Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 november 2009, 10:09   #11
wsmaal
Member

wsmaal's schermafbeelding
Standaard

Ik stel het op prijs dat Humax mijn signalering serieus heeft opgepakt, hetgeen ik van Ziggo absoluut niet kan zeggen. De productmanager van Humax veronderstelt dat er wellicht sprake is van "differential mode disturbance" en heeft mij een HF-shunt doen toekomen voor het geval mijn TV coaxkabel niet kan worden geaard.

Een aard verbinding tot stand brengen met de metalen-cv pijp heb ik eerder geprobeerd, maar zodra de draad aan de buitenmantel van de TV ingang is verbonden (nog geen verbinding met de CV) wordt de signaalkwaliteit al beter. Ik heb nu met een randaarde stekkerbak de netaansluiting (220v) van de Humax geplugged. Vervolgens heb ik de buitenmantel van de TV ingang met de randaarde verbonden. Nu zag ik eindelijk (1:1) dat daarmee de signaal kwaliteit 100% werd.

Een ander, reeds vermoed effect, is nu ook duidelijker te zien. Als ik aan de tv plug beweeg gaat, ondanks de aard verbinding, de signaalkwaliteit soms naar 0%, de signaalsterkte blijft meer dan 54%. (De TV kabel, met geïntegreerde plug, heb ik al eens vervangen).

Het ziet er naar uit dat er inderdaad sprake is van differential mode disturbance, want met de HF-Shunt bereik ik, in tegenstelling tot mijn eerdere testen, nu ook 100% signaalkwaliteit. Wellicht dat mijn Humax een additioneel intermitterend probleem heeft.
wsmaal is offline  
Oud 15 december 2009, 10:27   #12
wsmaal
Member

Standaard

Zie deze bijdrage van Ziggo 2e lijns DTV Support...
wsmaal is offline  
Oud 15 december 2009, 19:55   #13
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Er zijn ook nog steeds voorbeelden waarbij de voorgestelde oplossing niet blijkt te werken. Er wordt nog steeds onderzoek verricht naar oorzaak van het probleem. Eind vorige week zijn er hardware engineers van Humax uit Korea overgekomen om bij enkele klanten in Limburg ter plaatste samen met Copaco en Ziggo de problemen te onderzoeken.
anoniem is offline  
Oud 15 december 2009, 22:04   #14
wsmaal
Member

Standaard

Vanmiddag heeft een Ziggo engineer de oude signaalverdeler (jaren 90 vorige eeuw) vervangen door een nieuwe en bedraad met randaarde volgens voorschrift. Vervolgens de HF shunt van de Humax verwijderd, waarna wederom blokvorming HD Ned 1 en 2 (signaal kwaliteit veel minder dan 100%).

Een directe verbinding van de nieuwe signaalverdeler naar de Humax resulteerde wel in een signaal kwaliteit van 100%. De conclusie is dat de oorspronkelijke verbinding, aangelegd tijdens de bouw van het huis begin 1972 naar het hoofd aansluitpunt (TV/Radio) in de huiskamer, kennelijk niet meer voldoet aan de HF eisen van tegenwoordig.

Voorlopig heb ik de workaround weer geïmplementeerd in afwachting van een nieuwe kabel die door de bestaande leiding moet worden getrokken van de signaalverdeler naar de vroegere hoofdaansluiting in de huiskamer, hetgeen kennelijk helaas niet meer, in tegenstelling tot vroeger (Essent), onder de verantwoordelijkheid van Ziggo valt.
wsmaal is offline  
Oud 16 december 2009, 19:43   #15
Uniseat
Senior Member

Uniseat's schermafbeelding
Standaard

Ze zijn verantwoordelijk voor de Aop.
Als deze dan later verwijderd is, niet door Ziggo ed.
Dan is het u eigen verantwoording.
Je kan Ziggo wel opdracht geven om de Aop te verhuizen naar b.v de meterkast.

Bas
Uniseat is offline  
Oud 29 december 2009, 23:18   #16
wsmaal
Member

Standaard

Inmiddels heb ik de 38 jaar oude (Siemens) outletbox in de huiskamer vervangen door een nieuwe, alsmede een zwaardere constructie coax plug gemonteerd voor de TV ingang van de Humax. (Met de veel gebruikte constructief lichte coax plug gaat de signaalkwaliteit naar 0%, als de plug wordt bewogen). Eindelijk heb ik nu 100% signaalkwaliteit voor HD Ned 1 en 2, zonder dat daarvoor "mijn workaround" nodig is. (Nieuwe kabel van de signaalverdeler naar de aansluiting in de huiskamer blijkt dus niet nodig ;-)
wsmaal is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten