Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Mededelingen

Digitale TV - Zenders Alles over het zenderaanbod van Ziggo

Bekijk resultaten enquête: Was de omzet van Ziggo Hoogeveen naar Ziggo Zwolle in uw Decoder inderdaad beter?
Nee, dit maakte niet uit. 1 50,00%
Ja! dit was inderdaad de oplossing. 1 50,00%
Nee, dit maakte het zelfs slechter! 0 0%
Dit heeft geen verbetering opgeleverd... 0 0%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 oktober 2009, 21:41   #1
Neovo Geesink
Junior Member
 
Neovo Geesink's schermafbeelding
Lightbulb Ziggo DTV Zwolle e.o heeft andere gegevens!!

In de gebruikerspapieren bij de Smartcard voor Digitale Televisie staat een foutje...


Handleiding digitale relevisie, Hoofdstuk 4, Frequenties en netwerkummers:
Postcodes 8011 t/m 8322, Frequentie = 396.00, Netweknummer (= Netwerk ID) = 7900.

Dit geeft Ziggo Hoogeveen aan.

Dit veroorzaakt voor mensen in / om Zwolle wellicht dat regelmatig zenders op Zwart blijven, zonder enige foutmelding.
Ik had het zelf namelijk ook...
Na een telefoongesprek met Ziggo HD, heb ik de hieronder genoemde gegevens gekregen.

Voor mensen in / om Zwolle kunt U beter het volgende nemen:

(Syntax is voor Humax Decoders)

Frequentie = 369000
Aantal Symbolen = 6875
Netwerk ID = 9003

Herstart met deze waardes het zenderzoeken.

Bij het zoeken zal je ook zien dat er Ziggo Zwolle bovenin de lijst komt te staan.

Neovo Geesink.

Laatst gewijzigd door Neovo Geesink; 4 oktober 2009 om 21:55
Neovo Geesink is offline  
Oud 4 oktober 2009, 23:01   #2
Bullet NL
Banned User
 
Bullet NL's schermafbeelding
Standaard

Begrijp je punt niet helemaal, wanneer het signaal goed is zal er behalve qua zender indeling geen verschil zijn in kwaliteit van de zenders.

Het gebruik maken van andere regiocodes kan hier in ook geen kwaad.
echter je hebt alleen kans dat wanneer je gebruik maakt van regiocodes die niet van toepassing zijn op jou woonplaats dat je sommige (regionale) zenders mist.
Bullet NL is offline  
Oud 4 oktober 2009, 23:05   #3
tja
Senior Member
 
tja's schermafbeelding
Standaard

Er kan nogal verschil zitten in de gebruikte frequenties per NetID gebied in het voormalige @Home Noord gebied (Overijssel, Drenthe, Groningen, Friesland, stukje Noordoostpoler). Juist daarom is in dat gebied de juiste netwerkcode zeer belangrijk, en is het des te vervelender dat er fouten in de handleiding staan...
tja is offline  
Oud 4 oktober 2009, 23:12   #4
Bullet NL
Banned User
 
Bullet NL's schermafbeelding
Standaard

Klopt, de netwerkcode heeft zeer zeker invloed op de positie en/of beschikbaarheid van bijvoorbeeld lokale zenders.

Echter heeft de netwerkcode geen invloed op de kwaliteit van de zenders.
Mocht je problemen hebben met de ontvangst van zenders en/of blokjes dien je het te zoeken in de kwaliteit van het signaal (BER waarde e.d.) maar dat is een andere discussie.
Bullet NL is offline  
Oud 5 oktober 2009, 05:53   #5
Neovo Geesink
Junior Member
 
Neovo Geesink's schermafbeelding
Standaard

Ik merkte dit verschil weldegelijk....

Of ik het signaal nou van een server in Hoogeveen kreeg, of van een server in Zwolle, (waar ik ook woon), dat scheelde mij genoeg...

Ik had enkele zenders die gewoon zonder foutmelding op zwart bleven bij de instelling voor Hoogeveen, en welke normaal beeld gaven toen ik het had ingesteld op Zwolle.

Discovery Channel, National Geographic, en Discovery Sience kijk ik redelijk vaak, en daar had ik nou juist last mee.

Neovo.
Neovo Geesink is offline  
Oud 5 oktober 2009, 08:12   #6
ArChie
Senior Member
 
ArChie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neovo Geesink Bekijk bericht
Ik merkte dit verschil weldegelijk....

Of ik het signaal nou van een server in Hoogeveen kreeg, of van een server in Zwolle, (waar ik ook woon), dat scheelde mij genoeg...

Ik had enkele zenders die gewoon zonder foutmelding op zwart bleven bij de instelling voor Hoogeveen, en welke normaal beeld gaven toen ik het had ingesteld op Zwolle.

Discovery Channel, National Geographic, en Discovery Sience kijk ik redelijk vaak, en daar had ik nou juist last mee.
Digitale TV werkt niet met "servers" waaruit je als klant kan kiezen. Je signaal komt of uit de headend van Ziggo/@Home of uit de headend van Ziggo/Casema. Aangezien je in Ziggo/@Home gebied woont komt jouw signaal dus uit de headend van Ziggo/@Home. Met het netwerk ID selecteer je een set van frequenties waarop dat signaal wordt doorgegeven en die set van frequenties ligt per regio vast. Zo'n frequentie set is dus niet iets wat je even kan aanpassen door een andere netwerk ID te kiezen. Als je de verkeerde netwerk ID gebruikt dan is er een redelijke kans dat niet alle frequenties van zo'n set overeenkomen met de frequenties die in jouw regio gebruikt worden waardoor je niet alle kanalen gaat vinden.
ArChie is nu online  
Oud 5 oktober 2009, 08:41   #7
Neovo Geesink
Junior Member
 
Neovo Geesink's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
... Echter heeft de netwerkcode geen invloed op de kwaliteit van de zenders.
Mocht je problemen hebben met de ontvangst van zenders en/of blokjes dien je het te zoeken in de kwaliteit van het signaal (BER waarde e.d.) maar dat is een andere discussie.
Ik had het ook niet over kwaliteit van de zenders / het beeld...
Ik had domweg Binair gezien WEL beeld, of GEEN beeld.
Wanneer ik geen beeld had, zag ik ook geen foutmelding...
(Uiteraard had ik die ook niet als ik wel beeld had...)

Zowel in bij de instelling van Hoogeveen als Zwolle heb ik een signaalsterkte van zo'n 58% en een kwaliteit van 100%.
Die veranderde ook niet.

Neovo.
Neovo Geesink is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl