 19:42
FastPaul's schermafbeelding
FastPaul FastPaul is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 16 december 2008
Locatie: Heemskerk / Ziggo
Ziggo Internet: 3-in-1
DTV: Humax 5000
Berichten: 6
Standaard

Hi Excalibur,

Thanks voor de info. Deze pagina ondersteunt jouw verhaal: http://homepage.ntlworld.com/robin.d....html#goodlevs
De Hirschmann versterker heeft lekker veel instelmogelijkheden.
Ik heb de versterking van het downstream signaal flink teruggeschroefd. En de versterking van het upstream signaal enigzins. Ik heb ook wat geexperimenteerd met de line-equalization.

Dit zijn nu de waarden:
Downstream Power Level 6 dBmV en een SNR van 34dB.
Upstream Power Level 34dB.
TV signaalsterkte 70%.

Zonder versterker:
Downstream Power Level 7 dBmV en een SNR van 32dB.
Upstream Power Level 45dB.
TV signaalsterkte 35%.

De "omgekeerde denklogica" klopt dus!

Ik was inderdaad geadviseerd om het upstreamsignaal te versterken.
De versterker, verdeler en het modem staan in de meterkast. Ik heb slechts 1 TV, die staat 15 meter verderop. De coax naar de TV wordt 'onderbroken' door een blikseminslag beveiliger.

Groeten,
Paul
  #9  
Oud 7 oktober 2009, 20:49
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Zonder dat ik mensen wil beoordelen op hun adviezen zonder de rest van het verhaal te kennen, begin ik hier toch te twijfelen aan de kundigheid of de reden waarom jou een versterker is geadviseerd.

Als jij "slechts" 1 tv-aansluiting in huis hebt, waar ongeveer 15 meter kabel tussen zit, dan heb jij niet eens een versterker nodig. Wanneer je gebruikt maakt van goede (en goed is er ook betaalbaar) kwaliteit onderdelen kan jij en een prima signaal op je radio/tv hebben, en ook een prima werkende verbinding. In jou geval had je het geld voor de versterker in je beurs kunnen houden, en was je voor een aanzienlijk lager bedrag al klaar geweest wanneer je er enkele goede kabel en connectoren voor had gekocht.

En ik heb het omgekeerde logica genoemd, maar feitelijk is het een meting op 2 verschillende punten/manieren (ontvangen vs verzendend) die echter allebei dezelfde eenheidswaarde hebben
__________________

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl