Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 oktober 2009, 13:08
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard Motorola modem op afstand van AOP

Ik heb in mijn meterkast een Tratec 752/N versterker en wil mijn Internet modem (Motorola gelverd bij Intenet Alles in 1 Plus) graag op de studeerkamer zetten.

Vanuit meterkast naar studeerkamer loopt een Hirschman KOKA799 kabel lopen met F-connectoren van ongeveer 15 meter.

Gaat dit werken?

Bij voorbaat dank voor de hulp
Oud 5 oktober 2009, 13:30
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

15 meter is wat veel. Heb zelf 5 meter, zonder versterker op het AOP zitten dat naar boven loopt. Daar is een breedbandversterker om mijn apparatuur op aan te sluiten. Heb nooit last van uitval en werkt altijd. Ook volle speed met AIE extra (ook via news, 6MB/s) Als je kabels en connectoren in orde zijn, en je versterker ondersteunt een retour signaal dan moet het meestal wel werken. Je krijgt echter geen support van ziggo mocht je signaal problemen krijgen met deze opstelling.

edit: ik heb dezelfde versterker
Oud 5 oktober 2009, 16:13
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kontknager Bekijk bericht
15 meter is wat veel.

edit: ik heb dezelfde versterker
Inmiddels modem geïnstaleerd en alles lijkt perfect te werken met 19,5 Mb/s download en 2,83 Mb/s upload volgens speedtest.net. Dat lijkt me prima
Oud 5 oktober 2009, 16:26
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Houd wel rekening met mogelijke problemen, het kan nu werken, maar in de toekomst toch problemen geven.

15 meter op zich is veel maar te doen, maar een en ander hangt samen met de installatie die ervoor zit. Hoe meer ervoor zit (splitters ed) hoe groter de kans word dat het vroeg of laat problemen gaat geven. En versterker of niet, het eerste wat mogelijk problemen gaat geven is het retoursignaal. Het gros van de versterkers is passief mbt het retoursignaal. Het word wel doorgelaten, maar niet versterkt.

Mag ik vragen waarom je het modem daar installeerd? Als er een coax kabel naar de studeerkamer kan, dan kan er ipv de coax ook een utp kabel naar toe.

Oud 5 oktober 2009, 16:33
Ed's schermafbeelding
Ed Ed is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra | Ubee EVM3200 | Linksys WRT610N
DTV: Humax iPVR9200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Mag ik vragen waarom je het modem daar installeerd? Als er een coax kabel naar de studeerkamer kan, dan kan er ipv de coax ook een utp kabel naar toe.
My thoughts exactly...
Oud 5 oktober 2009, 16:37
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansm Bekijk bericht
Inmiddels modem geïnstaleerd en alles lijkt perfect te werken met 19,5 Mb/s download en 2,83 Mb/s upload volgens speedtest.net. Dat lijkt me prima
Moet ook werken. Zeker als je versterker in de meterkast zit en je dus eigenlijk je modem aansluit op een speciale "datauitgang" , als die ook je retour versterkt moet 15 meter niet zo'n probleem zijn.
Als een monteur het echter installeert zal hij/zij het altijd rechtstreeks op het AOP doen omdat je dan allerlei factoren uitsluit.

Wat wel zou kunnen gebeuren is dat bij een snelheidsverhoging en/of een ander modem het ineens niet meer werkt. Dat blijft een kwestie van proberen.
Oud 5 oktober 2009, 16:48
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

Als je maar geen cheap ass bekabeling gebruikt (hirschmann is top iig.) dan blijft het wel ok. Ik heb 1 t3 timeout gehad in een week met de arris
Oud 5 oktober 2009, 16:50
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Houd wel rekening met mogelijke problemen, het kan nu werken, maar in de toekomst toch problemen geven.

Reden om modem op de studeerkamer te zetten is de telefonie aansluitingen die ik daar nodig heb i.v.m. telefoon centrale.

Vanuit de meterkast zit de Tratec versterker direct op het AOP en verder zit er niets tussen de versterker en het modem. Coax is op de Tratec aangesloten op uitgang 1 met 0dB. Ik neem aan dat ik bij eventuele retour problemen altijd nog een verterkte uitgang kan proberen.

P.S. hartelijk dank voor al jullie snelle reacties
Oud 5 oktober 2009, 17:45
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Nog even extra feedback. Hoewel speedtest er aardig uitzag was gedrag van de browser op Windows en Mac niet betrouwbaar.

Ik heb nu de coax kabel op een versterket uitgang van de Tratec +8Db en speedtest geeft nog steeds prima waarden em browsen gaat nu ook probleemloos onder Windows en op Mac met Safari.

Hoe kan ik trouwens zien of Motorola modem fouten registreert?
Oud 5 oktober 2009, 18:33
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansm Bekijk bericht
Reden om modem op de studeerkamer te zetten is de telefonie aansluitingen die ik daar nodig heb i.v.m. telefoon centrale.

Vanuit de meterkast zit de Tratec versterker direct op het AOP en verder zit er niets tussen de versterker en het modem. Coax is op de Tratec aangesloten op uitgang 1 met 0dB. Ik neem aan dat ik bij eventuele retour problemen altijd nog een verterkte uitgang kan proberen.

P.S. hartelijk dank voor al jullie snelle reacties
Kan je dan niet beter ook de centrale verplaatsen? Is meer omdat ik iemand van het slag ben, als je het doet, moet je het goed doen.

Je kan een versterkte uitgang nemen, maar de kneep zit hem in het retoursignaal. Veel versterkers handelen het retoursignaal passief (niet versterkt), en dat is volgens mij voor deze tratec niet anders.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten