Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 oktober 2009, 22:15
willemstarre's schermafbeelding
willemstarre willemstarre is offline
Junior Member

Ziggo Internet: plus
DTV: ci+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie33 Bekijk bericht
1.TV uit zetten, Cam eruit halen.
2.TV aanzetten enzenders volledig opnieuw installeren (dus niet updaten maar helemaal opnieuw). Je krijgt als het goed is de vraag om netwerk id en frequentie. Op de ziggo site even de goede waardes opzoeken.
3. TV uitzetten, stroom er afhalen. Paar minuten wachten.
4. Cam er terug in plaatsen
5. TV weer aanzetten

Als het goed is krijg je wederom het authenticatie scherm.
en als deze optie niet werkt hoe ga ik het dan voor elkaar krijgen,

ik heb nl1 en ziggo kanaal ook de programma gegevens heb ik. De rest is een zwart scherm onderin het scherm komt wel een balk met coded program. hoop dat iemand een oplossing heeft, laatste software installed. Volgens ziggo moet ik opnieuw authenticaten. Ik krijg echter geen schermen van authenticate meer.

groeten,

Willem

Laatst gewijzigd door willemstarre; 29 oktober 2009 om 23:07
Oud 29 oktober 2009, 23:39
Elecman's schermafbeelding
Elecman Elecman is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemstarre Bekijk bericht
ik heb nl1 en ziggo kanaal ook de programma gegevens heb ik. De rest is een zwart scherm onderin het scherm komt wel een balk met coded program. hoop dat iemand een oplossing heeft, laatste software installed. Volgens ziggo moet ik opnieuw authenticaten. Ik krijg echter geen schermen van authenticate meer.
Als je echt de tekst 'coded program' krijgt dan heb je de taal van de TV op Engels staan en zover ik heb begrepen is het van belang dat die op Nederrlands staat. Die instelling zit ergens in de Configuratie.
Oud 30 oktober 2009, 00:06
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elecman Bekijk bericht
Als je echt de tekst 'coded program' krijgt dan heb je de taal van de TV op Engels staan en zover ik heb begrepen is het van belang dat die op Nederrlands staat. Die instelling zit ergens in de Configuratie.

taal staat op nederlands

btw moet de tv altijd authenticate doen, dit heb ik in het begin een keer gezien, maar nu doet ie helemaal niks authenticaten. Ik bedoel elke keer als je hem aanzet?

Laatst gewijzigd door willemstarre; 30 oktober 2009 om 00:19
Oud 30 oktober 2009, 10:01
Elecman's schermafbeelding
Elecman Elecman is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemstarre Bekijk bericht
taal staat op nederlands

btw moet de tv altijd authenticate doen, dit heb ik in het begin een keer gezien, maar nu doet ie helemaal niks authenticaten. Ik bedoel elke keer als je hem aanzet?
Ja, hij athenticeet elke keer als je hem aanzet of uit standby haalt. Het gaat dan sneller dan de eerste keer en je ziet het niet altijd, maar het gebeurt altijd.

Overigens als de mededeling 'coded program' is en niet 'gecodeerd programma' dan heb je echt nog ergens iets op de taal Engels staan. Je kan de taal van de TV en van de CAM module onafhankelijk van elkaar instellen en het is vast verstandig om die allebei op Nederlands te zetten.

Als je in het configuratie menu kijkt, zie je dan onder diversen de Common Interface vermeld? Zo nee dan zit de module er niet goed in. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de connector pootjes in de TV kunnen verbuigen. Maar hij kan er natuurlijk ook net niet ver genoeg inzitten. Of mischien verkeerd om. De paarse sticker met Ziggo moet naar de muur.

Verder kan de chipkaart er nog verkeerd om inzitten en moet je natuurlijk de chipkaart aanmelden bij Ziggo. Of de kaart er goed inzit kan je ook via het Configuratie->Diversen->Common Interface menu zien. Kijk onder status smartcard. Als hij er goed inzit moet het kaartnummer zichtbaar zijn en de status 'card in' zijn.

Laatst gewijzigd door Elecman; 30 oktober 2009 om 10:59
Oud 30 oktober 2009, 16:24
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elecman Bekijk bericht
Verder kan de chipkaart er nog verkeerd om inzitten en moet je natuurlijk de chipkaart aanmelden bij Ziggo. Of de kaart er goed inzit kan je ook via het Configuratie->Diversen->Common Interface menu zien. Kijk onder status smartcard. Als hij er goed inzit moet het kaartnummer zichtbaar zijn en de status 'card in' zijn.
de hele post van je hielp enorm, het blijkt dat ik een oude smartcard heb die er anders in moet dan in de handleiding staat, kortom ik had beter moeten kijken. Wel was de bovestaande menu optie de uitkomst voor mijn probleem.

Super bedankt voor je post.

willem
Oud 4 november 2009, 14:00
wnobbe's schermafbeelding
wnobbe wnobbe is offline
Junior Member

DTV: 32PF10L9613D
Standaard Philips en Ziggo

Kan ik met mijn tv 32PFL9613D/10 gebruik maken van de Digitale Televisie Module: oftewel Digitaal televisie kijken zonder gebruik van een aparte digitale ontvanger?
Oud 4 november 2009, 14:12
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wnobbe Bekijk bericht
Kan ik met mijn tv 32PFL9613D/10 gebruik maken van de Digitale Televisie Module: oftewel Digitaal televisie kijken zonder gebruik van een aparte digitale ontvanger?
Helaas voor jou: nee. De DTM is alleen geschikt voor toestellen met een CI+-slot. Alleen toestellen die voor de laatste letter eindigen op "4" hebben een CI+-slot, en bij jou is dat een "3". Meestal hebben CI+-toestellen als laatste letter dan ook nog een "H" (ik dacht van "HD" maar ben niet helemaal zeker) waar jij een "D" hebt.
Oud 14 november 2009, 15:15
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member

Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Standaard

Kleine Update van mij ben tenslotte begonnen met deze thopic.
Maar vandaag het opnieuw geprobeert en het werkte nog ook.
Gewoon zenders opnieuw opgezocht met het humax kastje niet aangesloten en de stekker uit de tv getrokken en kaart er in en aan gezet.
En gaan met die banaan ned 1,2,3, HD en de rest oop goed van beeld.
Oud 16 november 2009, 13:56
peko's schermafbeelding
peko peko is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Philips 42PFL8404H/12 met Smit CI+ & Samsung DCB H360R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wnobbe Bekijk bericht
Hoi, volgens mij kun je dit alleen met Kpn digitenne. In deze TV zit een DVB-T (digitenne) als digitale ontvanger en geen DVB-C (kabel) ontvanger ingebouwd. Tevens heeft deze TV alleen een CI interface en geen CI+. Deze is volgens mij geschikt voor een module van digitenne, zodat je voor digitenne geen apparte ontvanger/decoder nodig bent. Ea kun je bij KPN navragen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten